“Asocierea in participatiune era reglementata anterior prin articolele 251 – 256 din Codul comercial si se constituia doar pe baza contractului in forma scrisa incheiat intre asociati persoane fizice sau persoane juridice. In prezent, asocierea in participatiune se regaseste sub denumirea de asociere in participatie si este reglementata de art. 1949-1954 Cod civil.
Contractul de asociere in participatie este contractul prin care o persoana acorda uneia sau mai multor persoane o participatie la beneficiile si pierderile uneia sau mai multor operatiuni pe care le intreprinde (art. 1949).
Asocierea in participatie nu poate dobandi personalitate juridic a si nu constituie fata de terti o persoana distincta de persoana asociatilor. Tertul nu are niciun drept fat ã de asociere si nu se obliga decat fata de asociatul cu care a contractat.
Asociatii raman proprietarii bunurilor puse la dispozitia asociatiei, daca prin contract nu au convenit ca ca bunurile aduse in asociere, precum si cele obtinute in urma folosirii acestora sa devina proprietate comuna.
Situatie: Daca incheiem un contract de asociere in participatie cu o societate comerciala straina, ce ar implica acest fapt din punct de vedere fiscal?
Solutie: Asocierea in participatie naste implicatii de natura fiscala. Conform art. 28 din Codul fiscal, in cadrul unei asocieri dintre o persoana fizica rom ana si o persoana juridica romana, persoana juridica este aceea care indeplineste obligatiile care ii revin fata de bugetul statului.
In cazul in care participantii la asociere sunt o persoana juridica rom ana si una straina, nu exista probleme specifice referitoare l a contabilitatea asocierii ori la plata impozitului pe profit pentru activitatea desfasurata conform contractului de asociere. In asemenea cazuri, partea raspunzatoare pentru intocmirea actelor contabile si plata impozitului pe profit este administratorul asocierii, respectiv persoana juridica romana.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<