In sedinta din data de 15 noiembrie 2011, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a apreciat ca, de lege lata, incompatibilitatile si interdictiile prevazute in capitolul II, titlul I din Legea nr.303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt aplicabile auditorilor de justitie, fiind de stricta interpretare si aplicare, astfel ca acestia pot desfasura alte activitati remunerate sau nu, pe perioada desfasurarii cursurilor la INM.
De asemenea, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a apreciat ca se impune clarificarea statutului auditorilor de justitie, prin includerea unor noi interdictii care sa constituie abateri disciplinare.
Astfel, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a hotarat sesizarea ministrului justitiei in vederea completarii art.18 alin.(2) din Legea nr.303/2004, republicata, in sensul reglementarii ca abateri disciplinare ale auditorilor de justitie a urmatoarelor fapte:
- oferirea de consultatii scrise sau verbale in probleme litigioase sau indeplinirea oricarei alte activitati care, potrivit legii, se realizeaza de avocat sau consilier juridic;
- desfasurarea de activitati de arbitraj in litigii civile, comerciale sau de alta natura;
- orice acte sau fapte de natura sa compromita demnitatea lor in functie si in societate.
Precizam ca, in sedinta Consiliului Stiintific al Institutului National al Magistraturii din data de 17 noiembrie 2011, a fost aprobat documentul intitulat Statutul auditorilor de justitie, astfel cum a fost propus de catre Departamentul de formare initiala al INM. Acest document a fost transmis spre analiza Consiliului Superior al Magistraturii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Cum trebuie sa arate grila de salarizare in contractul colectiv de munca, avand in vedere ca salariile se negociaza individual si poti fi modificate in cursul anului in functie de piata?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra are salariati atat cu 8 ore cat si cu 2-4-6 ore. In prezent angajatorul acorda tichete de masa doar salariatiilor cu 8 ore, acest lucru fiind specificat in ROI : "6 In limita bugetului disponibil, Angajatorul poate acorda tichete de masa salariatiilor cu norma intreaga, al caror program de lucru este fix. Data acordarii tichetelor de masa si valoarea acestora se vor stabili prin decizia scrisa emisa de angajator." Intrebari: 1. firma este obligata sa acorde tichete...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<