CGMB aprobase acordarea unor vouchere in valoare de 500 de lei pentru bucurestenii care calatoreau impreuna cu aceeasi masina. Acestea, insa, au fost anulate de instanta.
Programul "Stimularea mobilitatii si decongestionarea traficului din Municipiul Bucuresti" prevedea un decont lunar de maximum 500 de lei pentru bucuresteni. Acestea urmau a fi acordate sub forma de vouchere pentru cei care calatoreau impreuna cu un singur autovehicul pentru deplasarile prin Capitala. In plus, alti 500 de lei urmau sa fie decontati pentru parintii elevilor care au domiciliul in Bucuresti-Ilfov si isi duc copiii la scoala cu autoturismul proprietate personala in comun cu alti parinti sau copii. Aceasta facilitate urma a fi acordata "in vederea incurajarii unor asocieri voluntare prin care parintii elevilor unitatilor de invatamant primare si secundare de pe teritoriul municipiului Bucuresti, care au domiciliul in regiunea de dezvoltare Bucuresti - Ilfov, pot folosi in comun autoturismul proprietate personala pentru transportului copiilor la institutiile de invatamant primare si secundare de pe teritoriul municipiului Bucuresti".
Practic, parintii primeau 500 de lei pentru ca isi duceau cu aceeasi masina copiii la scoala si alti 500 de lei pentru ca mergeau cu aceeasi masina prin Bucuresti in interes de serviciu sau de placere.
Primarul Gabriela Firea sustinea ca masura acestor decontari ar fi ajutat la decongestionarea traficului din Bucuresti, dar Opozitia acuzase ideea ca fiind una populista.
Dupa aproape doi ani de judecata, instanta a decis ca voucherele de 500 de lei pentru bucuresteni sa fie anulate, intrucat adoptarea proiectului nu a fost facuta conform normelor legale in vigoare. ActiveWatch a contestat in instanta decizia CGMB privind acordarea de vouchere pentru combustibil pe motiv ca a fost adoptata fara ca proiectul sa fie pus in dezbatere publica.
Tribunalul Bucuresti a decis in prima instanta anularea Hotararii de Consiliu General a Municipiului Bucuresti din noiembrie 2018 privind aprobarea programului “Stimularea mobilitatii si descongestionarea traficului din Municipiul Bucuresti”.
"Desi proiectul de hotarare a suscitat mult interes din partea publicului, reprezentantii Primariei Generale nu au dat curs solicitarii noastre si au decis sa supuna acest proiect votului Consiliului General fara respectarea normelor minime de implicare a cetatenilor si de transparenta decizionala.
In mod eronat, asa cum ne confirma decizia instantei, Primaria Municipiului Bucuresti a considerat ca acest proiect nu este un act normativ, ci un act individual, desi era evident ca hotararea privea intreg orasul (chiar zona Bucuresti - Ilfov). Contestarea acestei hotarari de Consiliu General este, de fapt, un semnal de alarma cu privire la modul tipic in care actuala conducere a institutiei alege sa ia majoritatea deciziilor care vizeaza viata bucurestenilor. Asa cum am aratat, de-a lungul timpului, mai putin de 5% dintre proiectele de acte normative sunt supuse dezbaterii publice (cu exceptia Planurilor de Urbanism). Am ales sa apelam la instanta pentru a demonstra ca aceasta strategie de ocolire a transparentei decizionale contravine prevederilor legale", arata ActiveWatch.
Ramane de vazut daca Primaria Capitalei va relua aprobarea acestui proiect prin care bucurestenii isi putea deconta cheltuiala cu combustibilul, daca se hotarau sa calatoreasca impreuna.