Intrebare: Va rog sa-mi precizati daca trebuie sa trec in decizia de sanctionare faptul ca aceasta se contesta atat la domiciliul cat si la locul de munca al angajatului.
Raspuns: Potrivit art. 252 din Codul muncii republicat, angajatorul dispune aplicarea sanctiunii disciplinare printr-o decizie emisa in forma scrisa, in termen de 30 de zile calendaristice de la data luarii la cunostinta despre savarsirea abaterii disciplinare, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii faptei.
Sub sanctiunea nulitatii absolute, in decizie se cuprind in mod obligatoriu:
a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinara;
b) precizarea prevederilor din statutul de personal, regulamentul intern, contractul individual de munca sau contractul colectiv de munca aplicabil care au fost incalcate de salariat;
c) motivele pentru care au fost inlaturate apararile formulate de salariat in timpul cercetarii disciplinare prealabile sau motivele pentru care, in conditiile prevazute la art. 251 alin. (3), nu a fost efectuata cercetarea;
d) temeiul de drept in baza caruia sanctiunea disciplinara se aplica;
e) termenul in care sanctiunea poate fi contestata;
f) instanta competenta la care sanctiunea poate fi contestata.
Decizia de sanctionare se comunica salariatului in cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii si produce efecte de la data comunicarii.
Comunicarea se preda personal salariatului, cu semnatura de primire, ori, in caz de refuz al primirii, prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de acesta.
Decizia de sanctionare poate fi contestata de salariat la instantele judecatoresti competente in termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii.
Instanta competenta este tribunalul de la domiciliul salariatului.
In concluzie, in decizia de sanctionare va fi mentionat faptul ca decizia poate fi contestata in termen de 30 de zile la tribunalul xxxxx, care este tribunalul de la domiciliul salariatului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este posibil ca un angajat sa aiba 2 CIM-uri la acelasi angajator? De exemplu, un angajat cu 8 ore, mai poate avea un alt contract pe timp partial ca formator/lector? Care sunt conditiile legale? Cum se poate inregistra in Revisal?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rugam sa ne transmiteti reglementarile legislative conform carora angajatul poate beneficia la cerere de concediu fara plata pana la varsta de 3 pentru copil fara handicap, in continuarea concediului de crestere copil pana la 2 ani, astfel incat sa nu revina la serviciu pana la implinirea varstei de 3 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem o salariata in urmatoarea situatie: angajata de la data de 06.10.2010 pana la data de 01.01.2023 incetat la data de 01.01.2023 cf art. 56 lit. c din Codul muncii in baza deciziei de pensionare pentru limita de varsta emisa de Casa Judeteana de Pensii si angajata incepand cu data de 04.01.2023 pe perioada determinata cu ultim act aditional de prelungire pana la data de 30.06.2025. In al doilea contract de munca, pe perioada determinata, sunt l 3 acte aditionale de prelungire. Sa imi spuneti...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<