Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legile justitiei 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titlul II Cariera judecatorilor si procurorilor, Capitolul I - Legea nr. 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor

Titlul II Cariera judecatorilor si procurorilor, Capitolul I - Legea nr. 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Legea nr. 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor - Titlul II Cariera judecatorilor si procurorilor. Capitolul I Admiterea la Institutul National al Magistraturii si formarea profesionala initiala a judecatorilor si procurorilor.

Articolul 5
(1) Admiterea la Institutul National al Magistraturii se face prin concurs, pe baza competentei profesionale, a aptitudinilor si a bunei reputatii, cu respectarea principiilor transparentei si egalitatii.
(2) Admiterea in magistratura si formarea profesionala initiala in vederea ocuparii functiei de judecator si procuror se realizeaza prin Institutul National al Magistraturii.
(3) Poate fi admisa la Institutul National al Magistraturii persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) are cetatenia romana, domiciliul in Romania si capacitate deplina de exercitiu;
b) este licentiata in drept;
c) nu are antecedente penale si se bucura de o buna reputatie;
d) cunoaste limba romana;
e) este apta, din punct de vedere medical si psihologic, pentru exercitarea functiei.

Articolul 6
(1) Data si locul concursului de admitere prevazut la art. 5 alin. (1), calendarul de desfasurare a concursului, numarul de locuri scoase la concurs, cuantumul taxei de inscriere, tematica si bibliografia de concurs, precum si cererea de inscriere tipizata se stabilesc prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Pentru inscrierea la concursul prevazut la art. 5 alin. (1), candidatul plateste o taxa al carei cuantum se stabileste in functie de cheltuielile necesare pentru organizarea concursului. Taxa de inscriere la concurs se restituie in cazul unor situatii obiective de impiedicare a participarii la concurs intervenite inainte de sustinerea primei probe a concursului.
(3) Numarul locurilor scoase la concurs se stabileste in functie de numarul de posturi de judecatori si procurori vacante, precum si de cele care vor fi infiintate.
(4) Datele prevazute la alin. (1) se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si pe cea a Institutului National al Magistraturii cu cel putin 60 de zile inainte de data stabilita pentru concurs.
(5) Posturile vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii si al institutiilor coordonate de consiliu sau subordonate consiliului, al Ministerului Public ori al Ministerului Justitiei si institutiilor coordonate sau subordonate acestuia, care se ocupa prin concursul de admitere prevazut la art. 5 alin. (1), se publica odata cu anuntul referitor la concursul de admitere la Institutul National al Magistraturii, prevederile prezentului capitol fiind aplicabile in mod corespunzator si in cazul admiterii pe aceste posturi. Pentru Ministerul Justitiei si institutiile coordonate sau subordonate acestuia si Ministerul Public, posturile care se scot la concurs se stabilesc de fiecare din cele doua institutii, dupa caz.
(6) In cuprinsul cererii de inscriere, candidatul opteaza fie pentru posturile de auditori de justitie, fie pentru posturile vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, fara a se indica institutia in cadrul careia este postul vacant, putandu-se formula o singura optiune.

Articolul 7
(1) Pentru concursul de admitere prevazut la art. 5 alin. (1), Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeste comisia de organizare a concursului, comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare, comisia de interviu, precum si comisia de solutionare a contestatiilor.
(2) Comisia de elaborare a subiectelor elaboreaza subiectele si baremele de evaluare si notare pentru testul-grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, iar comisia de corectare corecteaza si noteaza lucrarile la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice. Pentru testul-grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, in cadrul comisiei de elaborare a subiectelor si al celei de corectare se constituie in mod distinct comisii pentru disciplinele drept civil si drept procesual civil, respectiv drept penal si drept procesual penal. Subiectele de drept material sunt elaborate de membrii comisiei care elaboreaza si subiectele de drept procesual in materia corespunzatoare.
(3) Comisia de interviu elaboreaza grila de evaluare in baza careia se face aprecierea interviului, precum si subiectele pe baza carora vor fi examinati candidatii si realizeaza intervievarea candidatilor, in scopul identificarii aptitudinilor, motivatiilor si elementelor de etica specifice profesiei. In cadrul comisiei de interviu se pot constitui subcomisii de interviu, in functie de numarul candidatilor declarati admisi dupa prima etapa eliminatorie.
(4) Comisia de solutionare a contestatiilor este compusa din:
a) subcomisii de solutionare a contestatiilor formulate impotriva baremului stabilit pentru cele doua probe scrise si impotriva punctajului de la testul-grila de verificare a cunostintelor juridice, constituite in mod distinct la disciplinele drept civil si drept procesual civil, respectiv drept penal si drept procesual penal;
b) subcomisii de solutionare a contestatiilor formulate impotriva rezultatelor obtinute la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, constituite in mod distinct la disciplinele drept civil si drept procesual civil, respectiv drept penal si drept procesual penal;
c) subcomisii de solutionare a contestatiilor formulate impotriva rezultatelor obtinute la proba interviului.
(5) Nu pot fi numite in comisiile prevazute la alin. (1) persoanele care au sotul sau sotia, rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv in randul candidatilor. O persoana poate face parte dintr-o singura comisie. Din aceeasi comisie sau din comisii diferite nu pot face parte soti, rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv.
(6) Nu pot face parte din comisiile prevazute la alin. (2)-(4) membrii Consiliului Superior al Magistraturii si nici persoane din conducerea Consiliului Superior al Magistraturii ori a Institutului National al Magistraturii.

Articolul 8
Comisia de organizare a concursului coordoneaza organizarea si desfasurarea concursului si verifica indeplinirea de catre candidati a conditiilor de participare la concurs. Comisia de organizare a concursului se compune din presedinte, vicepresedinte si membri, desemnati din randul personalului din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Superior al Magistraturii si al Institutului National al Magistraturii, inclusiv al celui cu functii de conducere. Responsabilii de sala si supraveghetorii, precum si alte persoane care desfasoara activitatea pentru buna organizare a concursului sunt desemnati de presedintele comisiei de organizare a concursului.

Articolul 9
(1) Comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare, comisia de interviu, precum si comisia de solutionare a contestatiilor sunt conduse de cate un presedinte. Numarul membrilor comisiilor se stabileste prin hotararea de numire a acestora, in functie de numarul candidatilor.
(2) Membrii comisiei de elaborare a subiectelor, ai comisiei de corectare, ai comisiei de interviu, precum si ai comisiei de solutionare a contestatiilor sunt numiti dintre judecatori si procurori specializati in disciplinele de concurs. Din cadrul acestor comisii pot face parte si cadre didactice universitare, specializate in disciplinele de concurs.
(3) In comisiile prevazute la alin. (1) sunt numiti si membri supleanti, care ii vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii prin hotararea de numire a comisiilor, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile. Inlocuirea se efectueaza de presedintele comisiei respective.
(4) Desemnarea membrilor comisiilor prevazute la alin. (1) si (3) se face pe baza consimtamantului scris, exprimat anterior.

Articolul 10
(1) Solutionarea contestatiilor la barem si la probele de concurs se realizeaza de comisia de solutionare a contestatiilor, prin subcomisiile corespunzatoare.
(2) Subcomisiile de solutionare a contestatiilor pentru cele doua probe scrise sunt alcatuite din membri specializati in drept civil si drept procesual civil, respectiv in drept penal si drept procesual penal. Din aceste subcomisii pot face parte si cadre didactice universitare, specializate in disciplinele de concurs.
(3) Subcomisiile de solutionare a contestatiilor pentru proba interviului au componenta prevazuta la art. 18 alin. (1).

Articolul 11
(1) Dupa inscriere, toti candidatii sunt verificati sub aspectul indeplinirii conditiilor prevazute la art. 5 alin. (3) lit. a), b) si d), precum si a conditiei de a fi apt din punct de vedere medical si a celei privind lipsa antecedentelor penale. Conditia de a fi apt din punct de vedere medical se dovedeste prin certificat medical eliberat de un medic specializat in medicina muncii, la cererea fiecarui candidat, pe baza unui barem medical aprobat prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii la propunerea unei comisii medicale de specialitate numite prin ordin al ministrului sanatatii. Hotararea Plenului se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Verificarea indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (1) se realizeaza de comisia de organizare a concursului.
(3) Rezultatele verificarii se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii cel mai tarziu cu 15 zile inainte de data sustinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului.
(4) Candidatii respinsi in urma verificarii pot formula contestatii in termen de 48 de ore de la publicarea listei cu rezultatele verificarii.
(5) Contestatiile se depun la tribunale si parchetele de pe langa acestea, care le inainteaza de indata comisiei de organizare a concursului.
(6) Contestatiile se solutioneaza prin hotarare definitiva a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(7) Listele finale ale candidatilor, intocmite distinct in functie de optiunea formulata potrivit art. 6 alin. (6), se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii.

Articolul 12
(1) Examinarea candidatilor in cadrul concursului de admitere se face in doua etape.
(2) Prima etapa este eliminatorie si consta in sustinerea urmatoarelor probe scrise eliminatorii:
a) un test-grila de verificare a cunostintelor juridice, teoretice si practice, sustinut la urmatoarele discipline: drept civil, drept procesual civil, drept penal si drept procesual penal;
b) o proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, teoretice si practice, sustinuta la drept civil si drept procesual civil, respectiv la drept penal si drept procesual penal.
(3) La proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice participa numai candidatii declarati admisi la testul-grila de verificare a cunostintelor juridice.
(4) Nota obtinuta la prima etapa este media aritmetica a notelor obtinute la probele prevazute la alin. (2).
(5) A doua etapa consta intr-o testare psihologica si sustinerea unui interviu. La testarea psihologica participa toti candidatii declarati admisi la prima etapa. Candidatii declarati a fi apti din punct de vedere psihologic pentru exercitarea functiei participa la proba interviului, in ordinea descrescatoare a notei obtinute la prima etapa si in limita unui numar egal cu o data si jumatate din numarul de locuri de auditori de justitie, respectiv din numarul de posturi vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor scoase la concurs. In cazul unui numar impar de locuri sau posturi, rotunjirea se face la numarul mai mare. Numarul candidatilor admisi pentru sustinerea interviului se suplimenteaza, in cazul mediilor egale, cu cea a ultimului candidat admis.

Articolul 13
(1) Testul-grila de verificare a cunostintelor juridice cuprinde 100 de intrebari, cate 25 pentru fiecare dintre disciplinele de concurs prevazute la art. 12 alin. (2) lit. a).
(2) La testul-grila de verificare a cunostintelor juridice fiecare raspuns corect primeste un punct, care are ca echivalent 10 sutimi in sistemul de notare de la 1 la 10.
(3) Timpul necesar pentru formularea raspunsurilor la intrebarile din testul-grila de verificare a cunostintelor juridice este cel stabilit de catre comisia de elaborare a subiectelor si nu poate depasi 4 ore, socotite din momentul in care s-a incheiat distribuirea testelor catre toti candidatii.
(4) Evaluarea si notarea lucrarilor la testul-grila de verificare a cunostintelor juridice se realizeaza prin procesare electronica. Lucrarile se noteaza cu „admis“ sau „respins“, in functie de punctajul obtinut de candidat. Sunt declarati admisi la aceasta proba candidatii care au obtinut minimum 60 de puncte, echivalentul notei 6,00, in ordinea descrescatoare a notelor obtinute, in limita dublului numarului de locuri de auditori de justitie, respectiv de posturi vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor scoase la concurs. Numarul candidatilor admisi se suplimenteaza in cazul mediilor egale cu cea a ultimului candidat admis.

Articolul 14
(1) Baremul de evaluare si notare la proba prevazuta la art. 13 se afiseaza la centrele de concurs dupa incheierea probei si se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii. In termen de 24 de ore de la afisarea baremului la centrele de concurs, candidatii pot face contestatii la acesta care se transmit prin fax sau e-mail la Institutul National al Magistraturii. Contestatiile la barem se solutioneaza de subcomisia corespunzatoare de solutionare a contestatiilor in cel mult 48 de ore de la expirarea termenului de contestare. Solutia se motiveaza in termen de 3 zile de la expirarea termenului pentru solutionarea contestatiilor. Baremul stabilit in urma solutionarii contestatiilor se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii.
(2) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se anuleaza una sau mai multe intrebari din testul-grila, punctajul corespunzator intrebarilor anulate se acorda tuturor candidatilor.
(3) In ipoteza in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se apreciaza ca raspunsul indicat ca fiind corect in baremul initial nu este singurul raspuns corect, baremul definitiv va cuprinde atat punctajul corespunzator variantei de raspuns stabilite in baremul initial, cat si punctajul corespunzator variantei de raspuns stabilite de comisia de contestatii.
(4) In situatia in care, in urma solutionarii contestatiilor la barem, se apreciaza ca raspunsul corect la una dintre intrebari este in mod evident altul decat cel indicat in barem, fara a fi incidente dispozitiile alin. (3), se corecteaza baremul si se va acorda punctajul corespunzator intrebarii respective numai candidatilor care au indicat raspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.
(5) In cazul in care concursul de admitere la Institutul National al Magistraturii se desfasoara in acelasi timp cu concursul de admitere in magistratura si exista intrebari identice, admiterea unei contestatii la vreuna dintre aceste intrebari la concursul de admitere in magistratura produce efecte si in privinta concursului de admitere la Institutul National al Magistraturii, in conditiile alin. (2)-(4).
(6) In cazul admiterii contestatiei la barem, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate dispune sanctionarea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor, in masura in care se retine reaua-credinta sau grava neglijenta a acestora.
(7) Persoanele prevazute la alin. (6) pot fi sanctionate cu reducerea sau neplata drepturilor banesti cuvenite pentru activitatea prestata; acestor persoane le poate fi interzisa si participarea in comisii similare pe o perioada de pana la 3 ani.
(8) Sanctiunile prevazute la alin. (7) se aplica in functie de circumstantele concrete si proportional cu consecintele produse.

Articolul 15
(1) Rezultatele testului-grila se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii.
(2) Candidatii pot contesta punctajul obtinut la proba testului-grila. Contestatia se transmite prin fax sau e-mail la Institutul National al Magistraturii, in termen de cel mult 24 de ore de la data publicarii rezultatelor.
(3) Contestatiile se solutioneaza in termen de 3 zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (2).
(4) Nota acordata in urma solutionarii contestatiei este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.

Articolul 16
(1) Proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice consta in elaborarea unor lucrari la disciplinele drept civil si drept procesual civil, respectiv drept penal si drept procesual penal.
(2) Dispozitiile art. 13 alin. (3), art. 14 si art. 15 alin. (1) se aplica in mod corespunzator.
(3) Fiecare lucrare se corecteaza pe baza baremului definitiv de evaluare si de notare si se noteaza distinct, la drept civil si drept procesual civil, respectiv la drept penal si drept procesual penal, cu note de la 0 la 10, cu doua zecimale.
(4) Nota probei scrise de verificare a cunostintelor juridice este media aritmetica, cu doua zecimale, fara rotunjire, a notelor obtinute la fiecare lucrare.
(5) Candidatii pot contesta punctajul obtinut la aceasta proba, dispozitiile art. 15 alin. (2) si (4) aplicandu-se in mod corespunzator. Contestatiile se solutioneaza in termenul stabilit de Plenul Consiliul Superior al Magistraturii, prin calendarul de concurs.
(6) Pentru a fi declarat admis la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, candidatul trebuie sa obtina cel putin nota 5 la fiecare lucrare si cel putin media 6, calculata potrivit alin. (4).
Articolul 17
(1) Candidatii declarati admisi la cele doua probe scrise sustin testarea psihologica prin care se constata indeplinirea conditiei de a fi apti din punct de vedere psihologic pentru exercitarea functiei. Testarea psihologica consta in sustinerea unui test scris si a unui interviu in fata unui psiholog desemnat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, din randul psihologilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Inspectiei Judiciare, Institutului National al Magistraturii, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, curtilor de apel, parchetelor de pe langa acestea ori din Registrul unic al psihologilor cu drept de libera practica din Romania atestati in conditiile legii. Rezultatele testarii psihologice sunt concretizate intr-un raport, care cuprinde profilul psihologic al fiecarui candidat, precum si calificativul „admis“ sau „respins“.
(2) Metodologia privind organizarea si desfasurarea testarii psihologice este prevazuta in Regulamentul privind admiterea la Institutul National al Magistraturii.
(3) In vederea publicarii rezultatelor testarii psihologice, fiecarui candidat ii va fi atribuit un cod. Calificativul acordat se aduce la cunostinta prin publicarea pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii.
(4) Candidatii nemultumiti de calificativul acordat pot formula, in termen de 24 de ore de la publicarea rezultatelor, contestatii care se transmit prin fax sau e-mail la Institutul National al Magistraturii.
(5) Contestatiile se solutioneaza de comisia de reexaminare psihologica, formata din 3 psihologi desemnati in mod similar celui prevazut la alin. (1), altii decat cei care au examinat candidatii initial. Reexaminarea psihologica se realizeaza prin reevaluarea testului scris, aplicarea unui nou test scris si sustinerea unui nou interviu.
(6) Calificativul acordat de comisia de reexaminare psihologica este definitiv si se publica in conditiile alin. (3).

Articolul 18
(1) Candidatii care indeplinesc conditia de a fi apti din punct de vedere psihologic pentru exercitarea functiei sustin interviul, din comisia de interviu, respectiv din fiecare subcomisie de interviu, dupa caz, facand parte un psiholog, 2 judecatori, un procuror si un cadru didactic universitar selectat, de regula, din randul celor ce au gradul didactic de profesor universitar. Numarul subcomisiilor de interviu se stabileste in functie de numarul candidatilor declarati admisi dupa prima etapa eliminatorie. Membrii care vor activa in subcomisii se stabilesc, pe fiecare categorie, in ordinea aprobata de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, prin hotararea de numire a comisiilor de concurs. In situatia in care activeaza mai multe subcomisii, componenta nominala a fiecareia dintre ele va fi stabilita prin tragere la sorti, in ziua desfasurarii probei. Membrii subcomisiilor neactivate dobandesc calitatea de membru supleant, in ordinea stabilita de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii prin hotararea de numire a comisiilor, dispozitiile art. 9 alin. (3) aplicandu-se in mod corespunzator.
(2) Metodologia privind organizarea si desfasurarea interviului este prevazuta in Regulamentul privind admiterea la Institutul National al Magistraturii.
(3) Interviul consta in:
a) prezentarea candidatului prin prisma experientei personale si profesionale;
b) analiza si interpretarea unui text la prima vedere; analiza se elaboreaza in scris si se sustine oral de catre candidat;
c) analiza orala a unei spete cu elemente de etica specifice profesiei.
(4) Analiza prevazuta la alin. (3) lit. b) se preda comisiei/subcomisiei de interviu dupa sustinerea orala a acesteia si va fi avuta in vedere pentru aprecierea interviului. Fiecare dintre membrii comisiei/subcomisiei poate adresa intrebari candidatilor.
(5) In cadrul probei interviului, comisia/subcomisia are in vedere urmatoarele criterii de evaluare:
a) motivatia de a accede in profesia de judecator sau procuror;
b) existenta aptitudinilor specifice profesiei de judecator sau procuror, fiind avute in vedere aptitudinea de comunicare clara si logica a ideilor, capacitatea de gandire critica, capacitatea de analiza, motivare si sinteza, intelegerea realitatii sociale, folosirea corecta a limbii romane;
c) elemente de etica specifice profesiei, fiind avut in vedere modul in care candidatul se raporteaza la valori precum independenta justitiei, impartialitatea judecatorilor si procurorilor, integritatea, responsabilitatea.
(6) Membrii comisiei/subcomisiei acorda, individual, punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevazute la alin. (5), pe baza unei grile de evaluare elaborate de comisia de interviu care se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si pe cea a Institutului National al Magistraturii imediat dupa incheierea probei. Pentru criteriul de evaluare prevazut la alin. (5) lit. a) punctajul maxim ce poate fi acordat este de 20 de puncte, iar pentru fiecare dintre criteriile prevazute la alin. (5) lit. b) si c) punctajul maxim ce poate fi acordat este de 40 de puncte.
(7) Aprecierea interviului se face cu note de la 1 la 10, cu doua zecimale. Nota 1 se acorda in situatia in care punctajul obtinut de candidat este mai mic sau egal cu aceasta nota.
(8) Nota obtinuta la aceasta proba reprezinta media aritmetica a notelor acordate de membrii comisiei/subcomisiei.
(9) In functie de punctajul obtinut de candidat la interviu, se acorda unul dintre calificativele „admis“ sau „respins“. Sunt declarati admisi la aceasta proba candidatii care au obtinut cel putin nota 7.
(10) Rezultatele de la proba interviului se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii.
(11) Inregistrarea interviului prin mijloace tehnice audio-video este obligatorie.
(12) Candidatii pot contesta nota acordata la proba interviului, dispozitiile art. 15 alin. (2) si (4) aplicandu-se in mod corespunzator. Contestatiile se solutioneaza in termenul stabilit de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii prin calendarul de concurs. Solutionarea contestatiei la proba interviului se realizeaza prin reevaluarea probei, pe baza inregistrarii audio-video si a analizei scrise depuse de candidat. Rezultatele finale ale probei interviului se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii.

Articolul 19
Dupa cele doua etape ale concursului sunt declarati admisi candidatii care au obtinut calificativul „admis“ la interviu, in ordinea descrescatoare a notei obtinute la prima etapa a concursului, stabilite conform art. 12 alin. (4), in limita numarului de locuri de auditori de justitie, respectiv a numarului de posturi vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor scoase la concurs.

Articolul 20
(1) Listele cuprinzand rezultatele definitive ale concursului, intocmite distinct in functie de optiunea formulata potrivit art. 6 alin. (6), se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii.
(2) Clasificarea candidatilor urmeaza a se face in ordinea descrescatoare a notelor obtinute la concurs, in functie de optiunea candidatului formulata potrivit art. 6 alin. (6). Candidatii admisi care au optat pentru posturile vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor sunt convocati de comisia de organizare pentru a-si exprima optiunea pentru unul dintre posturile scoase la concurs. Candidatii nu pot reveni asupra optiunii formulate.
(3) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii suplimenteaza numarul de locuri de auditori de justitie scoase la concurs, astfel incat sa fie declarati admisi toti candidatii care au obtinut note egale cu cea a ultimului candidat declarat admis dupa cele doua etape ale concursului.
(4) In cazul candidatilor care au optat pentru posturile vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor prevazute la art. 6 alin. (6), departajarea candidatilor cu note egale se face, in ordine, dupa urmatoarele criterii: nota mai mare obtinuta la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, prevazuta de art. 12 alin. (2) lit. b), vechimea mai mare in specialitate juridica, detinerea titlului stiintific de doctor in drept, calitatea de doctorand in drept, activitatea publicistica de specialitate.
(5) In situatia in care pentru posturile vacante de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor nu sunt candidati admisi sau nu au fost formulate optiuni pentru aceste posturi, candidatii care sunt admisi in conditiile prevazute la art. 13 alin. (4) si art. 16 alin. (6) si care au obtinut calificativul „admis“ la interviu, dar care nu au fost declarati admisi in limita locurilor si posturilor scoase la concurs pot opta pentru aceste posturi, in ordinea descrescatoare a notelor obtinute la prima etapa a concursului stabilite conform art. 12 alin. (4). Dispozitiile alin. (4) se aplica in mod corespunzator.

Articolul 21
(1) Dupa afisarea rezultatelor definitive ale concursului, candidatii admisi dupa cele doua etape ale concursului vor fi verificati sub aspectul indeplinirii conditiei bunei reputatii prevazute la art. 5 alin. (3) lit. c).
(2) Verificarile privind indeplinirea conditiei bunei reputatii se vor face de comisia de organizare a concursului, cu respectarea legislatiei in vigoare referitoare la protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
(3) Regulamentul privind admiterea la Institutul National al Magistraturii stabileste documentele pe care candidatii au obligatia de a le depune, in vederea verificarii indeplinirii conditiei bunei reputatii.
(4) Nu se bucura de o buna reputatie persoana care a fost sanctionata contraventional sau disciplinar in ultimii 3 ani anterior datei sustinerii primei probe din cadrul primei etape a concursului pentru fapte in raport de care numirea acesteia in functia de judecator sau procuror nu ar fi conforma cu onoarea si probitatea specifice acestor functii sau ar aduce atingere prestigiului justitiei, avandu-se in vedere criteriile prevazute la alin. (5). Sanctiunile disciplinare pentru care a intervenit radierea nu sunt avute in vedere.
(5) La stabilirea bunei reputatii se au in vedere urmatoarele criterii:
a) gravitatea faptei, astfel cum rezulta din natura acesteia si din imprejurarile in care a fost savarsita, din forma si gradul de vinovatie, precum si din sanctiunea aplicata;
b) conduita persoanei inainte si dupa savarsirea faptei, care releva perseverenta in savarsirea unor fapte de natura celor prevazute la alin. (4), sanctionate ca atare.
(6) Rezultatele verificarii se consemneaza in cuprinsul raportului referitor la indeplinirea conditiilor de admitere la Institutul National al Magistraturii, care se inainteaza Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(7) Raportul prevazut la alin. (6) prin care se constata, in privinta unuia sau mai multor candidati, neindeplinirea conditiei bunei reputatii cuprinde motivele pentru care comisia apreciaza ca nu este indeplinita conditia respectiva, constand in analiza faptelor persoanei in cauza si aplicarea criteriilor prevazute de lege situatiei de fapt retinute.
Articolul 22
(1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste cu privire la indeplinirea conditiei prevazute la art. 21 alin. (1) si valideaza rezultatele concursului. Candidatii care nu se bucura de o buna reputatie sunt declarati respinsi.
(2) Pentru locurile de auditor de justitie si posturile de personal de specialitate juridica ce au devenit vacante in urma aplicarii alin. (1) pot opta, pana la data validarii concursului, candidatii admisi in conditiile prevazute la art. 13 alin. (4) si art. 16 alin. (6) si care au obtinut calificativul „admis“ la interviu, in ordinea descrescatoare a notelor obtinute la prima etapa a concursului, stabilite conform art. 12 alin. (4). La note egale, dispozitiile art. 20 alin. (3) si (4) se aplica in mod corespunzator.
(3) Dispozitiile art. 21 se aplica in mod corespunzator.
(4) Listele definitive ale candidatilor declarati admisi se afiseaza la sediul Institutului National al Magistraturii si se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si a Institutului National al Magistraturii.

Articolul 23
In cazul posturilor de personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor vacante la data validarii concursului sau care se vacanteaza ulterior validarii acestuia, la solicitarea institutiilor in care se regasesc acele posturi, rezultatele concursului de admitere pot fi valorificate in termen de un an de la data validarii concursului, aceste posturi putand fi ocupate de candidatii care indeplinesc conditiile prevazute la art. 13 alin. (4) si art. 16 alin. (6), care au obtinut calificativul „admis“ la interviu, dar care nu au fost declarati admisi in limita locurilor si posturilor scoase la concurs. Dispozitiile art. 20 alin. (2) si (4) si art. 21 se aplica in mod corespunzator.

Articolul 24
Regulamentul privind admiterea la Institutul National al Magistraturii se aproba prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Articolul 25
(1) Cursantii Institutului National al Magistraturii au calitatea de auditori de justitie.
(2) Formarea profesionala initiala in cadrul Institutului National al Magistraturii consta in pregatirea teoretica si practica a auditorilor de justitie pentru a deveni judecatori sau procurori.
(3) Durata cursurilor de formare profesionala a auditorilor de justitie este de 3 ani. La finalul cursurilor, auditorii de justitie opteaza, in conditiile prezentei legi, pentru posturile de judecatori stagiari, respectiv procurori stagiari.
(4) Programul de formare profesionala a auditorilor de justitie se aproba de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii. Programul de formare profesionala a auditorilor de justitie cuprinde in mod obligatoriu disciplinele de studiu, numarul de ore alocat conferintelor si seminarelor alocate pentru fiecare disciplina, stagiile de practica ce urmeaza a fi efectuate si modalitatea de evaluare.

Articolul 26
(1) In perioada formarii la Institutul National al Magistraturii, auditorii de justitie efectueaza stagii de practica la instantele judecatoresti si parchetele de pe langa acestea, cabinete de avocatura, penitenciare si alte institutii cu relevanta pentru formarea profesionala a auditorilor de justitie; in perioada stagiilor de practica, auditorii de justitie asista la activitatile specifice institutiilor si profesiilor juridice, in conditiile stabilite de lege si de Regulamentul privind organizarea, desfasurarea si evaluarea stagiilor de practica.
(2) Institutiile la care se vor efectua stagiile de practica, pentru fiecare an de curs, si durata acestora sunt stabilite de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii. Stagiile vor fi organizate pe baza unor protocoale de colaborare incheiate de Institutul National al Magistraturii cu institutiile cu relevanta pentru formarea profesionala a auditorilor de justitie si organizatiile profesionale reprezentand profesiile juridice.
(3) Stagiile de practica prevazute la alin. (1) trebuie sa aiba o durata de minimum 3 luni in primul an si de minimum 6 luni in al doilea si al treilea an.
(4) Regulamentul privind organizarea, desfasurarea si evaluarea stagiilor de practica este aprobat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii.

Articolul 27
(1) Auditorii de justitie beneficiaza de o indemnizatie stabilita de lege avand caracterul unei indemnizatii de incadrare brute lunare a unui judecator sau procuror stagiar.
(2) Indemnizatia auditorilor de justitie prevazuta la alin. (1) are natura si regimul juridic al unui drept salarial la care se vor calcula retinerile pentru obtinerea indemnizatiei nete, urmand a se vira obligatia angajatorului si a asiguratilor la asigurarile sociale de stat, obligatiile privind contributia la asigurarile sociale de sanatate, precum si obligatia angajatorului privind contributia asiguratorie pentru munca. Auditorii de justitie beneficiaza de indemnizatie si in perioada vacantelor.
(3) Indemnizatiile auditorilor de justitie se platesc din bugetul anual aprobat al Consiliului Superior al Magistraturii, de la o pozitie bugetara distincta.
(4) Auditorii de justitie beneficiaza de decontarea materialelor didactice, in conditiile si in limita unui plafon lunar stabilite de Regulamentul Institutului National al Magistraturii. Auditorii de justitie beneficiaza in mod gratuit de cazare in spatiile de cazare ale Institutului National al Magistraturii, in limita locurilor disponibile, in conditiile stabilite prin Regulamentul Institutului National al Magistraturii. Cheltuielile de intretinere se suporta de institut.
(5) In cazul epuizarii locurilor disponibile in spatiile de cazare ale Institutului National al Magistraturii, precum si in situatiile in care auditorii de justitie isi desfasoara activitatea de formare in afara municipiului Bucuresti, acestia au dreptul la decontarea contravalorii chiriei pentru o locuinta, intr-un plafon de pana la 50% din suma care s-ar cuveni, cu acest titlu, judecatorilor si procurorilor, in conditiile legii.
(6) Auditorii de justitie beneficiaza in mod gratuit de asistenta medicala constand in servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale, care se suporta din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, in conditiile contractului-cadru din sistemul de asigurari sociale de sanatate si ale respectarii dispozitiilor legale privind plata contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate, cu exceptia contributiei personale/coplatii care se suporta din bugetul Consiliului Superior al Magistraturii. Conditiile de acordare in mod gratuit a serviciilor medicale, medicamentelor si a dispozitivelor medicale sunt stabilite prin hotararea Guvernului prevazuta la art. 210 alin. (5). Aceste drepturi nu au caracter salarial si nu se impoziteaza.
(7) Auditorii de justitie au dreptul la concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, precum si la alte concedii si indemnizatii, inclusiv maternitate, risc maternal si cresterea copilului, in conformitate cu legislatia in vigoare.
(8) Perioada in care o persoana a avut calitatea de auditor de justitie, daca a promovat examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii, constituie vechime in functia de judecator sau procuror, in conditiile legii.
(9) Prevederile alin. (1)-(3) si (5) se aplica si auditorilor de justitie proveniti din alte tari, pe baza intelegerilor incheiate cu ministerele de justitie din tarile respective.

Articolul 28
Dispozitiile legale privind incompatibilitatile si interdictiile judecatorilor si procurorilor se aplica in mod corespunzator si auditorilor de justitie.

Articolul 29
Auditorii de justitie au obligatia de a pastra confidentialitatea lucrarilor si secretul deliberarilor, atunci cand participa la acestea. Dispozitiile art. 210 alin. (3) si art. 223 se aplica in mod corespunzator.

Articolul 30
Cheltuielile de transport al personalului de instruire al Institutului National al Magistraturii care nu are domiciliul sau resedinta in municipiul Bucuresti, care participa la activitatile de formare profesionala initiala organizate de Institutul National al Magistraturii, se suporta din bugetul acestei institutii.

Articolul 31
(1) Abaterile auditorilor de justitie de la indatoririle ce le revin potrivit legii sau Regulamentului Institutului National al Magistraturii se sanctioneaza disciplinar.
(2) Constituie abateri disciplinare:
a) atitudinile care aduc atingere bunelor moravuri sau ordinii publice, atitudinile ireverentioase fata de colegi, personalul de instruire si de conducere al Institutului National al Magistraturii, precum si fata de persoanele cu care intra in contact in perioada cursurilor;
b) absentele nemotivate de la activitatile obligatorii stabilite prin programul de formare, daca acestea depasesc 8 ore intr-o luna;
c) faptele prevazute la art. 271 lit. a), c), i), k), l), m) si p), dispozitii care se aplica in mod corespunzator.
(3) Sanctiunile disciplinare aplicabile auditorilor de justitie sunt:
a) avertismentul;
b) diminuarea indemnizatiei de auditor de justitie cu pana la 15% pe o perioada de la o luna la 3 luni;
c) diminuarea indemnizatiei de auditor de justitie proportional cu numarul absentelor nemotivate, daca acestea depasesc 8 ore intr-o luna;
d) exmatricularea din Institutul National al Magistraturii.
(4) Sanctiunile prevazute la alin. (3) se aplica de Consiliul stiintific al Institutului National al Magistraturii, dupa efectuarea cercetarii disciplinare. Raspunderea disciplinara se prescrie in termen de un an de la savarsirea faptei.
(5) Hotararile Consiliului stiintific prevazute la alin. (4) pot fi atacate la instanta de contencios administrativ si fiscal competenta, potrivit legii contenciosului administrativ.
(6) In cazul exmatricularii din Institutul National al Magistraturii, cel sanctionat este obligat sa restituie indemnizatiile de auditor primite si cheltuielile de formare.
(7) Procedura de cercetare disciplinara si de aplicare a sanctiunilor disciplinare se stabileste prin Regulamentul Institutului National al Magistraturii.
(8) Cercetarea disciplinara se suspenda atunci cand impotriva auditorului de justitie s-a dispus trimiterea in judecata pentru aceeasi fapta.
(9) Organul de urmarire penala este obligat sa comunice, de indata, Institutului National al Magistraturii actul prin care s-a dispus trimiterea in judecata a auditorului de justitie.
(10) Suspendarea cercetarii disciplinare se dispune de catre directorul Institutului National al Magistraturii si opereaza pana cand solutia pronuntata in cauza care a motivat suspendarea a devenit definitiva. Hotararea definitiva este comunicata de indata Institutului National al Magistraturii. Pe durata suspendarii cercetarii disciplinare, cursul prescriptiei raspunderii disciplinare este suspendat.

Articolul 32
(1) Pe perioada formarii profesionale in cadrul Institutului National al Magistraturii, auditorii de justitie trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 5 alin. (3) lit. a), c) si e).
(2) In situatia in care exista indicii ca auditorul sufera de o boala psihica, la propunerea directorului sau a directorului adjunct al Institutului, Consiliul stiintific dispune prezentarea auditorului la expertiza medicala de specialitate. Expertiza de specialitate este efectuata de o comisie medicala de specialitate numita de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, pe baza propunerilor nominale ale ministrului sanatatii. In cazul in care comisia constata ca auditorul sufera de o boala psihica ce il impiedica sa continue activitatea de formare in cadrul Institutului, calitatea de auditor de justitie este suspendata prin hotarare a Consiliului stiintific al Institutului National al Magistraturii. Prin raportul de expertiza comisia stabileste si termenul la care auditorul urmeaza sa revina la reexaminare. Metodologia privind efectuarea expertizei medicale de specialitate se aproba de Plenul Consiliului, pe baza propunerilor comisiei medicale de specialitate.
(3) Suspendarea din calitatea de auditor se dispune pana la insanatosire, constatata printr-o noua expertiza de specialitate efectuata de comisia medicala. Daca in urma noului raport de expertiza se constata insanatosirea, Consiliul stiintific hotaraste incetarea suspendarii. In caz contrar se poate dispune prelungirea suspendarii pana la o noua reexaminare sau, daca boala este ireversibila, exmatricularea. Daca suspendarea inceteaza, auditorul de justitie va relua intregul an de formare la Institutul National al Magistraturii in cursul caruia a intervenit suspendarea. Pe perioada suspendarii, auditorului de justitie i se plateste 80% din indemnizatia de auditor de justitie.
(4) Refuzul auditorului de a se prezenta la expertiza de specialitate constituie abatere disciplinara care se sanctioneaza potrivit art. 31.
(5) In cazul in care fata de auditor s-a dispus condamnarea definitiva pentru o infractiune, precum si in cazul in care s-a dispus renuntarea la urmarirea penala confirmata de judecatorul de camera preliminara ori amanarea aplicarii pedepsei sau renuntarea la aplicarea pedepsei dispuse printr-o hotarare judecatoreasca definitiva, cu exceptia situatiilor in care aceste din urma solutii au fost pronuntate pentru infractiuni din culpa pentru care Consiliul stiintific al Institutului National al Magistraturii a apreciat ca nu afecteaza demnitatea calitatii de auditor sau imaginea institutului, auditorul este exmatriculat din institut si este obligat la restituirea indemnizatiilor de auditor primite si a cheltuielilor de formare. Pe perioada arestului preventiv sau a arestului la domiciliu, precum si, in cazul trimiterii in judecata, de la momentul ramanerii definitive a incheierii prin care judecatorul de camera preliminara a dispus inceperea judecatii si pana la pronuntarea unei solutii definitive, calitatea de auditor se suspenda. Pe perioada suspendarii auditorul nu beneficiaza de indemnizatie de auditor si de alte drepturi ale auditorilor.
(6) Neindeplinirea celorlalte conditii prevazute la alin. (1) se constata de Consiliul stiintific al Institutului National al Magistraturii si atrage exmatricularea, precum si obligarea la restituirea indemnizatiilor de auditor primite si a cheltuielilor de formare profesionala, in acele situatii imputabile auditorilor. Consiliul stiintific este sesizat de directorul Institutului National al Magistraturii din oficiu sau la solicitarea oricarei persoane interesate.
(7) Procedura de verificare a indeplinirii conditiilor prevazute la alin. (1) se stabileste prin Regulamentul Institutului National al Magistraturii.
(8) Hotararile Consiliului stiintific pot fi atacate la instanta de contencios administrativ si fiscal competenta.

Articolul 33
(1) Dupa al treilea an de formare la Institutul National al Magistraturii, auditorii de justitie sustin un test psihologic si examenul de absolvire care consta in probe teoretice si practice, prin care se verifica insusirea cunostintelor necesare exercitarii functiei de judecator sau de procuror.
(2) Testul psihologic se sustine in fata unei comisii alcatuite din 3 psihologi, care vor nota candidatul cu „apt“ sau „inapt“. Psihologii sunt numiti prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului, din randul psihologilor din cadrul Institutului National al Magistraturii, Consiliului Superior al Magistraturii, Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Inspectiei Judiciare, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, curtilor de apel, parchetelor de pe langa curtile de apel, precum si, daca este cazul, din randul celor inscrisi in Registrul unic al psihologilor cu drept de libera practica din Romania atestati in conditiile legii.
(3) Impotriva calificativului „inapt“ candidatul poate face contestatie, ce va fi solutionata de o comisie alcatuita din 5 psihologi, desemnati potrivit alin. (2), cu o alta componenta decat comisia anterioara. Rezultatul in urma solutionarii contestatiei este definitiv.
(4) Testarea psihologica se realizeaza in baza Metodologiei privind organizarea si desfasurarea testarii psihologice care este prevazuta in Regulamentul privind examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii.
(5) Pot sustine examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii doar auditorii de justitie care au obtinut calificativul „apt“ potrivit alin. (2) sau (3). Auditorii care au obtinut calificativul „inapt“ nu sunt obligati la restituirea indemnizatiilor de auditor primite si a cheltuielilor de formare.
(6) Examenul de absolvire consta in sustinerea unei probe scrise, constand in sustinerea a trei lucrari scrise la:
a) drept civil si drept procesual civil;
b) drept penal si drept procesual penal;
c) etica si organizare judiciara.
(7) Data examenului se propune de Institutul National al Magistraturii si se aproba prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, odata cu aprobarea programului de formare initiala. Calendarul de desfasurare, tematica si bibliografia examenului se propun de Institutul National al Magistraturii si se aproba prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii cu cel putin 60 de zile inainte de data examenului de absolvire.
(8) Regulamentul privind examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii se aproba prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Articolul 34
(1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, cu avizul consultativ al Consiliului Stiintific al Institutului National al Magistraturii, numeste comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare si comisia de solutionare a contestatiilor.
(2) Nu pot fi numite in comisiile prevazute de prezentul articol persoanele care au sotul sau sotia, rude ori afini pana la gradul al patrulea inclusiv in randul candidatilor. O persoana poate face parte dintr-o singura comisie. Din aceeasi comisie sau din comisii diferite nu pot face parte soti, rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv.
(3) Fiecare comisie are un presedinte desemnat prin hotararea de numire a comisiei.
(4) Nu pot face parte din comisiile prevazute la alin. (1) membrii Consiliului Superior al Magistraturii sau persoane din conducerea Consiliului Superior al Magistraturii ori a Institutului National al Magistraturii.

Articolul 35
Comisia de organizare a examenului numita de Institutul National al Magistraturii coordoneaza organizarea si desfasurarea examenului si este alcatuita dintr-un presedinte, vicepresedinte si membri.

Articolul 36
Fiecare comisie este alcatuita din judecatori, procurori si formatori ai Institutului National al Magistraturii, specializati in disciplinele de examen. Dispozitiile art. 9 alin. (3) se aplica in mod corespunzator.

Articolul 37
(1) Pe durata desfasurarii probelor este permisa consultarea legislatiei indicate in bibliografie, cu exceptia celei comentate si adnotate.
(2) Timpul necesar pentru rezolvarea subiectelor pentru fiecare proba de examen este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor si nu poate depasi 4 ore socotite din momentul in care s-a incheiat distribuirea subiectelor catre toti candidatii.

Articolul 38
(1) Comisia de elaborare a subiectelor elaboreaza subiectele de examen, precum si baremele de evaluare si notare, iar comisia de corectare evalueaza si noteaza lucrarile conform baremelor definitive de evaluare si notare.
(2) Baremele de evaluare si notare se afiseaza la centrul de examen dupa incheierea probelor scrise.
(3) In termen de 3 zile de la afisare, candidatii pot face contestatii la barem, care se solutioneaza de comisia de solutionare a contestatiilor in cel mult 48 de ore de la expirarea termenului de contestare. Solutia se motiveaza in termen de 3 zile de la stabilirea baremului definitiv.
(4) Baremul stabilit in urma solutionarii contestatiilor se publica pe pagina de internet a Institutului National al Magistraturii si este definitiv.
(5) Fiecare dintre lucrarile scrise se noteaza cu note de la 0 la 10, cu doua zecimale, fara rotunjire.
(6) Nota finala este media cu doua zecimale a notelor obtinute la fiecare dintre lucrarile scrise.

Articolul 39
(1) Rezultatele examenului de absolvire se inscriu intr-un tabel care se afiseaza la sediul Institutului National al Magistraturii si se publica pe pagina de internet a Institutului.
(2) Rezultatele pot fi contestate in termen de 48 de ore de la afisare.
(3) Comisia de solutionare a contestatiilor reevalueaza lucrarile ale caror note initiale au fost contestate si acorda note conform baremelor definitive de evaluare si notare.
(4) Nota acordata in urma solutionarii contestatiei este definitiva si nu poate fi mai mica decat nota contestata.
(5) Rezultatele finale ale examenului se afiseaza la sediul Institutului National al Magistraturii si se publica pe pagina de internet a Institutului.
(6) Pentru promovarea examenului de absolvire a Institutului, candidatul trebuie sa obtina media generala de minimum 7, iar cel putin nota 5 la fiecare dintre lucrarile scrise.
(7) Absolventilor Institutului National al Magistraturii li se elibereaza un atestat care certifica absolvirea Institutului, promotia si media generala obtinuta.

Articolul 40
(1) In cazul in care un auditor de justitie nu promoveaza examenul de absolvire in prima sesiune, acesta are dreptul sa participe la urmatoarea sesiune organizata potrivit prezentei legi.
(2) In cazul prevazut la alin. (1), precum si in cazul in care auditorul de justitie nu a sustinut examenul de absolvire in prima sesiune, acesta nu beneficiaza de indemnizatie de auditor si de alte drepturi ale auditorilor pana la promovarea examenului.
(3) Absenta nejustificata sau nepromovarea examenului la a doua sesiune atrage pierderea dreptului de a fi numit judecator sau procuror. Persoana aflata in aceasta situatie este obligata sa restituie indemnizatiile de auditor primite si cheltuielile de formare.

Articolul 41
(1) Absolventii Institutului National al Magistraturii care se bucura de buna reputatie sunt numiti de sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii in functiile de judecatori sau procurori stagiari, dupa caz, in functie de optiunea exprimata, pe baza mediei generale, calculata cu 3 zecimale, obtinuta pe baza celor 4 medii: de la sfarsitul fiecarui an de studiu si de la examenul de absolvire a institutului. La egalitate de medii au prioritate, in urmatoarea ordine, candidatii care au obtinut: nota finala mai mare la examenul de absolvire, media mai mare a celor 3 ani de formare la institutul National al Magistraturii, nota finala mai mare la concursul de admitere la Institutul National al Magistraturii, vechimea mai mare in functiile prevazute la art. 63.
(2) Verificarile privind indeplinirea conditiei bunei reputatii se fac de catre Institutul National al Magistraturii, prevederile art. 21 aplicandu-se in mod corespunzator.
(3) Sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste cu privire la indeplinirea conditiei de buna reputatie. Absolventii Institutului National al Magistraturii care nu se bucura de o buna reputatie nu pot fi numiti ca judecatori sau procurori stagiari, fiind obligati sa restituie indemnizatiile de auditor primite si cheltuielile de formare.

Articolul 42
(1) Absolventii Institutului National al Magistraturii sunt obligati sa indeplineasca timp de 10 ani functia de judecator sau de procuror.
(2) In cazul in care un absolvent al Institutului National al Magistraturii este eliberat din functie inainte de expirarea perioadei de 10 ani, din initiativa sa ori din motive care ii sunt imputabile, el este obligat sa restituie indemnizatiile de auditor primite si cheltuielile de formare, proportional cu timpul ramas pana la implinirea termenului prevazut la alin. (1).
(3) Intre data promovarii examenului de absolvire si data numirii in functia de judecator sau procuror stagiar, absolventii Institutului National al Magistraturii care au promovat examenul de absolvire primesc o indemnizatie lunara egala cu indemnizatia auditorilor de justitie din ultimul an de formare, avand acelasi regim juridic cu aceasta. Drepturile salariale se suporta din bugetul anual aprobat al Consiliului Superior al Magistraturii, de la o pozitie bugetara distincta.

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 03 Iunie 2024
Votati articolul "Titlul II Cariera judecatorilor si procurorilor, Capitolul I - Legea nr. 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI