Autoritatile centrale si locale nu vor mai cere alte date personale in afara de nume si CNP, potrivit unui proiect de lege care isi propune debirocratizarea din institutiile de stat.
Initiatorii proiectului de lege sustin ca romanilor li se cere, in momentul in care interactioneaza cu multe dintre institutiile publice din Romania, sa completeze o cerere in care, de cele mai multe ori, ii sunt cerute mai multe date personale, printre care se numara: numele si prenumele, codul numeric personal, cetatenia, initiala tatalui, data si locul nasterii, adresa completa de domiciliu, seria si numarul documentului de identitate, potrivit
profit.ro.
Pe langa disconfortul persoanei de a dezvalui atat de multe informatii intr-un timp relativ scurt, cel mai probabil din motive nejustificate, trebuie luat in calcul si procesul greoi de prelucrare a acestor date, functionarii fiind nevoiti sa aloce un timp substantial pentru introducerea informatiilor in bazele de date.
In proiectul de lege, care a fost adoptat de Senat si se afla in dezbatere la Camera Deputatilor, se precizeaza ca "Se interzice institutiilor publice si organelor de specialitate ale administratiei publice locale si centrale sa solicite persoanelor fizice, in cadrul formularelor utilizate de acestea in vederea solutionarii cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, a altor date de identificare decat numele si prenumele si codul numeric personal, cu mentionarea adresei de comunicare a raspunsului. In cazul persoanei juridice se vor putea solicita numai date referitoare la denumire, forma de organizare, codul unic de identificare si adresa sediului social”.