Sunt foarte multe discutii deja demarate si care urmeaza sa ocupe agora mediului de afaceri care se centreaza asupra noului Cod al insolventei si este normal sa fie asa atata vreme cat ne aflam in fata unui instrument de prima importanta in asigurarea unui mecanism de functionare predictibila si eficienta a economiei de piata. Se poate spune, fara riscul de a gresi, ca nu este un singur actor avizat al lumii de afaceri romanesti care sa-i conteste necesitatea si cu atat mai putin sa nu fie de acord cu elementele cuprinse in expunerea de motive.
Cu toate acestea, sunt cateva zone esentiale in care codul, in forma actuala, pare a nu fi reusit sa rezolve problemele pe care a incercat sa le adreseze cu scopul declarat de autori de a aduce imbunatatiri formelor anterioare ale legii. Am sa ma refer aici la doua astfel de demersuri pe care le consider ineficiente si chiar contraproductive fata de principiile avute in vedere, chiar daca motivele care le-au generat sunt legitime. Cele doua demersuri vizate sunt, respectiv, scurtarea duratei planului de reorganizare si permisiunea acordata creditorilor bugetari sa efectueze executari silite pe parcursul derularii procedurii de insolventa.
Inainte de a aborda cele doua teme, as vrea sa atrag atentia si asupra formularii primului principiu de construire a codului, care, in opinia mea, incorporeaza o neintelegere a principiilor care stau la baza construirii legislatiei aplicabile insolventei in Comunitatea Europeana si nu numai, respectiv „Principles and Guidelines for Effective Insolvency and Creditor Rights Systems“ intocmite de Banca Mondiala. Principiul 1 din cod se refera, citez, la „acordarea unei sanse debitorilor onesti (s.n.) de redresare eficienta si efectiva a afacerii, fie prin intermediul procedurilor de prevenire a insolventei, fie prin procedura de reorganizare“.
Principiul 8 din ghidul Bancii Mondiale, in schimb, vorbeste despre acordarea unor sanse de redresare eficienta debitorilor viabili.
Sursa
ZF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<