Guvernul a transmis Parlamentului, de aceasta data sub forma unui proiect de lege, noul Cod al insolventei, care nu mai prevede ca procedura va fi aplicata si dosarelor de insolventa deja deschise si care nici nu mai include un paragraf distinct legat de insolventa in audio-vizual.
Principalele aspecte semnalate ca problematice de catre mediul de afaceri au ramas valabile in noua varianta a Codului insolventei propusa de guvern. Astfel, companiile intrate in insolventa vor avea la dispozitie un an pentru reorganizare, iar planul de reorganizare va trebui aprobat de minimum 50% dintre creditori.
Perioada de un an propusa de autoritati pentru reorganizare este considerata prea scurta de specialistii insolventei si de mediul de afaceri, unele voci sustinand chiar eliminarea completa a perioadei fixe stabilite pentru reorganizare.
„Daca debitorul reuseste sa convinga ca va produce mai multi bani pentru creditori decat daca ar vinde toate activele, atunci se merge pe reorganizare“, a declarat pentru ZF Ioan Dumitrascu, partener al casei de avocatura PeliFilip, adaugand ca „realitatea ultimilor ani este ca societatile apuca sa se reorganizeze in anii doi si trei, nu in primul an de reorganizare, pentru ca deja are probleme economice.“
In plus, legat de majorarea de la 30% la 50% a procentului de creditori care aproba planul de reorganizare a unei societati aflate in insolventa, specialistii sunt de parere ca acesta este un procent prea mare in situatiile in care la masa credala se afla zeci sau poate chiar sute de creditori.Proiectul de lege a fost inaintat Parlamentului in procedura de urgenta, dupa ce, in luna octombrie, Curtea Constitutionala (CC) a admis exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Avocatul Poporului referitoare la ordonanta de urgenta a guvernului privind insolventa si a constatat totodata ca intreg actul normativ este neconstitutional.
Sursa
ZF
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati: Ce cod CORin afara de 541408-Dispecer pot utiliza pentru sef dispecerat, un angajat care coordoneaza departamentul dispecerat din cadrul societatii noastre.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In ultima sedinta de management s-a hotarat stabilirea unei proceduri ce tine de controlul bagajelor/masinilor angajatilor la iesirea din unitate, pe care sa o integram ca parte din regulamentul intern al societatii. Intrebarea mea este: exista o baza legala care da dreptul angajatorului de a intocmi aceasta procedura, cum ar putea fi ea intocmita fara a fi considerata ca un abuz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<