Catalin Predoiu, ministrul Justitie, a participat la o dezbatare despre „Justitie si bani”. Demnitarul a vorbit despre impactul crizei in Romania si despre bugetul domeniului pe care il conduce.
„In sistemul judiciar avem mai muti ordonatori principali cu bugete proprii, ceea ce este in opinia mea o vulnerabilitate de sistem. Programul cu Banca Mondiala a fost o prioritate pentru Ministerul Justitiei. La 29 februarie 2008, erau angajati 1,29% din banii alocati. Pana la 31 decembrie 2010 am incheiat 46 de contracte – 70% din totalul de contracte prevazute in proiect, iar suma angajata a crescut de aproape 28 de ori la peste 50 de milioane de Euro.
De asemenea, din fondurile alocate prin programul specific al UE, Facilitatea de Tranzitie, in anul 2010 au fost implementate proiecte in valoare de aproximativ 3 milioane de Euro”, a spus Catalin Predoiu, continuand: „In 2011 am primit pentru moment un buget mai mic, dar el va fi rectificat pozitiv pe parcursul anului, asa cum s-a intamplat si in anii precedenti.
Analizand bugetele Justitiei in contextul crizei bugetare din 2009, 2010 si comparativ cu evolutia pe alte sectoare, rezulta ca Guvernul a alocat Justitiei fonduri in mod prioritar, fata de alte sectoare. Este o realitate faptica demonstrata cu cifre.
Justitia este unul dintre putinele sectoare exceptate de la cvasiinterdictia angajarilor in sistemul bugetar. Concret, prin memorandumul privind exceptarea Ministerului Justitiei de la aplicarea dispozitiilor art. 1 din OUG nr. 223/2008 privind unele masuri de reducere a unor cheltuieli bugetare (aprobat in sedinta Guvernului din 25 martie 2009), atat in 2009, cat si in 2010, s-a asigurat finantarea posturilor vacante de judecatori si personal auxiliar”.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<