Sunt foarte multe discutii deja demarate si care urmeaza sa ocupe agora mediului de afaceri care se centreaza asupra noului Cod al insolventei si este normal sa fie asa atata vreme cat ne aflam in fata unui instrument de prima importanta in asigurarea unui mecanism de functionare predictibila si eficienta a economiei de piata. Se poate spune, fara riscul de a gresi, ca nu este un singur actor avizat al lumii de afaceri romanesti care sa-i conteste necesitatea si cu atat mai putin sa nu fie de acord cu elementele cuprinse in expunerea de motive.
Cu toate acestea, sunt cateva zone esentiale in care codul, in forma actuala, pare a nu fi reusit sa rezolve problemele pe care a incercat sa le adreseze cu scopul declarat de autori de a aduce imbunatatiri formelor anterioare ale legii. Am sa ma refer aici la doua astfel de demersuri pe care le consider ineficiente si chiar contraproductive fata de principiile avute in vedere, chiar daca motivele care le-au generat sunt legitime. Cele doua demersuri vizate sunt, respectiv, scurtarea duratei planului de reorganizare si permisiunea acordata creditorilor bugetari sa efectueze executari silite pe parcursul derularii procedurii de insolventa.
Inainte de a aborda cele doua teme, as vrea sa atrag atentia si asupra formularii primului principiu de construire a codului, care, in opinia mea, incorporeaza o neintelegere a principiilor care stau la baza construirii legislatiei aplicabile insolventei in Comunitatea Europeana si nu numai, respectiv „Principles and Guidelines for Effective Insolvency and Creditor Rights Systems“ intocmite de Banca Mondiala. Principiul 1 din cod se refera, citez, la „acordarea unei sanse debitorilor onesti (s.n.) de redresare eficienta si efectiva a afacerii, fie prin intermediul procedurilor de prevenire a insolventei, fie prin procedura de reorganizare“.
Principiul 8 din ghidul Bancii Mondiale, in schimb, vorbeste despre acordarea unor sanse de redresare eficienta debitorilor viabili.
Sursa
ZF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Urmeaza sa incadram in munca o persoana pentru functia de sef de schimb. Acesta va avea atat functie de conducere cat si de executie. Contractul de munca este facut pe perioada nedeterminata. In situatia data perioada de proba este de 90 zile sau 120 zile. Dar perioada de preaviz?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ce obligatii legale suplimentare are un angajator cu peste 50 de angajati dpdv al dep. HR? Suntem aproape de a depasi acest numar si am dori sa fim pregatiti.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In conditiile in care avem un candidat pentru ocuparea unui post vacant de Tehnician cu cazier judiciar inscris cu urmatoarele date: Stabileste un an inchisoare cf art. 83, 84 NCP dispune amanarea aplicarii pedepsei - termen de incercare 2 ani pt savarsirea faptei prevazute de art. 336 alin. 2 NCP, obligatia sa frecventeze unul sau mai multe programe de reintegrare sociala si sa presteze o munca neremunerata in folosul comunitatii pe o perioada de 60 de zile, dispusa prin SP nr. ... din 06....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<