Salariatii detasati, in temeiul art. 52 al.(1) lit. d avand contractul individual de munca suspendat din initiativa angajatorului pe durata detasarii, sunt obligati sa presteaze munca si sunt platiti de angajatorul la care au fost detasati doar in baza dispozitiei de detasare?
Exista obligatia angajatorului la care au fost detasati sa elibereze acestor "salariati" (nu au calitatea de salariati la acest angajator) sa elibereze adeverinte care sa ateste activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in meserie, etc.?
Raspuns: Conform art. 59 alin. (2) din Codul fiscal, astfel cum a fost modificat prin punctul 26 din OUG 30/2011, platitorul de venituri este obligat sa elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut.
Art. 34 alin. (5) din Codul muncii prevede ca, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate. Aceste dispozitii se coroboreaza cu dispozitiile art. 40 alin. (2) lit. h) din Codul muncii, care prevad ca una dintre obligatiile angajatorului este de a elibera, la cerere, toate documentele care atesta calitatea de salariat a solicitantului.
Asadar, platitorul venitului (angajatorul la care este detasat salariatul) este obligat sa elibereze salariatului la cererea acestuia un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale acestuia, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut.
Obligatiile prevazute la art. 34 alin. (5) si art. 40 alin. (2) lit. h) din Codul muncii apreciem ca sunt in sarcina angajatorului cu care salariatul a incheiat contractul individual de munca.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<