Comisia de specialitate a Camerei Deputatilor are in studiu un proiect de lege pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2011 privind stabilirea unor masuri pentru reorganizarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului si pentru executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice stabilite prin titluri executorii.
Articol unic – Se adopta Ordinanta de urgenta a Guvernului nr. 4 din 2 februarie 2011 privind stabilirea unor masuri pentru reorganizarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului si pentru executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice stabilite prin titluri executorii
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 96, din 4 februarie 2011.
Acest act normativ propune:
A) modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active ale statului republicata, in sensul stabilirii regimului juridic al creantelor proprii rezultate din activitatea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului si a abrogarii exprese a dispozitiilor art. 10 din acest act normativ, intrucat regimul juridic al finantarii AVAS este reglementat de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare a Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, cu modificarile si completarile ulterioare.
B) modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare a Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, cu modificarile ulterioare, in sensul urmator:
- clarificarea regimului de finantare AVAS, stabilindu-se destinatia sumelor care se aloca institutiei de la bugetul de stat, precum si regimul veniturilor si cheltuielilor aferente activitatii de privatizare si valorificare a activelor statului;
- precizarea rolului presedintelui AVAS de ordonator principal de credite atat pentru cheltuielile care asigura bugetul de stat, cat si pentru bugetul de venituri si cheltuieli aferent activitatii de privatizare si de valorificare a activelor statului;
- adaptarea componentei Consiliului de supraveghere si indrumare actualei structuri a Guvernului si reducerea numarului membrilor acestuia, de la 9 la 5.
C) eliminarea de la alin. (3) al art. 15 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar a prevederilor referitoare la aprobarea bugetului AVAS.
D) completarea Ordonantei Guvernului nr. 22/2002 privind executarea obligatiilor de plata ale institutiilor publice, stabilite prin titluri executorii, in sensul stabilirii posibilitatii institutiei publice debitoare de a solicita instantei judecatoresti competente acordarea unui termen de gratie si/sau stabilirea unor termene de plata esalonata a sumei datorate, concomitent cu posibilitatea acordarii, tot pe cale judecatoreasca, a suspendarii executarii silite pe durata cererii de acordare a termenului de gratie.
E) crearea vocatiei AVAS de a beneficia de sume repartizate din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, in conditiile legii, aceste sume avand afectatiune speciala in conditiile prevederilor articolului 452 alineatul (2), litera a) din Codul de procedura civila.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate de contabilitate doreste sa incheie o conventie cadru privind efectuarea stagiului de practica in cadrul programelor de studii universitare. Va rugam sa ne ajutati cu raspuns la urmatoarele intrebari: 1. care este legislatia aplicabila? 2. exista vreo prevedere in legislatie privind perioada maxima pentru incheierea unei conventii de practica? 3. in cazul unui cotnrol ITM ce documente se solicita? care este abordarea organelor de control vis s vis de acest tip de contract? 4. orice...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As dori sa stiu mai multe detalii cu privire la o speta. Firma are 39 de salariati, si undeva, in perioada urmatoare va trimite in afara tarii, intr-o tara UE sau NON UE inca nu este sigur, care, o echipa formata din 3 salariati care va efectua o lucrare pe o perioada de 2 sau 3 saptamani. Firma noastra ii va plati. Va rog sa imi spuneti daca salariatii vor trebui suspendati in Revisal, daca se face vreo modificare, daca trebuie declarat ceva, la ITM, daca trebuie intocmit vreun act aditional...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<