Agentia Nationala de Integritate a constatat starea de incompatibilitate si fals in declaratii in cazul a sase fosti si actuali alesi locali, dupa cum urmeaza:
1. CIUBOTARU IULIAN-GHEORGHE, primar al comunei Dochia, judetul Neamt - INCOMPATIBILITATE
A exercitat simultan functia de primar si activitati remunerate in cadrul S.C. Forever Living Products S.R.L., intrucat a incasat venituri de natura salariala de la Primaria comunei Dochia, judetul Neamt si venituri din contracte/conventii civile de la S.C. Forever Living Products Romania S.A., incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003.
2. IsFAN VIOREL, fost primar al Comunei Zorlentu Mare, judetul Caras-Severin - INCOMPATIBILITATE
in perioada 19 iunie 2008 - 26 februarie 2010, a detinut simultan functia de primar si calitatea de comerciant persoana fizica in cadrul Isfan Viorel Persoana Fizica Autorizata, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
3. BIRTALAN ISTVAN, viceprimar al comunei Sangeorgiu de Mures, judetul Mures - INCOMPATIBILITATE
in perioada 17 iunie 2008 - 10 iulie 2017, a exercitat simultan functia de viceprimar si pe cea de administrator la S.C. ISTI JHS S.R.L. (in perioada 10 decembrie 2004 - 10 iulie 2017) si respectiv la S.C. MELZA CONS S.R.L. (in perioada 11 noiembrie 1993 - 03 martie 2010, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
4. UNGUREAN MIRCEA, fost viceprimar si actual consilier local al comunei Ocna de Fier - INCOMPATIBILITATE sI FALS iN DECLARAtII
In perioada detinerii functiei de viceprimar pentru mandatul 2012 - 2016, a desfasurat activitati remunerate (in intervalul 25 iunie 2012 - 20 decembrie 2013), in calitate de agent de asigurari (persoana fizica), in baza unui contract de agent incheiat cu Generali Romania Asigurare Reasigurare S.A., incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. k) si art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.
De asemenea, intrucat persoana evaluata nu a mentionat in declaratiile de avere depuse in anii 2012 si 2013 in calitate de viceprimar, veniturile incasate in anii 2011 si 2012 in baza contractului de agent (persoana fizica) incheiat cu Generali Romania Asigurare Reasigurare S.A., Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Resita, judetul Caras-Severin, in vederea verificarii indiciilor privind savarsirea infractiunii de fals in declaratii, prevazuta de art. 326 din Codul Penal al Romaniei.
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Agenda Cadrului Didactic 2024-2025
5. MARGARIT NICULAE, consilier local in cadrul Consiliului Local al comunei Draganesti-Vlasca, judetul Teleorman - INCOMPATIBILITATE
In perioada 15 septembrie 2014 - 01 iunie 2016 a exercitat simulan functia de consilier local si calitatea de angajat cu contract individual de munca in aparatul de specialitate al primarului comunei Draganesti-Vlasca, judetul Teleorman (consilier personal al primarului), incalcand astfel dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) si art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.
6. BUCALIE FLORIAN, fost consilier local in cadrul Consiliului local al comunei Malureni, judetul Arges - INCOMPATIBILITATE
In perioada 26 iunie 2012 - 17 martie 2016, a exercitat simulan functia de consilier local si calitatea de angajat cu contract individual de munca in cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Malureni, judetul Arges incalcand astfel dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
Persoanele evaluate au fost informate despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. CIUBOTARU IULIAN-GHEORGHE nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.
Persoanele mentionate au incalcat urmatoarele prevederi legale:
>> art. 87, alin. (1), lit. d), lit g) si lit. k) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia "Functia de primar (...) este incompatibila cu: (...) lit d) functia de administrator, membru al consiliului de administratie ori cenzor sau orice functie de conducere ori de executie la societatile comerciale (...) lit g) calitatea de comerciant persoana fizica (...) lit k) orice alte functii publice sau activitati remunerate, in tara sau in strainatate, cu exceptia functiei de cadru didactic sau a functiilor in cadrul unor asociatii, fundatii sau alte organizatii neguvernamentale";
>> art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia "Functia de consilier local (...) este incompatibila cu (...) calitatea de (...) angajat cu contract individual de munca in aparatul propriu al consiliului local respectiv (...)";
>> art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia "Alesul local poate renunta la functia detinuta inainte de a fi numit sau ales in functia care atrage starea de incompatibilitate sau in cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea in aceasta functie";
>> art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit caruia constituie fals in declaratii " declararea necorespunzatoare a adevarului, facuta unei persoane dintre cele prevazute in art. 175 sau unei unitati in care aceasta isi desfasoara activitatea in vederea producerii unei consecinte juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci cand, potrivit legii ori imprejurarilor, declaratia facuta serveste la producerea acelei consecinte, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda".
"Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat (...) incalcarea obligatiilor legale privind (...) starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demnitatii, functiei sau activitatii respective (...)".
"Persoana (...) fata de care s-a constatat (...) starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica (...) pe o perioada de 3 ani de la data eliberarii, destituirii din functia ori demnitatea publica respectiva sau a incetarii de drept a mandatului. Daca persoana a ocupat o functie eligibila, nu mai poate ocupa aceeasi functie pe o perioada de 3 ani de la incetarea mandatului".
Agentia Nationala de Integritate isi exercita atributiile cu respectarea principiilor legalitatii, confidentialitatii, impartialitatii, independentei operationale, celeritatii, bunei administrari, precum si al dreptului la aparare.
Sursa: Agerpres
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri