Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a decis, joi, sesizarea Ministerului Justitiei cu propunerea de stergere sau cenzurare a datelor cu caracter personal de pe portalul instantelor judecatoresti in cazul dosarelor arhivate.
Potrivit unui comunicat al CSM, plenul Consiliului a analizat in sedinta de joi sesizarea Tribunalului Brasov cu privire la posibilitatea stergerii sau cenzurarii datelor cu caracter personal de pe portalul instantelor judecatoresti in cazul dosarelor arhivate.
In urma discutiilor, CSM a apreciat ca se impune elaborarea unei proceduri care sa permita stergerea sau cenzurarea datelor cu caracter personal de pe portalul instantelor si a hotarat sesizarea Ministerului Justitiei, in calitatea sa de administrator al portalului, cu aspectele semnalate. Sursa citata precizeaza ca CSM a avut in vedere aspectele referitoare la dispozitiile art.4 alin.4 lit. e din Legea 677/2001, potrivit caruia datele cu caracter personal trebuie sa fie pastrate doar pentru perioada de timp necesara indeplinirii scopului pentru care acestea au fost colectate sau pentru o prelucrare ulterioara.
De asemenea, Consiliul a tinut cont de continutul dreptului la protectia datelor cu caracter personal, care priveste dreptul persoanei fizice de a-i fi aparate caracteristicile care conduc la identificarea sa si obligatia corelativa a statului de a adopta masuri adecvate pentru a asigura o protectie eficienta, precum si de scopul portalului de a asigura transparenta procedurilor judecatoresti, prin posibilitatea oricarei persoane interesate de a urmari evolutia cauzelor supuse judecatii, prin consultarea listelor de sedinte de la instantele judecatoresti, inclusiv termenele de judecata si solutiile date in cauze.
CSM a mai avut in vedere si aspectele privind prelucrarea datelor, prin inregistrarea numelui partilor pe portal, care este justificata de scopul portalului pe durata solutionarii cauzei si care nu se mai impune dupa solutionarea, respectiv arhivarea dosarului, dar si la faptul ca dupa arhivarea unui dosar aflat pe portalul instantelor, acesta poate fi in continuare identificat dupa numarul si obiectul cauzei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<