Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Acte de stare civila 2018: Au aparut noi reguli!

Incepand cu aceasta luna, se aplica noi reguli in ceea ce priveste actele de stare civila. In Monitorul Oficial nr. 50 din data de 18 ianuarie 2018 a fost publicata Legea nr. 14/2018 privind aprobarea O.U.G. nr. 33/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative care fac referire la actele de stare civila si actele de identitate ale cetatenilor romani (M. Of. nr. 488 din 30 iunie 2016).

Art. I din Legea nr. 14/2018 prevede faptul ca se aproba O.U.G. nr. 33/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind actele de stare civila si actele de identitate ale cetatenilor romani.

Asadar, legea nr. 14/2018 modifica in mod indirect prevederile Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila ale O.U.G. nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani.

Legea nr. 14/2018 este in vigoare din 21 ianuarie 2018.
 

Ce trebuie sa stiti despre modificarile referitoare la actele de stare civila?
 

Declararea si inregistrarea nasterii copilului

Prima modificare la lege are legatura cu declararea nasterii copilului. Aceasta trebuie facuta in termen de 30 de zile daca copilul s-a nascut viu si in termen de 3 zile in caz ca acesta s-a nascut mort.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

De asemenea, legea mai spune ca, dupa implinirea termenului de 30 de zile de la nasterea copilului, intocmirea actului de nastere se face la cererea scrisa a celui care declara evenimentul, cu aprobarea primarului localitatii in a carei raza s-a produs. Este necesar  si avizul conform al serviciului public comunitar judetean de evidenta a persoanelor sau, in functie de caz caz, al Directiei Generale de Evidenta a Persoanelor a Municipiului Bucuresti.

Inregistrarea nasterii se realizeaza in termen de 90 de zile de la data solicitarii.
 

Conform completarilor recente la reglementarea de baza se prevede ca intocmirea actului de nastere se face (in urma verificarilor de tip standard) pe baza documentelor de mai jos:

- actul de identitate al mamei si al declarantului, certificatul medical constatator al nasterii si, dupa caz, certificatul de casatorie al parintilor;

- in lipsa actului de identitate al mamei, inregistrarea se face pe baza celorlalte documente, a documentului intocmit de reprezentantul politiei cu ocazia verificarilor efectuate la solicitarea unitatii sanitare in care a avut loc nasterea, cu privire la datele de identificare a mamei, si a verificarilor in registrele de stare civila sau in Registrul national de evidenta a persoanelor.

In plus, Legea nr. 14/2018 a mai adus si urmatoarele completari:

- in caz ca nu exista certificat medical constatator al nasterii, actul de nastere se intocmeste pe baza celorlalte documente, a expertizei medico-legale cu privire la data nasterii si a declaratiei de recunoastere a mamei;

- in lipsa declaratiei de recunoastere a mamei, actul de nastere se intocmeste fara a se completa rubricile referitoare la parinti. In acest caz, numele de familie si prenumele se stabilesc prin dispozitie emisa in termen de 5 zile de la data solicitarii de catre primarul unitatii administrativ-teritoriale unde se inregistreaza nasterea;
- expertiza medico-legala se face in mod gratuit.
 

Acte de stare civila pentru cetateni romani aflati in strainatate


Conform site-ului legestart.ro, au fost fost modificate si completate reglementarile privind cetatenii romani care nu au avut niciodata domiciliul in Romania, cei care au redobandit sau carora li s-a acordat cetatenia romana, si anume cu referire la transcrierea certificatelor/extraselor de stare civila/extraselor multilingve ale actelor de stare civila: se precizeaza unde trebuie mers, termene de rezolvare, acte necesare.

Este reglementat si regimul certificatelor de nastere/extraselor de nastere/extraselor multilingve ale actelor de nastere emise de autoritatile straine, prin care s-a stabilit o alta filiatie decat cea prevazuta de legea romana, inclusiv precizarea ca acest certificat este valabil doi ani de la data eliberarii.
Contraventii.

Conform aceleasi surse,  la capitolul din reglementarea de baza privind contraventiile, prin modificarile recente se stabileste ca neprezentarea certificatelor/extraselor de stare civila/extraselor multilingve ale actelor de stare civila eliberate de autoritatile straine ofiterului de stare civila din cadrul serviciului public comunitar local de evidenta a persoanelor/primariei unitatii administrativ-teritoriale/misiunii diplomatice sau al oficiului consular al Romaniei competent, pentru transcrierea/inscrierea in registrele de stare civila romane, in termenele prevazute de lege, constituie contraventie sanctionata cu amenda de la 100 pana la 200 lei.


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani

In ceea ce priveste persoanele fizice care nu poseda act de identitate si sunt internate ori primite spre ingrijire ori gazduire in institutii de ocrotire/centre de servicii sociale sau in centre educative se elibereaza acte de identitate in care se inscrie domiciliul sau resedinta la adresa institutiei ori centrului respectiv.
Dovada adresei de domiciliu sau de resedinta se face cu ajutorul declaratiei scrise a conducatorului institutiei sau centrului ori a persoanei abilitate de acesta, pentru situatiile in care aceste institutii se afla in administrarea autoritatilor administratiei publice locale.

de
Data aparitiei: 23 Februarie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acte de stare civila 2018: Au aparut noi reguli!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Munca in Anglia

Intrebare: Buna ziua, as dori sa ajung in Anglia sa lucrez. Imi este de ajuns doar buletinu (cartea de indetitate)? Va multumesc anticipat.

Raspuns: E suficient sa aveti cartea de identitate pentru a calatori.... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016