Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara - Titlul VII - Paza instantelor judecatoresti si a parchetelor si protectia magistratilor
Articolul 121
(1) Paza sediilor instantelor judecatoresti si a parchetelor, a bunurilor si valorilor apartinand acestora, supravegherea accesului si mentinerea ordinii interioare necesare desfasurarii normale a activitatii in aceste sedii se asigura, in mod gratuit, de catre Jandarmeria Romana, prin structurile sale specializate.
(2) Numarul personalului Jandarmeriei Romane necesar pentru aplicarea prevederilor alin. (1) se stabileste prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministrului justitiei si a ministrului afacerilor interne, precum si a presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
(3) Activitatea personalului prevazut la alin. (2) este coordonata de presedintele instantei sau de conducatorul parchetului.
Articolul 122
(1) Instantele si parchetele militare dispun de politia militara pusa in serviciul lor de Ministerul Apararii Nationale, in mod gratuit. Necesarul de personal de politie militara va fi stabilit prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Justitiei si a Ministerului Apararii Nationale.
(2) Politia militara pusa in serviciul instantelor si parchetelor militare este subordonata presedintilor sau prim-procurorilor acestora.
(3) Paza sediilor instantelor si parchetelor militare, a celorlalte spatii folosite de acestea, a bunurilor si valorilor ce le apartin, supravegherea accesului si mentinerea ordinii interioare necesare desfasurarii normale a activitatii se asigura, in mod gratuit, de catre Politia Militara.
(4) Numarul personalului necesar pentru fiecare instanta sau parchet va fi stabilit de ministrul justitiei, la propunerea presedintelui Curtii Militare de Apel si a sectiei sau serviciului din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
Articolul 123
Politia Romana si Jandarmeria Romana au obligatia de a acorda sprijinul necesar, potrivit atributiilor legale, instantelor si parchetelor militare, sectiei sau serviciului din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie, pentru buna desfasurare a procesului penal, la solicitarea acestora.
Articolul 124
Modul de utilizare a personalului de politie pentru asigurarea protectiei judecatorilor si procurorilor, precum si modul de utilizare a personalului Jandarmeriei Romane pentru asigurarea pazei sediilor instantelor judecatoresti si parchetelor, a bunurilor si valorilor apartinand acestora, supravegherea accesului si mentinerea ordinii interioare se stabilesc prin protocol incheiat intre Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Directia Nationala Anticoruptie, Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism sau, dupa caz, Ministerul Justitiei si Ministerul Afacerilor Interne.
>>REVINO LA CUPRINSUL Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara!<<
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca in perioada de 30 de zile lucratoare de reducere a activitatii conform art. 52 alin. 3 din Codul muncii, activitatea angajatorului revine la normal dupa prima saptamana de reducere, in ce conditii este posibila reluarea programului de lucru normal de 5 zile/saptamana?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Subiect: Utilizarea semnaturii electronice in domeniul relatiilor de munca/ securitatii si sanatatii in munca Avand in vedere prevederile Legii 53/2003 Codul muncii in vigoare si ale Ordonantei de Urgenta nr. 36/2021, dorim sa solicitam punctul dumneavoastra de vedere cu privire la utilizarea semnaturii electronice avansate sau semnaturii electronice calificate in contextul relatiilor de munca/ securitatii si sanatatii in munca, si anume, pentru intocmirea tuturor inscrisurilor/documentelor din...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru negocierea unui CCM intre un angajator/SRL si angajati care sunt pasii obligatorii si ce documente ar trebui elaborate de catre angajator pentru a putea dovedi ca a demarat si facilitat dialogul social pentru negocierea CCM? Adresez intrebarea din perspectiva unui angajator10 salariati care nu a putut agrea intr-un final un CCM cu angajatii sai si doreste a nu avea probleme la un eventual control pe aceasta tema din partea autoritatilor.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<