Intrebare:
Carei institutii ma pot adresa sa vad daca avocata mea a vandut (cesionat) un imobil fara voia mea. Eu am incheiat cu avocata doar un contract prin care ea se obliga sa ma reprezinte sa scoata acte pentru mine dar sa si cesioneze imobilul in cauza. Imi este teama ca ea va putea cesiona fara ca eu sa stiu.
Raspuns:
Conform Codului civil si a Legii 7/1996, pentru transferul dreptului de proprietate este nevoie de procura speciala data in acest sens. Contractul pe care l-ati semnat este cel mai probabil un contract de asistenta juridica, un astfel de contract nu da dreptul avocatului sa transfere dreptul de proprietate asupra unui imobil.
Cesiunea unui imobil presupune transferul dreptului de proprietate, deci ar fi nevoie de o procura incheiata in forma autentica. Pentru linistea dumneavoastra insa, ii puteti comunica in scris doamnei avocat ca renuntati la serviciile dumneaei, solicitand sa va scrie pe exemplarul dumneavoastra ca a luat la cunostinta de denuntarea unilaterala a contractului de asistenta juridica. Dupa ce veti avea dovada ca a fost desfiintat contractul puteti solicita inscrierea in Cartea funciara a unei interdictii de vanzare
prezentand contractul de asistenta juridica si denuntarea unilaterala a contractului.
In cazul in care nu veti obtine de la cabinetul de avocat dovada ca au luat la cunostinta de renuntarea dumneavoastra, puteti trimite acest document prin posta, cu confirmare de primire. Confirmarea de primire are aceeasi valoare cu semnatura si stampila avocatului prin care se confirma ca s-a luat la cunostinta.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<