Uniunea Nationala a Judecatorilor din Romania (UNJR) considera ca folosirea rapoartelor de tara in batalia politica este inadmisibila, potrivit unui comunicat al UNJR transmis luni.
"Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV) este un instrument agreat de Romania de la data aderarii la UE, instrument care, de-a lungul timpului, si-a dovedit utilitatea in sprijinirea reformei in sistemul judiciar, precum si in denuntarea oricaror forme de presiune asupra justitiei. Dincolo de acest aspect tehnic, MCV este si un barometru al modului in care respectarea de catre Romania a unor valori si standarde europene este perceputa la Bruxelles. Sub acest aspect, UNJR constata ca dupa cinci ani respectarea independentei justitiei de catre clasa politica din Romania este din nou pusa sub semnul indoielii. Acest lucru este de o gravitate exceptionala. Mult mai grav insa este modul in care clasa politica a inteles acest semnal. UNJR subliniaza inca o data ca este inadmisibila folosirea rapoartelor de tara in batalia politica", afirma UNJR, dupa analizarea continutului raportului de tara dat publicitatii pe 30 ianuarie, precum si dupa trecerea in revista a principalelor declaratii pe aceasta tema.
UNJR solicita ferm clasei politice sa trateze cu maxima responsabilitate problemele semnalate de raportul de tara, sa treaca peste "etapa declaratiilor sterile" la cea a actiunilor "concrete si eficiente".
Potrivit UNJR, fiecare institutie implicata are datoria de a face o analiza lucida a modului in care isi indeplineste prerogativele constitutionale si legale in respectarea si intarirea statului de drept si a independentei justitiei.
UNJR reaminteste tuturor actorilor politici ca respectarea independentei justitiei inseamna respectarea hotararilor judecatoresti, evitarea oricaror comentarii ce ar putea duce la stirbirea increderii publicului in justitie, asigurarea unui cadru care sa impiedice orice fel de presiuni, permiterea desfasurarii nestingherite a anchetelor penale.
"Niciun fel de imixtiune, niciun fel de presiune asupra independentei sistemului judiciar, a institutiilor acestuia sau a magistratilor care il compun nu este tolerabila si nu va fi tolerata. Mai mult, este datoria Executivului sa asigure mijloace logistice si materiale care sa permita o functionare eficienta a sistemului, iar a Legislativului sa ofere un cadru normativ coerent. In prezent suntem insa in situatia in care Codul de procedura civila intra in vigoare fara vreo pregatire prealabila, iar instantele sunt sufocate de sute de mii de cauze inutile, generate de legislatia ce contravine normelor europene", se mai arata in comunicatul semnat de presedintele UNJR, Natalia Roman.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<