Toti cei care vor sa-si transeze neintelegerile in instanta sunt obligati incepand de joi sa mearga mai intai la mediator. Prima sedinta este gratuita, dar cei care o refuza risca amenzi de pana la 1.000 de lei.
Incepand de joi, nimeni nu va mai putea ajunge in instanta daca nu merge inainte la mediator. O prima sedinta de informare la mediator inainte de transarea unei dispute printr-un proces, in cauzele care privesc litigiile de munca, divorturi, partaje de bunuri comune, dar si malpraxisurile este obligatorie, atrag atentia autoritatile. In plus, prin fata mediatorilor vor trece si persoanele care au savarsit unele infractiuni penale: loviri, distrugeri, dar si unele cazuri de viol. Este bine de stiut ca aceasta prima sedinta de informare este gratuita.
“Partile implicate in conflict pot merge totusi in instanta daca asta isi doresc cu adevarat. Trebuie doar sa aiba la ele dovada participarii la o intalnire cu un mediator, respectiv un certificat eliberat de acesta, pe care il vor prezenta judecatorilor. Numai astfel actiunea civila poate continua”, au explicat specialistii in drept. Cei care refuza vizita la mediere risca amenzi Daca una dintre parti refuza sa participe la sedinta de informare, nu raspunde invitatiei sau nu se prezinta la data fixata pentru sedinta de informare, se intocmeste un proces-verbal, care va fi depus la dosarul instantei, au mai explicat specialistii. Acestia risca insa amenzi cuprinse intre 100 si 1.000 de lei. Gabriela Mihut, purtatoarea de cuvant a Consiliului de Mediere, este de parere ca cei mai multi dintre romani vor prefera sa-si rezolve problemele la mediator.
„Cresterea substantiala a taxelor de timbru, precum si termenele indelungate in instante fac ca apetitul justitiabililor pentru mediere sa creasca (…) In plus, clientii care participa la mediere economisesc pana la 90-95% din costurile unui proces“, a explicat Mihut. Aceasta a precizat ca procedura de informare privind medierea nu poate depasi 15 zile.
Sursa: Adevarul
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<