Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuielile sociale. Ce sunt si cum trebuie gestionate pentru a nu intra in vizorul ANAF

Cheltuielile sociale. Ce sunt si cum trebuie gestionate pentru a nu intra in vizorul ANAF
Angajatii din Romania beneficiaza, pe langa salariu, de anumite sume numite generic cheltuieli sociale si care se bucura de un tratament fiscal avantajos, cu scutiri de impozit si contributii sociale. 

In categoria acestor cheltuieli intra, de exemplu, urmatoarele:

- ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile, ajutoarele pentru nastere, ajutoarele pentru proteze, ajutoarele pentru pierderi produse in gospodariile proprii, ajutorarea copiilor din scoli si centre de plasament;

- cheltuielile pentru functionarea corespunzatoare a unor unitati aflate in administrarea contribuabililor, precum: scoli, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, camine de nefamilisti si altele asemenea;

- cheltuielile reprezentand: cadouri in bani sau in natura, inclusiv tichete cadou oferite salariatilor si copiilor minori ai acestora, servicii de sanatate acordate in cazul bolilor profesionale si al accidentelor de munca pana la internarea intr-o unitate sanitara, tichete culturale si tichete de cresa acordate de angajator in conformitate cu legislatia in vigoare, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, acordate de angajator pentru salariatii proprii si membrii lor de familie, precum si contributia la fondurile de interventie ale asociatiilor profesionale ale minerilor;

- alte cheltuieli cu caracter social efectuate in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern.

De asemenea, pe langa cheltuielile sociale, exista o serie de cheltuieli deductibile limitat (33% din salariul brut) care, daca sunt corect gestionate si acordate corect de angajatori se concretizeaza in surplus de numerar pentru companii cu economie reala la plata taxelor salariale. 
 
Atentie! Exista 14 categorii de cheltuieli sociale si doar unele dintre ele sunt netaxabile! Celelalte sunt pe deplin asimilate costurilor salariale si taxate ca atare.
Tu stii care sunt?

.....detalii si explicatii AICI<<

Conform reglementarilor aduse prin OG nr. 16/2022, incepand cu data de 1 ianuarie 2023 a fost introdus un nou plafon lunar neimpozabil aferent veniturilor de natura salariala sau asimilate acestora. 

Este vorba despre un plafon lunar de 33% din salariul brut de baza aplicat in mod cumulativ in cazul a sapte categorii de astfel de venituri, urmand ca suma aferenta in cazul tuturor celor sapte categorii de venituri si care depaseste plafonul 33% din salariul brut de baza sa fie recalificata fiscal ca si avantaje de natura salariala.

Aceste cheltuieli deductibile limitat, conform OG 16/2023, sunt:
1. indemnizatia ca urmare a clauzei de mobilitate
2. contravaloarea hranei acordate de catre angajator pentru angajatii proprii
3. cazarea si contravaloarea chiriei pentru spatiile de cazare
4. contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament
5. contributiile la un fond de pensii facultative 
6. primele de asigurare voluntara de sanatate
7. sumele acordate angajatilor care desfasoara activitati in regim de telemunca pentru sustinerea cheltuielilor cu utilitatile

Intrebarea care apare in acest context: acest plafon se limiteaza doar la 33% din salariul brut sau se verifica si plafonul de cheltuieli sociale, in limita unei cote de pana la 5% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului?

Apoi, stiti exact care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca aceste cheltuieli pentru a se bucura de un tratament fiscal avantajos, atat pentru angajati, cat si pentru firma?

Aflati toate raspunsurile in lucrarea Cheltuieli sociale in conditii avantajoase fiscal, de la Rentrop& Straton ...click AICI pentru Formularul de comanda<<

 

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Cheltuielile sociale. Ce sunt si cum trebuie gestionate pentru a nu intra in vizorul ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016