Potrivit art. 17 alin. (1) si (2) din Codul muncii , anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice.
Obligatia de informare a persoanei selectate in vederea angajarii sau a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz.
Prin urmare, documentele prin care se face dovada informarii cu privire la continutul contractului individual de munca este contractul individual de munca sau actul aditional.
In cele ce urmeaza va prezentam modelul unui act aditional la contractul individual de munca:
Model de act aditional:
Antet angajator
ACT ADITIONAL
nr. /
la contractul individual de munca incheiat si inregistrat sub nr.
/ in Registrul de evidenta al salariatilor
A. Partile contractului
Angajatorul S.C. ............, cu sediul in .........., inregistrata la registrul comertului sub numarul ........., cod unic de inregistrare ............., telefon .............., reprezentata legal prin .............. In calitate de ............. si salariatul/salariata –
D-na/D-nul, domiciliat/domiciliata in localitatea ........... str..........., nr. .........., bl. ..........., ap. ....... , judetul ..........., posesor/posesoare al/a buletinului / cartii de identitate seria ....... nr. ........... , eliberat/eliberata de ............. la data de ............, CNP ......................
B. In temeiul art. 41 alin. (1) din Codul muncii partile convin asupra modificarii urmatoarelor clauze din contractul individual de munca:
C. Celelalte prevederi ale contractului individual de munca raman neschimbate.
D. Clauzele prezentului act aditional vor produce efecte incepand cu data de
ANGAJATOR, SALARIAT,
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In urma primirii informarii de la Casa de Pensii, precum ca s-a emis decizia privind acordarea pensiei pentru limita de varsta pentru un angajat, este obligatorie incetarea contractului individual de munca intr-un termen de 5 zile?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru un salariat cu contract de munca in timp partial 2 ore/zi si salariu sub nivelul salariului de baza minim brut pe economie 3000 lei la ce nivel plateste angajatorul contributii daca aceiasi persoana are si contract de mandat la a carei indemnizatie angajatorul calculeaza si achita contributiile sociale CAS 25% si CASS 10% ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Este posibil ca intr-o companie sa existe mai multe proceduri evaluare, in functie de specificul activitatii salariatilor? Ma refer aici la situatia multinationalelor, in care angajatii entitatii din Romania au raportare si in cadrul celorlalte entitati din grup, iar acestea vor sa ii evalueze dupa propriile criterii si proceduri. Cum ar putea un angajator din Romania sa gestioneze o astfel de situatie? Poate avea incluse in Regulamentul Intern 5 proceduri de evaluare? Nu ar crea discriminari...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<