Ministerul Justitiei propune suplimentarea cu 25 a numarului de posturi de judecator prevazute in fondul de rezerva pentru a nu fi afectata calitatea actului de justitie si a nu ajunge in situatia epuizarii acestui fond.
MJ a pus, marti, pe site-ul institutiei, in dezbatere publica, proiectul Hotararii Guvernului privind suplimentarea numarului posturilor de judecator din fondul de rezerva.
In nota de fundamentare se precizeaza ca, potrivit Legii 304/2004 privind organizarea judiciara, fondul de rezerva contine 50 de posturi de judecator si 50 de posturi de procuror, iar numarul acestor posturi se poate actualiza anual prin hotarare a Guvernului.
"La momentul actual, din totalul celor de 50 de posturi de judecator, au mai ramas din fondul de rezerva 12 posturi disponibile pentru a fi alocate instantelor judecatoresti.
Dispozitiile art.134 indice 1 alin.(1) din Legea 304/2004 reglementeaza in mod expres conditiile care se impun a fi indeplinite pentru ocuparea posturilor de judecator, vacante temporar. Una dintre conditiile prevazute in mod expres pentru ocuparea posturilor de judecator vacante temporar, consta in afectarea grava a bunei functionari a instantelor cauzata de numarul de posturi vacante temporar. In consecinta, avand in vedere faptul ca numarul mare de posturi vacante duce la supraincarcarea magistratilor din sistem, cresterea duratei proceselor si scaderea calitatii actului de justitie, propunem suplimentarea numarului de posturi de judecator prevazute in fondul de rezerva cu 25 de posturi de judecator", se arata in document.
Sursa citata mentioneaza faptul ca aceasta suplimentare este necesara si pentru a nu ajunge in situatia epuizarii acestui fond, care este destinat situatiilor de exceptie.
MJ subliniaza ca posturile suplimentate din fondul de rezerva nu sunt finantate si se folosesc numai in situatiile limitativ prevazute de Legea 304/2004 si, in consecinta nu implica influenta financiara.
De asemenea, se mai precizeaza ca este necesara avizarea proiectului de catre Consiliul Legislativ si de catre Consiliul Superior al Magistraturii. AGERPRES
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<