Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a revocat Hotararea nr. 160/2011 de aprobare a Ghidului privind procedura de selectie a candidatilor pentru promovarea in functia de judecator la Înalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ), hotarare care fusese suspendata si de Curtea de Apel Bucuresti.
Potrivit unui comunicat al CSM remis, vineri, acest act reprezinta "manifestarea responsabila a CSM de a renunta, in beneficiul echilibrului si ratiunii, la un demers vehement contestat de insasi institutia in beneficiul careia Ghidul a fost elaborat".
"Este absolut necesara adoptarea in regim de urgenta a unei masuri de ordin legislativ, sub forma unei Ordonante de Urgenta a Guvernului, care sa creeze un cadru legal adecvat pentru functionarea in conditii de normalitate a ICCJ. Constat cu regret ca suntem nevoiti sa reluam aceasta solicitare transmisa de catre CSM Ministerului Justitiei, anterior aprobarii Ghidului contestat, mai exact la 3 martie", a declarat presedintele CSM, Horatius Dumbrava, potrivit comunicatului.
Acesta spune ca motivele pentru care Consiliul Superior al Magistraturii a decis ca reglementarea procedurii sa se faca printr-un Ghid au fost, pe de o parte, lipsa de interes manifestata la acea data de Ministerul Justitiei in a initia o forma de reglementare accelerata, iar, pe de alta parte, urgenta reclamata de lipsa acuta de personal la ICCJ.
CSM considera ca situatia este "una fara precedent pentru sistemul judiciar romanesc, avand grave consecinte asupra stabilitatii functionale a instantei supreme din Romania, creand premisele unei vulnerabilitati majore la nivelul intregului sistem judiciar".
"In calitate de presedinte al Consiliul Superior al Magistraturii solicit implicarea responsabila a tuturor institutiilor abilitate in solutionarea acestei probleme: Guvernul Romaniei, in ansamblul sau, Ministerul Justitiei, Comisiile juridice ale celor doua camere ale Parlamentului si Inalta Curte de Casatie si Justitie", a sustinut judecatorul Horatius Dumbrava. AGERPRES
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<