Asociatia Magistratilor din Romania (AMR) ii atrage atentia ministrului Justitiei, Catalin Predoiu, ca legalitatea hotararilor judecatoresti este supusa doar controlului judiciar si nu disciplinar, iar profesia de magistrat nu trebuie sa devina o profesie de risc sau de curaj, ci o activitate de aplicare normala a legii, fara injonctiuni si presiuni, indiferent din partea cui ar veni ele.
"Incepand cu anul 1990 pana in prezent au fost pe rolul instantelor judecatoresti peste 10 milioane de cauze, generate de modificarea substantiala a legislatiei si a aparitiei unor ramuri noi de drept, solutionate de un numar mereu in deficit de judecatori supusi specializarii si respecializarii in conditiile unei infrastructuri deficitare.
In pofida acestor dificultati constant remanente, conduita ministrului Justitiei se rezuma la a critica si destructura sistemul judiciar, prin luari de pozitie care constituie un factor negativ de perceptie publica a actului de justitie", se arata intr-un comunicat al AMR.
AMR intreaba cum este posibil a se pune sub semnul indoielii calitatea actului de justitie si a se critica activitatea magistratilor sub diverse pretexte, mult prea generale si de aceea necontrolabile, dar intrinsec daunatoare, fara a se manifesta "minimala decenta fata de propria activitate, respectiv calitatea avizelor de legalitate date de Ministerul Justitiei (MJ) pentru legile privind masurile de austeritate, declarate neconstitutionale, ca de altfel si toate masurile legislative privind sistemul judiciar".
In opinia AMR, poate ar fi bine ca, in realizarea benefica a atributiilor ministeriale, Predoiu sa efectueze un prim pas - incetarea tuturor delegarilor si detasarilor magistratilor la MJ, a caror reintoarcere la instantele si parchetele de unde au plecat ar fi de natura sa atenueze deficitul cronic de resurse umane, contribuind astfel la degrevarea celorlalti magistrati de judecarea/urmarirea penala a unui numar mare de dosare, cu consecinta cresterii calitatii actului de justitie.
Conform AMR, reducerea rezonabila a personalului MJ de la 422 de persoane - exclusiv demnitari, posturi ale cabinetului ministrului si a Directiei de implementare a proiectelor finantate din imprumuturi externe, suplimentata in decembrie 2009 - la un numar corespunzator exercitarii stricte a atributiilor ministerului, ar face dovada receptivitatii la economia de resurse materiale si umane.
"Cum credeti ca privesc schema ministerului (in care functionarii publici au fost inlocuiti cu functionari cu statut special al penitenciarelor, care beneficiaza de venituri substantiale aferente penitenciarelor si al caror loc ar fi trebuit sa fie in Administratia Penitenciarilor) personalul auxiliar din instante confruntat cu un numar coplesitor de dosare si cu publicul justitiabil?
Care ar fi ratiunea pentru care ministrul justitiei are patru secretari de stat, un subsecretar de stat, un secretar general, patru directori generali, 16 directii si corespunzator acestora sefi de servicii si birouri si, care ar fi responsabilitatea lor in conditiile in care codurile civil si penal, ca si procedurile aferente, considerate a fi esenta reformei sistemului judiciar au fost realizate contracost din alte fonduri (imprumuturi externe) decat cele bugetare, precum si cu specialisti din afara MJ?", se mai arata in comunicat
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Sursa Agerpres 29/06/2010
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri