Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, Horatius Dumbrava, a anuntat joi ca niciunul dintre magistratii care au candidat pentru functia de director general si director adjunct al Institutului National al Magistraturii (INM) nu a intrunit numarul de voturi necesare numirii in functie.
Functiile de director al INM si director adjunct responsabil cu formarea initiala, detinute in prezent de Constantin Branzan si Diana Ungureanu, se vacanteaza incepand cu 1 aprilie.
Pentru functia de director al INM s-au inscris Constantin Branzan, judecator la Inalta Curte de Casatie si Justitie si actual director al institutului, si Diana Ungureanu, judecator la Curtea de Apel Pitesti si actual director adjunct al institutului.
Pentru functia de director adjunct al INM responsabil cu formarea initiala s-a inscris procurorul Otilia Iolanda Elena Miclosina de la Parchetul de pe langa Judecatoria Resita, avand si calitatea de formator INM.
Audierea celor trei candidati si prezentarea planurilor manageriale a durat peste cinci ore. Magistratii care au candidat pentru functiile de conducere la INM au sustinut in fata membrilor CSM care sunt in opinia lor vulnerabilitatile programul de formare a auditorilor de justitie si care ar fi solutiile pentru remedierea lor. Dupa prezentarea planurilor de management, candidatii au fost chestionati de membrii CSM.
CSM a declansat in 18 februarie procedura de ocupare a acestor functii, anuntul fiind transmis instantelor si parchetelor. Candidaturile pentru aceste functii se depun la sediul CSM in termen de 30 de zile de la data afisarii impreuna cu un plan managerial.
Potrivit legii, directorul INM si cei doi directori adjuncti sunt numiti de catre CSM din randul personalului de instruire de specialitate juridica al institutului, al judecatorilor si procurorilor sau al cadrelor didactice din invatamantul superior juridic, acreditat conform legii, pentru un mandat de trei ani, cu posibilitatea reinvestirii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<