In sedinta din data de 18 octombrie 2011, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii si-a insusit Punctul de vedere al Directiei Legislatie, Documentare si Contencios referitor la propunerile de modificare a Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru.
In esenta, propunerile de modificare se refera la reevaluarea cuantumului taxelor judiciare de timbru, cuantum care, in prezent, se situeaza inca la nivelurile stabilite pentru anul 2007, instituirea obligatiei platii unei cautiuni atunci cand se solicita suspendarea executarii unui act administrativ – de genul actelor care sanctioneaza contraventiile si amenzile de orice fel – , instituirea unei taxe judiciare de timbru pentru introducerea unei plangeri contraventionale, precum si obligatia platii unor cheltuieli de judecata in favoarea statului pentru petentii care primesc o solutie de respingere a acestor plangeri (care, statistic, sunt cele mai numeroase) ori care isi retrag plangerea. Totodata, a fost reanalizata o mai veche propunere a CSM referitoare la oportunitatea instituirii unor cheltuieli de procedura datorate statului nu doar in materie contraventionala, ci, in general, in cauzele civile.
De asemenea, prin aceasta propunere se are in vedere ca aceste taxe judiciare sa revina titularului de drept, adica in administrarea puterii judecatoresti, asigurand astfel o finantare adecvata a sistemului de justitie. In acelasi timp, pana la materializarea acestor propuneri, o parte a cuantumului taxei judiciare de timbru se propune a fi trecuta in bugetul ordonatorilor de credite – instantele de judecata. Aceasta, cu atat mai mult, cu cat va fi necesara finantarea implementarii codurilor de proceduri civila si penala si a Codului penal.
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a hotarat sesizarea Ministerului Justitiei in legatura cu aceste propuneri, in vederea elaborarii/declansarii unei initiative legislative in materie, avand ca scop actualizarea si racordarea normelor la realitatile si necesitatile actului de justitie.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<