Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a decis, joi, sesizarea Ministerului Justitiei cu propunerea de stergere sau cenzurare a datelor cu caracter personal de pe portalul instantelor judecatoresti in cazul dosarelor arhivate.
Potrivit unui comunicat al CSM, plenul Consiliului a analizat in sedinta de joi sesizarea Tribunalului Brasov cu privire la posibilitatea stergerii sau cenzurarii datelor cu caracter personal de pe portalul instantelor judecatoresti in cazul dosarelor arhivate.
In urma discutiilor, CSM a apreciat ca se impune elaborarea unei proceduri care sa permita stergerea sau cenzurarea datelor cu caracter personal de pe portalul instantelor si a hotarat sesizarea Ministerului Justitiei, in calitatea sa de administrator al portalului, cu aspectele semnalate. Sursa citata precizeaza ca CSM a avut in vedere aspectele referitoare la dispozitiile art.4 alin.4 lit. e din Legea 677/2001, potrivit caruia datele cu caracter personal trebuie sa fie pastrate doar pentru perioada de timp necesara indeplinirii scopului pentru care acestea au fost colectate sau pentru o prelucrare ulterioara.
De asemenea, Consiliul a tinut cont de continutul dreptului la protectia datelor cu caracter personal, care priveste dreptul persoanei fizice de a-i fi aparate caracteristicile care conduc la identificarea sa si obligatia corelativa a statului de a adopta masuri adecvate pentru a asigura o protectie eficienta, precum si de scopul portalului de a asigura transparenta procedurilor judecatoresti, prin posibilitatea oricarei persoane interesate de a urmari evolutia cauzelor supuse judecatii, prin consultarea listelor de sedinte de la instantele judecatoresti, inclusiv termenele de judecata si solutiile date in cauze.
CSM a mai avut in vedere si aspectele privind prelucrarea datelor, prin inregistrarea numelui partilor pe portal, care este justificata de scopul portalului pe durata solutionarii cauzei si care nu se mai impune dupa solutionarea, respectiv arhivarea dosarului, dar si la faptul ca dupa arhivarea unui dosar aflat pe portalul instantelor, acesta poate fi in continuare identificat dupa numarul si obiectul cauzei.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<