Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Metodologia de identificare a riscurilor si vulnerabilitatilor la coruptie

In contextul implementarii prevederilor Strategiei nationale anticoruptie 2012 – 2015, Ministerul Justitiei, impreuna cu Directia Generala Anticoruptie (DGA) din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor (MAI), a organizat astazi, 11 iulie 2012, la sediul central al DGA, reuniunea de lucru avand ca subiect prezentarea „Metodologiei de identificare a riscurilor si vulnerabilitatilor la coruptie in cadrul structurilor MAI”, in scopul cunoasterii mecanismelor acesteia si folosirii ca buna practica in activitatea interna proprie a institutiilor publice. Amintim ca MAI, cu aportul DGA, a implementat cu succes aceasta metodologie in cadrul tuturor institutiilor si structurilor aflate in subordinea/coordonarea ministerului, acest lucru reprezentand un sprijin util pentru conducerea institutiei.
 

Etapele de implementare ale metodologiei au avut ca finalitate intocmirea pentru fiecare institutie a Registrului riscurilor de coruptie si a Planurilor anuale de prevenire a coruptiei. Registrul in cauza functioneaza ca un instrument de evaluare a capacitatii institutiei si a componentelor sale de a face fata factorilor actuali sau potentiali ce pot favoriza aparitia unor acte de coruptie, consolideaza mecanismele de prevenire/control existente si fundamenteaza necesitatea adoptarii unor masuri suplimentare care sa raspunda mult mai concret problemelor identificate.
 
La reuniune au participat coordonatorii planurilor sectoriale anticoruptie din cadrul institutiilor publice, insotiti de experti ai acestora.
 
Reuniunea de lucru este in concordanta cu masura 1.1.3. din Planul de Actiune pentru implementarea Strategiei nationale anticoruptie 2012 – 2015, care prevede „introducerea treptata la nivelul institutiilor publice a unei metodologii unitare de evaluare a riscurilor de coruptie ca premisa pentru dezvoltarea planurilor interne de integritate”.
 
Astfel, vor fi selectate minim trei institutii pilot pentru testarea metodologiei, care pana in semestrul I 2013 vor implementa integral etapele ciclului de evaluare a riscurilor.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h

 
Ulterior, in functie de rezultate, se va elabora si adopta prin act normativ o metodologie unitara pentru toate institutiile publice.
 
Informatii de background
La data de 20.03.2012, prin Hotararea Guvernului nr. 215, a fost adoptata Strategia Nationala Anticoruptie pe perioada 2012 – 2015 (SNA), precum si Planul de Actiune aferent acesteia (Monitorul Oficial nr. 202/27.03.2012). Ulterior, la 12.06.2012, Parlamentul Romaniei a adoptat o declaratie privind sprijinirea implementarii noii Strategii (Monitorul Oficial nr. 392/12.06.2012), prin care isi exprima, in mod ferm, angajamentul de continuare a eforturilor anticoruptie prin mijloacele legale corespunzatoare.
 
Documentul strategic asigura implementarea recomandarilor formulate pentru Romania in cadrul mecanismului de cooperare si verificare (MCV), precum si alte recomandari formulate in evaluari independente.
 
De asemenea, acesta preia domeniile identificate ca prioritati la nivelul UE in Comunicarea anticoruptie a CE : recuperarea bunurilor provenite din infractiuni, protectia avertizorilor de integritate, achizitiile publice, prevenirea si combaterea coruptiei politice, protectia intereselor financiare ale UE.
 
Scopul SNA este reducerea si prevenirea fenomenului coruptiei prin aplicarea riguroasa a cadrului normativ si institutional in vederea maximizarii impactului masurilor anticoruptie.
 
Documentul are un caracter multidisciplinar si este adresat tuturor institutiilor publice reprezentand puterea executiva, legislativa si judecatoreasca, autoritatilor publice locale, mediului de afaceri si societatii civile.
 
Strategia promoveaza bunele practici anticoruptie precum metodologia de evaluare a riscurilor institutionale de coruptie si implementarea planurilor sectoriale, la nivelul tuturor institutiilor publice.
 
Potrivit SNA, institutiile publice elaboreaza si adopta planuri sectoriale, printr-o abordare trihotomica: prevenire, educatie, combatere. In faza de elaborare se porneste de la unele standarde minimale privind codul etic/deontologic/de conduita, declararea averilor, cadourilor, conflicte de interese, incompatibilitati, transparenta, protectia avertizorului etc., dar si de la o evaluare preliminara a riscurilor si vulnerabilitatilor.   
 
Ministerul Justitiei (MJ) asigura coordonarea implementarii SNA. Astfel, sub autoritatea ministrului Justitiei se vor organiza reuniuni de coordonare la nivel inalt (semestrial).Totodata, pentru sprijinirea procesului de monitorizare au fost dezvoltate platforme de cooperare (platforma autoritatilor independente si a institutiilor anticoruptie; platforma administratiei publice centrale; platforma administratiei publice locale; platforma mediului de afaceri si platforma societatii civile), ce vor fi convocate cel putin o data la doua luni.
 
MJ printr-un secretariat multidisciplinar asigura, de asemenea, asistenta si indrumare institutiilor publice in vederea implementarii SNA.
Data aparitiei: 12 Iulie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Metodologia de identificare a riscurilor si vulnerabilitatilor la coruptie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Condamnare penala

Intrebare: Daca am fost condamnat penal de doua ori, pedeapsa fiind de fiecare data de sase luni inchisoare cu suspendarea executarii pedepsei, iar de la condamnare au trecut peste zece ani, cui trebuie sa ma adresez pentru reabilitare? O sentinta a fost pronuntata de Judecatorie iar cea de-a doua sentinta a fost pronuntata de tribunal.

Raspuns: Doamna Parlog, in cazul dumneavoastra , trebuie sa faceti cerere de reabilitare judecatoreasca,la Tr... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016