Valoarea rovinietei cumparata de soferi va fi redusa cu 50% pe timpul starii de alerta, asadar soferii ar urma sa achite doar jumatate din valoarea practicata acum pentru aceasta taxa.
Ordonanta nr. 15/2002 se modifica pentru a permite ca valoarea rovinietei sa fie redusa cu 50% pe timpul
starii de alerta. Mai mult, in starea de urgenta sau de asediu aceasta nu se mai plateste deloc!
"In anul 2020, economia Romaniei a facut multi pasi inapoi. Toate industriile au regresat, iar unele, cum ar fi domeniul HORECA, sunt in prag de colaps. Tara noastra a intrat in 2021 cu un deficit de aproape 10% din PIB (mai exact, 9,8%). Tot din cauza pandemiei, industria transporturilor rutiere a scazut puternic. A ajuns la valoarea de 43,6 mld. lei in 2020, adica minus 13% fata de 2019, si continua sa scada", spun initiatorii.
Acestia mai arata ca "oamenii nu se mai pot deplasa liberi", asadar n-ar trebui sa plateasca rovinieta.
In momentul de fata, rovinieta are un pret anual confirmat de CNADNR de 137 de lei cu TVA inclus pentru autoturisme. Daca legea ar fi fost in vigoare si valorea rovinietei ar fi fost redusa la jumatate fata de tariful normal, atunci soferii de vehicule categorie A ar fi platit doar 68,5 lei pentru un an fara griji la acest capitol.
Rovinieta, redusa cu 50% pe timpul starii de alerta
Valoarea rovinietei va fi redusa cu 50% prin modificarea Ordonantei nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a retelei de drumuri nationale din Romania la art. 1, alin. 2^6 prin adaugarea a trei alineate, alin. 2^7, 2^8 si 2^9. Acestea vor avea urmatorul continut:
- "(2^7) Pe durata starii de asediu si a starii de urgenta instituite conform legii, tarifele de utilizare prevazute in Anexa nr. 1 se suspenda de la plata si verificare. Tarifele de utilizare achitate valabile la data instituirii starii de asediu sau, dupa caz, a starii de urgenta isi prelungesc de drept valabilitatea pe perioada acestor masuri. Agentii constatatori prevazuti la art. 9 alin. (2) iau masurile tehnice si administrative pentru recunoasterea prelungirii valabilitatii tarifului de utilizare valabile la data instituirii starii de asediu sau, dupa caz, a starii de urgenta, in mod corespunzator perioadei acestor masuri.
- (2^8) Pe durata starii de alerta declarate conform legii, care are drept consecinta, potrivit legii speciale, instituirea carantinei de catre autoritatile competente sau limitarea partiala teritoriala, in localitati sau zone geografice, a dreptului de circulate oh conditionarea iesirii/intrarii din acestea in intervalele orare stabilite, tarifele de utilizare prevazute in Anexa nr. 1 se datoreaza in cuantum de 50% din valoarea nominala aferenta fiecarui tip de vehicul si fiecarei durate de utilizare din cadrul perioadei masurii respective. Valabilitatea tarifelor de utilizare aflate in curs la data declararii starii de alerta a caror durata este cel putin egala cu perioada masurii respective si pentru care a fast achitat tariful integral prevazut in Anexa nr. 1, se prelungesc de drept cujumatate din durata masurii respective.
- (2^9) Durata de valabilitate a tarifului de trecere neutilizat conform art. 1 alin. (7^4) se prelungeste de drept pe durata starii de sediu si a starii de urgenta institute confom legii, precum si pe durata starii de alerta declarate conform legii, care are drept consecinta, potrivit legii speciale, instituirea carantinei de catre autoritatile competente sau limitarea partiala teritoriala, in localitati sau zone geografice, a dreptului de circulatie ori conditionarea iesirii/intrarii din acestea in intervalele orare stabilite."
Proiectul de lege a fost inregistrat pentru dezbatere la Senat, asadar deputatii vor avea votul decizional.
Vezi si: MAI explica starea de alerta. Reguli, recomandari si sanctiuni
Punctul de vedere al Guvernului a fost solicitat.
Procedura de urgenta nu a fost ceruta.
Ramane de vazut daca valoarea rovinietei va fi redusa cu 50% pe timpul starii de alerta si complet suspendata pe durata starii de urgenta sau asediu. Momentan, prevederile acestea nu se aplica pana la publicarea formei finale a proiectului de lege in Monitorul Oficial.
Propunerea este destul de tarzie, insa ar putea fi folositoare cu precadere pentru sectorul transporturilor.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Societate cu profil IT doreste sa angajeze student cu contract de internship. Cate ore poate lucra maxim fiind student care nu poate veni zilnic fiind examene si cursuri. Forma de contract este CIM ? sau nu? Care este salariul brut minim si ce impozite suporta firma. Care este perioada maxima de contract.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul salariatilor detasati transnational, cheltuielile generate de detasare sunt dispuse astfel: 1. Transportul - este achitat direct de angajator prin achizitia biletelor de calatorie prin plata directa din contul angajatorului; 2. Cazarea - este asigurata prin inchirierea directa de catre angajator a unor locuinte, si plata directa din contul angajatorului a costului cu chiria; 3. Masa - este asigurata de beneficiarul serviciilor prin acordarea la cantina acestuia. In acest caz, cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma de IT din Romania doreste sa trimita doi salariati pentru cate 3 zile, o data la 3 luni, unul in UK si unul in Germania pentru o intalnire de afaceri cu colegi dintr-o intreprindere care apartine grupului de intreprinderi la nivel global. Salariatii nu vor desfasura activitate pentru compania in care se deplaseaza, nu va exista un raport de munca intre salariati si compania in care se deplaseaza, iar rezultatele si informatiile acumulate in urma intalnirii vor fi aplicate ulterior pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<