Consiliul Concurentei a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Autoritatea de concurenta sustine ca acestea si-ar fi coordonat comportamentul pe piata comercializarii produselor turistice prin agentii de turism.
Potrivit Consiliului Concurentei, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, cu scopul de a nu permite scaderea preturilor produselor/pachetelor turistice comercializate.
Astfel, agentiile de turism nu au redus, sub un anumit nivel, pretul de vanzare catre clienti pentru produsele turistice si/sau pachetele de servicii turistice comercializate (ex.: bilete de avion in zborurile tip charter - atat ca produs turistic individual, cat si ca o componenta dintr-un pachet de servicii turistice). De asemenea, acestea au limitat sau au eliminat campaniile promotionale ale companiilor concurente care ofereau reduceri sau gratuitati clientilor si si-au impartit numarul de locuri in avioanele contractate pentru zborurile de tip charter pentru a limita astfel in mod artificial oferta in vederea cresterii pretului de vanzare.
Amenzile au fost aplicate astfel:
Christian’76 Tour S.R.L. a aplicat la programul de clementa, oferind dovezi privind existenta faptelor anticoncurentiale, si a primit imunitate la amenda.
Companiile Aerotravel S.R.L., Eximtur S.R.L., Fibula Air Travel S.R.L., Nova Travel S.R.L., Paralela 45 Turism S.R.L., Prompt Service Travel Company S.R.L., Rezeda World Travel S.R.L., Tez Tour S.R.L., Touring Europabus Romania S.R.L. au recunoscut participarea la practica anticoncurentiala si au beneficiat de reducerea cu 20% din nivelul de baza al amenzii.
Investigatia va continua analiza privind posibilul comportament anticoncurential al Companiei Nationale de Transporturi Aeriene Romane Tarom S.A., respectiv facilitarea savarsirii faptei anticoncurentiale.
In cadrul aceleiasi investigatii, Consiliul Concurentei a sanctionat ANAT cu 53.304,02 lei (11.439,12 euro) deoarece, in perioada septembrie 2012 – aprilie 2016, a interzis membrilor sai care operau ca revanzatori pentru produse turistice si/sau pachete de servicii turistice, sa acorde clientilor reduceri sub forma cedarilor unei parti din comisioanele ce le reveneau de la companiile (tur-operatorii) care ofereau acele produse/pachete turistice.
ANAT si-a recunoscut fapta anticoncurentiala si a beneficiat de o reducere a amenzii de 20%.
Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
Teste distractive pentru clasa pregatitoare
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
Totodata, Consiliul Concurentei a impus ANAT obligatia de a organiza si derula actiuni de instruire pentru agentiile membre si angajatii acestora, pentru a cunoaste reglementarile din domeniul concurentei si, astfel, sa poata identifica posibile practici anticoncurentiale.
Aceasta este prima investigatie declansata de Consiliul Concurentei in urma unor informatii primite printr-o sesizare anonima inregistrata pe Platforma avertizorilor de concurenta.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri