Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Dragnea la DNA. Comunicat oficial: UP fost presedinte CJ Teleorman si altii - grup infractional organizat, frauda fonduri europene

Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie – Sectia de combatere a infractiunilor asimilate infractiunilor de coruptie au dispus efectuarea urmaririi penale fata de suspectii:

DRAGNEA NICOLAE-LIVIU, presedintele Consiliului Judetean Teleorman la data faptelor, pentru savarsirea infractiunilor de: 
- constituirea unui grup infractional organizat, 
- doua infractiuni de folosire sau prezentare cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene,
- doua infractiuni de abuz in serviciu cu obtinere de foloase pentru sine sau pentru altul; 

FIsCUCI MARIAN, persoana apropiata primului mentionat, actionar majoritar (scriptic) al Tel Drum SA, pentru savarsirea infractiunii de constituirea unui grup infractional organizat;

PITIs PETRE, fost consilier in cadrul CJ Teleorman, reprezentant al Tel Drum SA , pentru savarsirea infractiunilor: 
- constituirea unui grup infractional organizat, 

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Diurna legala in Romania si in strainatate
Diurna legala in Romania si in strainatate

Vezi detalii

Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari
Ghid de contabilitate pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii


- evaziune fiscala, in forma continuata, 
- complicitate la doua infractiuni de abuz in serviciu, cu obtinere de foloase pentru sine sau pentru altul; 

NEDA FLOREA, reprezentant al SC Tel Drum SA, pentru savarsirea infractiunilor de: 
- constituirea unui grup infractional organizat, 
- complicitate la doua infractiuni de abuz in serviciu, cu obtinere de foloase pentru sine sau pentru altul; 

ION FLORIAN, reprezentant al unei societati comerciale, pentru savarsirea infractiunii de constituirea unui grup infractional organizat; 

BATAUS MUGUR, functionar in cadrul Consiliului Judetean Teleorman, la data faptelor, pentru savarsirea infractiunilor de: 
- constituirea unui grup infractional organizat, 
- complicitate la doua infractiuni de folosirea sau prezentarea cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene,
- doua infractiuni de abuz in serviciu cu obtinere de foloase pentru sine sau pentru altul; 

PIPEREA VICTOR, functionar in cadrul Consiliului Judetean Teleorman, la data faptelor, pentru savarsirea infractiunilor de: 
- constituirea unui grup infractional organizat, 
- complicitate la folosirea sau prezentarea cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene;

NEAGOE DANIEL, asociat si administrator al unor societati comerciale, pentru savarsirea infractiunii de constituirea unui grup infractional organizat; 

PREDESCU MARIN, functionar in cadrul Consiliului Judetean Teleorman, la data faptelor, pentru savarsirea infractiunii de complicitate la folosirea sau prezentarea cu rea-credinta de documente ori declaratii false, inexacte sau incomplete, daca fapta are ca rezultat obtinerea pe nedrept de fonduri europene.

Prezentul dosar s-a constituit pe baza unei sesizari a OLAF (Oficiul european antifrauda) transmise la data de 30 septembrie 2016, privind suspiciunea savarsirii mai multor infractiuni, intre care obtinerea nelegala, pe baza de documente false, a unor finantari din fonduri europene, pentru lucrari de reabilitare de drumuri judetene.

Din ordonanta intocmita de procurori au rezultat aspecte ce contureaza suspiciunea rezonabila potrivit careia: 
Suspectul Liviu Nicolae Dragnea, presedinte al Consiliului Judetean Teleorman, a initiat un grup infractional organizat care actioneaza si in prezent si din care au facut si fac parte functionari ai institutiilor din administratia publica si persoane din mediul de afaceri. Grupul initiat in anul 2001 are ca principal scop obtinerea, in mod fraudulos, a unor sume importante din contractele finantate din fonduri publice (nationale si europene), prin comiterea unor infractiuni de abuz in serviciu, de fraudare a fondurilor europene, de evaziune fiscala, spalarea banilor si folosirea de informatii ce nu sunt destinate publicitatii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informatii

Grupul infractional organizat a fost constituit initial de catre: 
- Liviu Nicolae Dragnea, presedintele Consiliului Judetean Teleorman, 
- Fiscuci Marian, apropiat al lui Liviu Nicolae Dragnea si persoana care a devenit scriptic actionar majoritar al Tel Drum SA si care a actionat si ca un interpus al lui Liviu Nicolae Dragnea in administrarea societatii comerciale,
- Mugur Bataus si Victor Piperea, functionari in cadrul Consiliului Judetean Teleorman care au participat initial la privatizarea Tel Drum SA iar ulterior s-au ocupat de proiectele finantate din fonduri publice si asigurarea cadrului necesar castigarii acestor proiecte de catre Tel Drum SA si
- Neda Florea, la momentul initial persoana cu functie de conducere in Tel Drum SA care a facilitat privatizarea societatii, iar ulterior actionar al societatii Tel Drum SA, persoana juridica cu capital privat, director al acestei societati si in prezent director adjunct al Tel Drum SA; s-a ocupat de administrarea societatii si a asigurat participarea societatii in comiterea infractiunilor in scopul savarsirii carora a fost constituit grupul.
in vederea asigurarii pe termen lung a beneficiilor pentru membrii grupului infractional organizat, activitatea infractionala a fost conceputa in etape, in functie de structura unitatii administrativ teritoriale, a societatilor controlate de membrii grupului infractional organizat si de functiile si influenta pe care acestia le-au dobandit.
Activitatea de pregatire si modul de actiune al grupului organizat a impus, in principal, urmatoarele etape: 
- Privatizarea Tel Drum SA si transferarea acestei persoane juridice din proprietatea Consiliului Judetean Teleorman in sfera de influenta si control a suspectului Liviu Nicolae Dragnea, prin persoane interpuse
- Achizitionarea, in patrimoniul Consiliului Judetean Teleorman, atat din fonduri ale acestei unitati administrative teritoriale cat si prin obtinerea unui credit bancar, a unui utilaj (tren reciclator - stabilizator la rece in situ) de o valoare foarte mare (30 miliarde ROL) care apoi a fost inchiriat si ulterior instrainat catre Tel Drum SA, ulterior privatizarii acestei societati comerciale
- Acordarea, in perioada 2002-2005, a lucrarilor de reabilitare si intretinere a structurii rutiere aflate in administrarea Consiliului Judetean Teleorman, catre Tel Drum SA, fara a exista o procedura concurentiala de atribuire, desi societatea comerciala devenise persoana juridica cu capital privat
- Crearea si implicarea in activitatea infractionala a unui numar mare de societati comerciale controlate de membrii grupului infractional organizat, astfel incat acestea sa poata fi interpuse in procedurile de atribuire a contractelor publice, sa fie utilizate pentru crearea de circuite comerciale si financiare si sa fie asigurat transferul beneficiilor materiale catre membrii grupului infractional organizat
- Asigurarea castigarii de catre Tel Drum SA a contractelor de lucrari finantate din fonduri publice, in special in cazul Consiliului Judetean Teleorman, prin folosirea influentei de care se bucurau membrii grupului infractional organizat si de functiile ocupate de unii dintre acestia, prin furnizarea informatiilor confidentiale privind licitatiile publice inainte de momentul publicarii anunturilor si prin inserarea conditiilor restrictive in caietele de sarcini (utilajul pe care Consiliul Judetean Teleorman l-a instrainat catre Tel Drum SA era unul dintre criteriile de calificare in cazul lucrarilor de reabilitare a drumurilor judetene)
- Obtinerea in mod preferential si fraudulos de finantari din bugetul national, prin intermediul suspectului Liviu Dragnea Nicolae si obtinerea in mod nelegal de fonduri din bugetul Uniunii Europene prin furnizarea de documente false si inexacte, atat in cazul in care beneficiarul fondurilor era intr-o prima etapa unitatea administrativ teritoriala (care ulterior directiona fondurile catre Tel Drum SA) cat si in cazul in care beneficiarul fondurilor era in mod direct una dintre societatile comerciale controlate de membrii grupului infractional organizat
- Facilitarea si intermedierea numirilor unor persoane fizice in functii din cadrul administratiei centrale, prin intermediul membrilor grupului infractional organizat care administra Tel Drum SA,
- Furnizarea de fonduri pentru formatiunea politica din care Liviu Nicolae Dragnea face parte, prin donatii ale membrilor grupului infractional organizat si ale societatilor controlate de acestia
- Prin prisma influentei pe care Liviu Nicolae Dragnea o avea la nivelul administratiei centrale si in sfera politica, asigurarea accesului la informatii confidentiale din cadrul institutiilor administratiei centrale si furnizarea de documente cu caracter confidential catre membrii grupului infractional organizat din mediul privat.
- Obtinerea de beneficii patrimoniale de catre membrii grupului infractional organizat, provenite din activitatea infractionala si din utilizarea frauduloasa a fondurilor publice (beneficii carora membrii grupului infractional organizat le dau o aparenta legala prin scoaterea lor din patrimoniul societatii in special cu titlu de dividende, prin plata unor remuneratii cu titlu de salariu, prin simularea unor operatiuni comerciale sau civile de transfer de drepturi de proprietate sau drept de folosinta, prin incheierea unor contracte de prestari servicii sau livrare bunuri intre societatile controlate de acestia)
Structura grupului a permis o interactiune usoara intre membrii acestuia, fiind de foarte multe ori disimulata prin prisma atributiilor de serviciu ale acestora, suspectii Mugur Bataus si Victor Piperea conducand directii din cadrul Consiliului Judetean Teleorman si fiind subordonati suspectului Liviu Dragnea, iar reprezentantii din mediul privat reusind cu usurinta sa interactioneze prin prisma contractelor care erau in curs de executare.

Pe perioada derularii activitatii infractionale, in functie de modificarile intervenite in structura grupului infractional organizat la acesta, au aderat noi membri precum:
Suspectul Pitis Petre, fost consilier in cadrul Consiliului Judetean Teleorman, care a preluat activitatea de administrare a Tel Drum SA, avand aceleasi activitati in cadrul grupului ca Marian Fiscuci

Continuarea aici. 

 

Sursa: DNA

de
Data aparitiei: 13 Noiembrie 2017
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dragnea la DNA. Comunicat oficial: UP fost presedinte CJ Teleorman si altii - grup infractional organizat, frauda fonduri europene":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Puterea unei comisii de analiza

Intrebare: Bună ziua! O comisie de analiză instituită prin hotărârea Senatului universitar poate să sesizeze organele competente cu privire la cauza pe care o analizează sau poate numai să prezinte un raport pe care-l prezintă senatului, iar senatul este cel care ia decizia de a sesiza sau nu? Mi-a venit întâmpinarea astăzi în care spun că sesizarea s-a făcut în termen prin înregistrarea RAPORTULUI comisiei de analiză în care se constată atitudinea neacademică și în care se RECOMANDĂ senatului sesizarea comisiei de etică. Senatul ia act de recomandări și le aprobă. Poate un raport să servească drept sesizare? Nu sunt două noțiuni distincte? În Codul de etică se arată că „sesizările adresate comisiei se depun în cel mult o lună de la săvârșirea faptei considerate ca fiind abatere de la prevederile codului”. Fapta reclamată a avut loc în 01 XI. În întâmpinare scrie că numai după finalizarea cercetării efectuate de comisia de analiză se putea aprecia dacă faptele imputate au caracterul unei abateri, deoarece, până la acel moment, beneficiez de prezumția de nevinovăție. Astfel, luarea la cunoștință despre existența abaterii a avut loc după finalizarea cercetării efectuate de comisia de analiză. Ce treabă are luarea la cunoștință cu momentul săvârșirii abaterii? Dacă un procuror ia la cunoștință că un terț a săvârșit o infracțiune acum 30 de ani, nu înseamnă că de atunci începe termenul de prescripție să curgă, nu? Mie pe hotărârea Comisiei de etică îmi spune că în urma sesizării senatului din 5 XII s-a luat hotărârea. În raportul final al comisiei spune că în urma sesizării prin înregistrarea raportului din data de 27 XI (care putea fi schimbat având în vedere că semnăturile sunt pe ultima pagină. Se lua pagina cu semnături și se anexa unei foi noi). Referitor la principiul reprezentativității: am fost propus ca reprezentant (și ales de toți studenții) de o ligă. Senatul a sesizat toate ligile care au hotărât să-mi revoce mandatul. Dar președintele ligii mele nu a organizat adunare generală a societății studențești în care să se ia o hotărâre. În regulamentul schimbat după alegerea mea spune că revocarea are loc prin hotărârea reprezentanților societăților studențești semnatare ale regulamentului. Se poate ca majoritatea unor ligi care nu au legătură cu liga care m-a propus să mă revoce? Și mai ales, poate președintele să ia această decizie de capul său? Mulțumesc

Raspuns: Referitor la revocare, mi-ați răspuns, într-adevăr, că pot fi revocat numai de l... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice