Firma noastra desface produse catre un client principal, distribuitor. Pentru impulsionarea vanzarii de produse greu vandabile, noi emitem vouchere de 25 lei valoare nominala, lansate pe piata prin promotori.
La randul sau, distribuitorul are vanzari catre alti clienti (POS-uri). Consumatorul final, posesor de voucher, pentru cumparaturi de minim 100 lei de la POS, poate folosi un voucher de 25 lei. POS-urile colecteaza voucherele si le factureaza catre firma noastra, urmand ca noi sa i le decontam. In acest scop vor fi intocmite un contract, un regulament de acordare a voucherelor, o lista cu produsele greu vandabile ce fac obiectul acestei operatiuni, precum si un agreement incheiat intre noi si distribuitor prin care acesta isi va mari stocurile prin cresterea achizitiilor de la firma noastra.
Noi consideram operatiunea ca fiind cheltuiala de marketing si dorim sa stim cum justificam deductibilitatea ei. Ce altceva este necesar pentru deductibilitate integrala?
Raspuns:
In literatura de specialitate, precum si in practica economica, conceptul de marketing are mai
multe acceptiuni. Marketingul reprezinta ansamblu activitatilor, metodelor si tehnicilor care au ca obiect studiul cererii consumatorilor si satisfacerii acestei cereri cu produse si servicii.
Din punctul de vedere al tehnicilor folosite, promovarea vanzarilor poate fi efectuata avand la
dispozitie o varietate ridicata de tehnici si metode. Una dintre metodele aplicate este si distribuirea de cupoane valorice . Particularitatea acestei metode consta in oferirea de facilitati (favoruri) potentialilor clienti de catre producator, favoruri sub forma baneasca sau in diverse produse. Practic, producatorul recompenseaza clientii pentru cumpararea de produse, exprimandu-si astfel gratitudinea pentru acestia.
Astfel, dupa cum ati precizat si dvs, aceste cheltuieli se pot incadra in categoria cheltuielilor pentru marketing, fiind deductibile la determinarea profitului impozabil, potrivit art. 21 alin. (2) lit. i) din Codul fiscal, scopul final fiind cresterea volumului de vanzari.
In afara documentelor mentionate de dvs. puteti sa mai intocmiti:
* decizie prin care conducerea societatii aproba aceasta campanie precum si bugetul destinat:
* o situatie din care sa rezulta cresterea volumului de vanzari, urmare aplicarii metodei respective;