Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Familiei, o mare familie? Va avea peste 1.000 de angajati!

Ministerul Familiei, o mare familie? Va avea peste 1.000 de angajati!
Ministerul Familiei creat de PSD pentru Gabriela Firea s-ar putea dovedi a fi o mare familie, avand in vedere ca va avea peste 1.000 de angajati, atributii si patrimoniu preluate sau imprumutate de la alte ministere.

Prin HG nr. 22/2022 a fost consolidat Ministerul Familiei, Tineretului si Egalitatii de Sanse. 

Conform actului mentionat, MFTES realizeaza politicile nationale, corelate cu cele la nivel european si international, in domeniile politicilor familiale, tineretului, protectiei drepturilor copilului si adoptiei, violentei domestice si egalitatii de sanse intre femei si barbati, indeplinind rolul de autoritate de stat, strategie si planificare, reglementare, sinteza, coordonare, monitorizare si control. Va asigura si coordonarea aplicarii strategiei si politicilor Guvernului in domeniile politicilor familiale, tineretului, protectiei drepturilor copilului si adoptiei, violentei domestice si egalitatii de sanse intre femei si barbati. 

Sediul MFTES va fi in municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 3, sectorul 1.

Ministrul familiei, tineretului si egalitatii de sanse este ajutat in activitatea de conducere a ministerului de 3 secretari de stat, un subsecretar de stat, de secretarul general si doi secretari generali adjuncti. Ministrul familiei, tineretului si egalitatii de sanse poate delega atributii, in conditiile legii, secretarilor de stat, subsecretarului de stat, secretarului general, secretarului general adjunct si, dupa caz, altor persoane din aparatul propriu al ministerului si/sau institutiilor subordonate sau aflate sub autoritatea acestuia.

Pe langa ministrul familiei, tineretului si egalitatii de sanse functioneaza, ca entitate consultativa, Colegiul ministerului.

MFTES prea mai multe spatii de la MTS, MMPS si MEN, dar poate inchiria si alte imobile.

structura ministerul familiei

Unitatile care functioneaza in subordinea Ministerului Familiei, Tineretului si Egalitatii de Sanse:
1. Directiile judetene de familie si tineret, respectiv Directia pentru Familie si Tineret a Municipiului Bucuresti (686 de posturi);
2. Autoritatea pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie (85 de posturi);
3. Agentia Nationala pentru Egalitatea de Sanse intre Femei si Barbati (51 de posturi);
4. Case de cultura studentesti (220 de posturi);
5. Complexul Cultural Sportiv Studentesc "Tei" din Bucuresti (64 de posturi).

Ministerul Familiei, Tineretului si Egalitatii de Sanse - functii

MFTES va avea urmatoarele functii:
a) de strategie si planificare, prin care: 
1. elaboreaza, actualizeaza si coordoneaza aplicarea strategiilor, planurilor si programelor din domeniile sale de activitate; 
2. elaboreaza documentele de politica publica in domeniile sale de activitate;
3. asigura elaborarea de cercetari, studii si prognoze pentru fundamentarea politicilor, strategiilor si programelor din domeniile sale de activitate;
4. asigura cadrul juridic si institutional pentru facilitarea si stimularea dialogului asupra politicilor, strategiilor si deciziilor ce decurg din domeniile sale de activitate;
b) de reglementare, sinteza si avizare, prin care:
1. elaboreaza proiecte de acte normative in domeniile sale de activitate;
2. avizeaza proiecte de acte normative elaborate de alte ministere si autoritati ale administratiei publice centrale care privesc domeniile politicilor familiale, tineretului, protectiei drepturilor copilului si adoptiei, violentei domestice si egalitatii de sanse intre femei si barbati;
3. emite acte de reglementare in domeniile sale de activitate, potrivit prevederilor legale;
4. asigura includerea masurilor destinate domeniilor politicilor familiale, tineretului, protectiei drepturilor copilului si adoptiei, violentei domestice si egalitatii de sanse intre femei si barbati in cadrul politicilor si strategiilor elaborate la nivelul Guvernului Romaniei;
c) de reprezentare, prin care reprezinta Guvernul in relatiile cu institutiile si organismele, organizatiile si asociatiile interne, europene si internationale din domeniile sale de activitate, promovand interesul national; 
d) de autoritate de stat, prin care: 
1. asigura implementarea politicilor guvernamentale in domeniile sale de activitate;
2. coordoneaza, monitorizeaza si asigura implementarea unitara a legislatiei nationale in domeniile sale de activitate, armonizata cu prevederile si cerintele legislatiei Uniunii Europene, tratatelor, conventiilor, acordurilor, memorandumurilor si protocoalelor la care Romania este parte; 
3. coordoneaza activitatea de raportare catre institutiile europene si internationale in domeniile sale de competenta; 
4. coordoneaza activitatea de elaborare a politicilor publice in domeniile sale de competenta; 
5. asigura promovarea studiilor de specialitate necesare pentru imbunatatirea activitatii in domeniile sale de competenta; 
e) de monitorizare si control, prin care: 
1. asigura, prin compartimentele proprii sau entitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea sa, controlul respectarii legii in domeniile sale de activitate, constata contraventiile pentru nerespectarea acesteia, aplica sanctiunile si, dupa caz, sesizeaza organele de urmarire penala, potrivit prevederilor legale in vigoare;
2. efectueaza controlul activitatilor si serviciilor din domeniile sale de competenta;
3. exercita activitati de audit intern si control atat la nivelul aparatului propriu, cat si la nivelul celorlalte entitati aflate in subordinea sa;
4. asigura controlul utilizarii resurselor financiare alocate prin bugetul de stat si a resurselor din credite interne si externe; 
5. asigura indrumarea metodologica si procedurala a activitatii structurilor cu atributii vizand implementarea programelor din domeniile sale de activitate;
f) de administrare, prin care:
1. inchiriaza sau primeste in administrare, in vederea desfasurarii activitatii proprii, bunuri mobile si imobile proprietate publica ori privata a statului;
2. coordoneaza activitatea de administrare a patrimoniului unitatilor aflate in subordinea sa;
g) de informare si constientizare a publicului in domeniile sale de activitate, prin care: 
1. asigura informarea si consultarea publicului, conform prevederilor legale in vigoare, in promovarea actelor normative si de reglementare din domeniile sale de activitate, la nivel national, european si international; 
2. pune la dispozitia publicului informatii generale si documente de interes public in domeniile sale de activitate; 
3. organizeaza campanii de informare si constientizare a publicului in ceea ce priveste promovarea si implementarea politicilor, strategiilor si legislatiei din domeniile sale de competenta, in vederea sensibilizarii opiniei publice si facilitarii intelegerii si respectarii acestora; 
4. initiaza si supune aprobarii Guvernului, in conditiile legii, bugetele de venituri si cheltuieli ale operatorilor economici aflati in subordinea sau sub autoritatea sa; 
5. elaboreaza politici, proiecte si programe in domeniile sale de activitate si implementeaza aceste politici, proiecte si programe atat prin aparatul propriu, cat si prin intermediul entitatilor care isi desfasoara activitatea in subordinea sau sub autoritatea sa.

Ministerul Familiei, Tineretului si Egalitatii de Sanse - atributii

In exercitarea atributiilor sale, Ministerul Familiei, Tineretului si Egalitatii de Sanse indeplineste, in conditiile legii, urmatoarele atributii generale:
1. identifica, elaboreaza si promoveaza politici publice si acte normative in domeniul politicilor familiale, protectiei drepturilor copilului si adoptiei, combaterii violentei domestice si al egalitatii de sanse intre femei si barbati, activitatii de tineret, in deplina concordanta cu prevederile Programului de guvernare si cu obligatiile Romaniei ce decurg din statutul de stat membru al Uniunii Europene, pentru domeniile sale de activitate; 
2. initiaza, elaboreaza ori, dupa caz, avizeaza proiecte de acte normative in vederea realizarii obiectivelor strategice si a politicilor in domeniile politicilor familiale, protectiei drepturilor copilului si adoptiei, combaterii violentei domestice si egalitatii de sanse intre femei si barbati, activitatii de tineret; 
3. elaboreaza rapoarte de monitorizare si evaluare cu privire la politicile publice initiate si implementate la nivelul ministerului; 
4. monitorizeaza si evalueaza politicile publice cu impact asupra domeniilor sale de activitate;
5. avizeaza proiectele de acte normative elaborate de ministere si de organe ale administratiei publice centrale pentru domeniile sale de activitate;
6. organizeaza, impreuna cu celelalte ministere si cu organele de specialitate ale administratiei publice centrale si locale si cu alte persoane juridice, dupa caz, promovarea actiunilor derulate in domeniile sale de activitate;
7. participa la sprijinirea dezvoltarii capacitatii administrative a structurilor implicate in programele din domeniile sale de activitate, precum si la consolidarea si extinderea parteneriatelor; 
8. participa cu personal propriu din cadrul structurilor ministerului la intalnirile grupurilor de lucru in legatura cu domeniile sale de activitate; 
9. participa la schimbul de informatii si experienta cu institutiile si organismele nationale si internationale cu privire la domeniile sale de activitate, in conditiile legii; 
10. realizeaza sondaje de opinie, cantitative si calitative, prin intermediul unor institutii specializate, in vederea fundamentarii documentelor strategice, a campaniilor de comunicare si a informarii opiniei publice in domeniile sale de activitate; 
11. contracteaza, in conditiile legii, servicii specializate in vederea obtinerii documentelor, studiilor, colectarii datelor si informatiilor necesare realizarii atributiilor sale in domeniul familiei, al tineretului si al egalitatii de sanse, precum si servicii de consultanta, inclusiv servicii de evaluare, prognoza si statistica in aceste domenii;
12. organizeaza si sprijina, in conditiile legii, activitati si manifestari pentru promovarea si sustinerea proiectelor din domeniile sale de activitate atat in tara, cat si in strainatate, prin expozitii, simpozioane, sesiuni de comunicari, congrese, colocvii si alte asemenea activitati;
13. asigura implementarea prevederilor legislatiei Uniunii Europene in domeniile sale de competenta, prin activitati specifice, in conditiile legii; 
14. coordoneaza implementarea programelor de asistenta bilaterala, precum si a altor programe de asistenta financiara acordate de Uniunea Europeana, in conformitate cu aria de responsabilitate;
15. elaboreaza, implementeaza si monitorizeaza din punct de vedere tehnic proiecte finantate din fonduri europene sau din alte surse, programe de colaborare internationala, precum si proiecte de colaborare bilaterala pentru domeniile sale de activitate; 
16. promoveaza parteneriatul public-privat in aplicarea programelor si proiectelor in domeniu; 
17. propune acordarea statutului de utilitate publica asociatiilor si fundatiilor din domeniile sale de activitate; 
18. colecteaza, prelucreaza si disemineaza date statistice in domeniile de activitate ale ministerului; 
19. asigura relatia cu Parlamentul, mass-media, Consiliul Economic si Social si cu alti exponenti ai societatii civile in problemele specifice domeniilor ministerului; 
20. elaboreaza si fundamenteaza documentele ce reflecta pozitia Romaniei in raport cu politica si strategia Uniunii Europene pentru domeniile sale de competenta si asigura participarea la activitatile institutiilor Uniunii Europene; 
21. asigura indeplinirea in domeniul de competenta a obligatiilor decurgand din calitatea Romaniei de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv in ceea ce priveste transpunerea si/sau crearea cadrului juridic de aplicare directa a actelor juridice obligatorii ale Uniunii Europene, implementarea si monitorizarea aplicarii acestora; 
22. asigura relatia cu organizatiile internationale, al caror specific are legatura cu domeniile sale de competenta; 
23. negociaza si urmareste incheierea si aprobarea tratatelor internationale la nivel departamental sau initiaza demersurile necesare negocierii, incheierii si aprobarii tratatelor la nivel de stat sau de guvern in domeniile de responsabilitate, in conditiile prevazute de Legea nr. 590/2003 privind tratatele sau, dupa caz, de Legea nr. 276/2011 privind procedura prin care Romania devine parte la tratatele incheiate intre Uniunea Europeana si statele membre, pe de o parte, si state terte sau organizatii internationale, pe de alta parte; 
24. incheie documente de cooperare internationala care nu sunt guvernate de dreptul international cu autoritati avand competente echivalente din state membre ale Uniunii Europene sau state terte, respectiv organizatii internationale, in domeniile de responsabilitate; 
25. deruleaza relatii bilaterale cu ministerele si institutiile cu atributii in domeniile familiei, tineretului si egalitatii de sanse intre femei si barbati din alte state; 
26. reprezinta Romania, in conditiile legii, la organismele internationale si la institutiile europene din domeniile sale de activitate; 
27. asigura managementul administrativ-financiar al programelor comunitare si al proiectelor cu finantare rambursabila si nerambursabila derulate de minister; 
28. asigura, potrivit legii, mijloacele financiare din bugetul propriu in scopul adoptarii standardelor europene armonizate conform domeniilor de competenta ale ministerului; 
29. asigura reprezentarea in fata instantelor de judecata in problemele din domeniile de activitate ale ministerului; 
30. exercita controlul asupra activitatilor desfasurate de institutiile din subordine; 
31. editeaza buletine informative si organizeaza seminare, conferinte, expozitii tematice si alte actiuni similare in tara si in strainatate, in domeniile sale de activitate; cheltuielile legate de tiparirea si difuzarea buletinelor informative, precum si cele legate de organizarea seminarelor, conferintelor, expozitiilor si celorlalte actiuni tematice se asigura din alocatiile bugetare aprobate Ministerului Familiei, Tineretului si Egalitatii de Sanse; 
32. fundamenteaza si sustine proiectele de bugete care se administreaza de catre aparatul propriu sau de catre institutiile aflate in subordinea sa; 
33. elaboreaza proiectul bugetului anual pentru activitatea proprie si a institutiilor subordonate si programele de investitii anuale si multianuale; 
34. monitorizeaza executia bugetara si ia masuri operative pentru asigurarea platii tuturor drepturilor de protectie sociala, in limita fondurilor aprobate; 
35. finanteaza programe de interes national in domeniile sale de activitate; 
36. asigura administrarea bunurilor proprietate publica si/sau privata a statului aflate in administrare, potrivit prevederilor legale, pentru desfasurarea activitatii aferente domeniului de tineret, prin unitatile din subordine; 
37. actualizeaza inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, pentru bunurile aflate in administrarea sa, precum si pentru cele aflate in administrarea unitatilor din subordinea sau sub autoritatea Ministerului Familiei, Tineretului si Egalitatii de Sanse, pe baza actelor normative aprobate in acest sens; 
38. actualizeaza inventarul centralizat al bunurilor imobile din domeniul privat al statului, pentru bunurile aflate in administrarea sa, precum si pentru cele aflate in administrarea unitatilor din subordinea sau sub autoritatea Ministerului Familiei, Tineretului si Egalitatii de Sanse; 
39. asigura urmarirea aplicarii si controlul respectarii legilor si a celorlalte acte normative din domeniile de competenta.

HG ministerul familiei

Monica Avasiloaie
de Monica Avasiloaie

Monica Avasiloaie s-a alaturat redactiei E-Juridic la inceputul anului 2019. Cei peste 8 ani petrecuti in domeniul acordarii de asistenta juridica au ajutat-o sa inteleaga mai bine noutatile despre care scrie in prezent la E-Juridic.ro. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 07 Ianuarie 2022
Votati articolul "Ministerul Familiei, o mare familie? Va avea peste 1.000 de angajati!":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre mftes
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016