Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 

ANI: Anchete penale pentru 12 persoane

ANI anunta pornirea de noi anchete penale pentru 12 persoane gasite in conflict de interese administrativ.


Agentia Nationala de Integritate a constatat starea de incompatibilitate si conflictul de interese in materie administrativa in cazul a 10 persoane prevazute de Legea nr. 176/2010 si a sesizat organele de urmarire penala in alte doua cazuri, dupa cum urmeaza:

1. OGAGÄU. TRAIAN - Primar al Orasului Singeorz - Bai, Judetul Bistrita - Nasaud CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
In perioada exercitarii functiei de primar a incheiat in data de 28 martie 2018 un act juridic privind inchirierea unei suprafete de teren aflate in domeniul privat al Orasului Singeorz-Bai, incheiat intre Primarie si tatal persoanei evaluate, fara sa existe o Hotarare a Consiliului Local privind aprobarea incheierii acestui contract. Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

2. ISTRATE FLORENTINA - Viceprimar al Comunei Tatulesti, Judetul Olt INCOMPATIBILITATE
In perioada 22 iunie 2016 - 04 septembrie 2017 a detinut si exercitat simultan functia de viceprimar si calitatea de comerciant persoana fizica, incalcand astfel dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

3. BREBENEL MIHAI STEFAN - Consilier Local in cadrul Consiliului Local al Comunei Dobroesti, Judetul Ilfov CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
In calitate de consilier local a participat la deliberarea si adoptarea Hotararii Consiliului Local din data de 28 februarie 2019, respectiv a proiectului de hotarare privind aprobarea documentatiei de urbanism faza PUD - construire condominium 16 unitati locative, al carui beneficiar este o societate comerciala, in cadrul careia mama persoanei evaluate detine calitatea de asociat si administrator. Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 70 din Legea nr. 161/2003, ale art. 46 din Legea nr. 215/2001, precum si ale art. 75, lit. a) si art. 77 din Legea nr. 393/2004.

4. PINDICHI DAN - Consilier Local al Orasului Ovidiu, Judetul Constanta INCOMPATIBILITATE
In perioada 04 iulie 2017 - 05 iulie 2019 a exercitat simultan functia de consilier local si calitatea de angajat cu contract individual de munca in cadrul aparatului de specialitate al primarului. Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003 si nu a respectat dispozitiile art. 91, alin. (3), teza I din acelasi act normativ.

5. HORONCEANU ALEXANDRU - Consilier Local in cadrul Consiliului Local al Comunei Parjol, Judetul Bacau INCOMPATIBILITATE
Incepand cu data de 25 iunie 2016 detine si exercita simultan functia de consilier local si calitatea de angajat cu contract individual de munca in cadrul aparatului de specialitate al primarului, incalcand astfel dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

6. CIOARA NICOLETA - Consilier Local in cadrul Consiliului Local al Comunei Ciuruleasa, Judetul Alba INCOMPATIBILITATE
In perioada 24 iunie 2016 - 09 octombrie 2017 a detinut si exercitat simultan functia de consilier local si calitatea de angajat cu contract individual de munca in cadrul aparatului de specialitate al primarului, incalcand astfel dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

7. TUDOR STEFAN - Consilier Local in cadrul Consiliului Local al Comunei Dobresti, Judetul Arges INCOMPATIBILITATE
In exercitarea actualului mandat de consilier local, o societate comerciala in cadrul careia fiul persoanei evaluate indeplinea functia de administrator, a incheiat in data de 12 mai 2017 un contract de prestari servicii cu Primaria comunei Dobresti. Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 90, alin. (1) si alin. (2) din Legea nr. 161/2003.

8. MORARIU MARIN - fost Consilier Local in cadrul Consiliului Local al Orasului Cugir, Judetul Alba INCOMPATIBILITATE
In perioada 15 septembrie 2017 - 17 ianuarie 2020 a detinut si exercitat simultan functia de consilier local si pe cea de director general in cadrul unei societati comerciale de interes national, avand ca actionar Statul Roman reprezentat prin Ministerul Economiei si Comertului. Astfel, persoana evaluata a incalcat dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

9. MUSCÄ MIHAELA-CRISTIANA - Functionar public in cadrul Consiliului Judetean Botosani - Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului INCOMPATIBILITATE
In perioada 2014 - 2020 a detinut si exercitat simultan functia publica de consilier in cadrul Consiliului Judetean Botosani - Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului si functia de psiholog cu drept de libera practica in cadrul unui cabinet individual, incalcand astfel dispozitiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

10. NEMES ILIE - Functionar public in cadrul Primariei Orasului Calimanesti, Judetul Valcea SESIZARE PARCHET
Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Brezoi, Judetul Valcea, cu privire la posibila incalcare de catre NEMEs ILIE, Functionar public in cadrul Primariei Orasului Calimanesti, Judetul Valcea, a dispozitiilor art. 301 din Codul Penal (in vigoare in perioada de referinta).
In calitate de membru al Comisiei de receptie a semnat procesul verbal de receptie al lucrarii "Campus scolar la G.s.E.A.S. Calimanesti", din data de 15 iulie 2016, avand un interes de natura patrimoniala pentru sotia acestuia, in calitate de diriginte de santier.
Avand in vedere cele de mai sus, rezulta indicii privind savarsirea infractiunii de "conflict de interese penal", prevazuta de art. 301, alin. (1) din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal (forma in vigoare incepand cu data de 28.07.2017).

11. POPESCU SILVIU GHEORGHE - Manager de proiect in cadrul Agentiei pentru Protectia Mediului Sibiu, Judetul Sibiu SESIZARE PARCHET
Agentia Nationala de Integritate a sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Sibiu, cu privire la posibila incalcare de catre POPESCU SILVIU GHEORGHE, Manager de proiect in cadrul Agentiei pentru Protectia Mediului Sibiu, Judetul Sibiu, a dispozitiilor art. 301 din Codul Penal.
In calitate de manager de proiect si de persoana responsabila cu certificarea in privinta realitatii, regularitatii si legalitatii, a semnat si avizat documente emise de o persoana fizica autorizata, al carui titular este sotia acestuia, avand un interes de natura patrimoniala in valoare de 61.638,64 lei.
Avand in vedere cele de mai sus, rezulta indicii privind savarsirea infractiunii de "conflict de interese penal", prevazuta de art. 301, alin. (1) din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal (forma in vigoare incepand cu data de 28.07.2017).

12. SÄNDULESCU NICOLAE - Fost sef laborator Radiologie si Imagistica Medicala in cadrul Spitalului General C.F. Ploiesti, Judetul Prahova INCOMPATIBILITATE
In perioada 22 noiembrie 2016 - 01 februarie 2018 a exercitat simultan functia de sef laborator in cadrul Spitalului General C.F. Ploiesti si calitatea de administrator in cadrul unei societati comerciale, incalcand astfel dispozitiile art. 185, alin. (15) din Legea nr. 95/2006, coroborat cu art. 178, alin. (1), lit. g) din acelasi act normativ (in vigoare incepand cu data de 22.11.2016).

Persoanele evaluate au fost informate despre declansarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum si drepturile de care beneficiaza - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat si de a prezenta date sau informatii pe care le considera necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris.

BREBENEL MIHAI STEFAN si POPESCU SILVIU GHEORGHE nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, in exercitarea dreptului la aparare.

Persoanele mentionate au incalcat urmatoarele prevederi legale:
  • art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia "Prin conflict de interese se intelege situatia in care persoana ce exercita o demnitate publica sau o functie publica are un interes personal de natura patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor care ii revin potrivit Constitutiei si altor acte normative";
  • art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia "Primarii si viceprimarii, primarul general si viceprimarii municipiului Bucuresti sunt obligati sa nu emita un act administrativ sau sa nu incheie un act juridic ori sa nu emita o dispozitie, in exercitarea functiei, care produce un folos material pentru sine, pentru sotul sau ori rudele sale de gradul I";
  • art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia "Functia de primar si viceprimar, primar general si viceprimar al municipiului Bucuresti, presedinte si vicepresedinte al consiliului judetean este incompatibila cu exercitarea urmatoarelor functii sau calitati: (...) g) calitatea de comerciant persoana fizica (...)";
  • art. 88, alin. (1), lit. c) si d) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia "Functia de consilier local sau consilier judetean este incompatibila cu exercitarea urmatoarelor functii si calitati: () c) calitatea de functionar public sau angajat cu contract individual de munca in aparatul propriu al consiliului local respectiv sau in aparatul propriu al consiliului judetean ori al prefecturii din judetul respectiv; d) functia de presedinte, vicepresedinte, director general, director () la regiile autonome si societatile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de () de interes local infiintate sau aflate sub autoritatea consiliului local, precum si la regiile autonome si societatile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de interes national care isi au sediul sau care detin filiale in unitatea administrativ-teritoriala respectiva, cu exceptia reprezentantilor in adunarea generala a actionarilor la societatile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a membrilor in consiliile de administratie ale unitatilor si institutiilor de invatamant de stat sau confesionale si ale spitalelor publice din reteaua autoritatilor administratiei publice locale sau a altor reprezentanti ai institutiilor publice din subordinea unitatilor administrativ-teritoriale sau la care unitatea administrativ-teritoriala respectiva detine participatie, in cazul consilierului judetean";
  • art. 90 din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia "(1) Consilierii locali si consilierii judeteni care au functia de presedinte, vicepresedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administratie sau cenzor ori alte functii de conducere, precum si calitatea de actionar sau asociat la societatile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unitati administrativ-teritoriale nu pot incheia contracte comerciale de prestari de servicii, de executare de lucrari, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autoritatile administratiei publice locale din care fac parte, cu institutiile sau regiile autonome de interes local aflate in subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judetean respectiv ori cu societatile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, infiintate de consiliile locale sau consiliile judetene respective. (2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul in care functiile sau calitatile respective sunt detinute de sotul sau rudele de gradul I ale alesului local.";
  • art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia "Alesul local poate renunta la functia detinuta inainte de a fi numit sau ales in functia care atrage starea de incompatibilitate sau in cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea in aceasta functie.";
  • art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia "Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice. Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public, functionar public parlamentar sau functionar public cu statut special, potrivit fisei postului.";
  • art. 46 din Legea nr. 215/2001, in vigoare pana la data de 05 iulie 2019, potrivit caruia "(1) Nu poate lua parte la deliberare si la adoptarea hotararilor consilierul local care, fie personal, fie prin sot, sotie, afini sau rude pana la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial in problema supusa dezbaterilor consiliului local. (2) Hotararile adoptate de consiliul local cu incalcarea dispozitiilor alin. (1) sunt nule de drept. Nulitatea se constata de catre instanta de contencios administrativ. Actiunea poate fi introdusa de orice persoana interesata.";
  • art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004, potrivit caruia "(1) Alesii locali au un interes personal intr-o anumita problema, daca au posibilitatea sa anticipeze ca o decizie a autoritatii publice locale din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: a) sot, sotie, rude sau afini pana la gradul al doilea inclusiv ()";
  • art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit caruia "(1) Consilierii judeteni si consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea si adoptarea de hotarari daca au un interes personal in problema supusa dezbaterii. (2) In situatiile prevazute la alin. (1), consilierii locali si consilierii judeteni sunt obligati sa anunte, la inceputul dezbaterilor, interesul personal pe care il au in problema respectiva. (3) Anuntarea interesului personal si abtinerea de la vot se consemneaza in mod obligatoriu in procesul verbal al sedintei";
  • art. 178, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 95/2006, potrivit caruia "(1) Functia de manager persoana fizica este incompatibila cu: () g) exercitarea functiei de membru in organele de conducere, administrare si control in societatile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • art. 185, alin. (15) din Legea nr. 95/2006, potrivit caruia "(15) Dispozitiile art. 178 alin. (1) lit. c), d), e) si g) referitoare la incompatibilitati si ale art. 178 alin. (2) referitoare la conflictul de interese, sub sanctiunea rezilierii contractului de administrare si a platii de despagubiri pentru daunele cauzate spitalului, in conditiile legii, se aplica si sefilor de sectie, de laborator si de serviciu medical din spitalele publice".

"Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat () incalcarea obligatiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit reglementarii aplicabile demnitatii, functiei sau activitatii respective ()".

"Persoana fata de care s-a constatat existenta conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decazuta din dreptul de a mai exercita o functie sau o demnitate publica () pe o perioada de 3 ani de la data eliberarii, destituirii din functia ori demnitatea publica respectiva sau a incetarii de drept a mandatului. Daca persoana a ocupat o functie eligibila, nu mai poate ocupa aceeasi functie pe o perioada de 3 ani de la incetarea mandatului".
de Florin Amariei

Data aparitiei: 14 Iulie 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "ANI: Anchete penale pentru 12 persoane":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016