Intrebare: Va rog sa-mi precizati daca trebuie sa trec in decizia de sanctionare faptul ca aceasta se contesta atat la domiciliul cat si la locul de munca al angajatului.
Raspuns: Potrivit art. 252 din Codul muncii republicat, angajatorul dispune aplicarea sanctiunii disciplinare printr-o decizie emisa in forma scrisa, in termen de 30 de zile calendaristice de la data luarii la cunostinta despre savarsirea abaterii disciplinare, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii faptei.
Sub sanctiunea nulitatii absolute, in decizie se cuprind in mod obligatoriu:
a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinara;
b) precizarea prevederilor din statutul de personal, regulamentul intern, contractul individual de munca sau contractul colectiv de munca aplicabil care au fost incalcate de salariat;
c) motivele pentru care au fost inlaturate apararile formulate de salariat in timpul cercetarii disciplinare prealabile sau motivele pentru care, in conditiile prevazute la art. 251 alin. (3), nu a fost efectuata cercetarea;
d) temeiul de drept in baza caruia sanctiunea disciplinara se aplica;
e) termenul in care sanctiunea poate fi contestata;
f) instanta competenta la care sanctiunea poate fi contestata.
Decizia de sanctionare se comunica salariatului in cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii si produce efecte de la data comunicarii.
Comunicarea se preda personal salariatului, cu semnatura de primire, ori, in caz de refuz al primirii, prin scrisoare recomandata, la domiciliul sau resedinta comunicata de acesta.
Decizia de sanctionare poate fi contestata de salariat la instantele judecatoresti competente in termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii.
Instanta competenta este tribunalul de la domiciliul salariatului.
In concluzie, in decizia de sanctionare va fi mentionat faptul ca decizia poate fi contestata in termen de 30 de zile la tribunalul xxxxx, care este tribunalul de la domiciliul salariatului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este posibil ca intr-o companie sa existe mai multe proceduri evaluare, in functie de specificul activitatii salariatilor? Ma refer aici la situatia multinationalelor, in care angajatii entitatii din Romania au raportare si in cadrul celorlalte entitati din grup, iar acestea vor sa ii evalueze dupa propriile criterii si proceduri. Cum ar putea un angajator din Romania sa gestioneze o astfel de situatie? Poate avea incluse in Regulamentul Intern 5 proceduri de evaluare? Nu ar crea discriminari...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma incepe procedurile pt lichidare voluntara. 2 dintre angajati sunt in concediu medical unul cod neoplazii si o viitoare mamica cod 08. Contractele vor inceta de drept datorita lichidarii. Cand inceteaza contractele - cu ce data? Cum formalizam asta? Ce va contine corespondenta cu angajatii in afara de adeverinta vechime, adeverinta cu nr de zile concediu medical, revisal, decizie. Va rog sa ma ghidati sa nu gresesc in intocmirea acestor documente.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Urmeaza sa avem majorari salariale in luna Iulie 2025, se poate folosi o decizie colectiva cu anexa ce cuprinde toti angajatii si noile salarii, sau este necesara intocmirea de acte aditionale individuale? Daca este posibila varianta colectiva, as dori si un model de decizie.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<