Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a revocat Hotararea nr. 160/2011 de aprobare a Ghidului privind procedura de selectie a candidatilor pentru promovarea in functia de judecator la Înalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ), hotarare care fusese suspendata si de Curtea de Apel Bucuresti.
Potrivit unui comunicat al CSM remis, vineri, acest act reprezinta "manifestarea responsabila a CSM de a renunta, in beneficiul echilibrului si ratiunii, la un demers vehement contestat de insasi institutia in beneficiul careia Ghidul a fost elaborat".
"Este absolut necesara adoptarea in regim de urgenta a unei masuri de ordin legislativ, sub forma unei Ordonante de Urgenta a Guvernului, care sa creeze un cadru legal adecvat pentru functionarea in conditii de normalitate a ICCJ. Constat cu regret ca suntem nevoiti sa reluam aceasta solicitare transmisa de catre CSM Ministerului Justitiei, anterior aprobarii Ghidului contestat, mai exact la 3 martie", a declarat presedintele CSM, Horatius Dumbrava, potrivit comunicatului.
Acesta spune ca motivele pentru care Consiliul Superior al Magistraturii a decis ca reglementarea procedurii sa se faca printr-un Ghid au fost, pe de o parte, lipsa de interes manifestata la acea data de Ministerul Justitiei in a initia o forma de reglementare accelerata, iar, pe de alta parte, urgenta reclamata de lipsa acuta de personal la ICCJ.
CSM considera ca situatia este "una fara precedent pentru sistemul judiciar romanesc, avand grave consecinte asupra stabilitatii functionale a instantei supreme din Romania, creand premisele unei vulnerabilitati majore la nivelul intregului sistem judiciar".
"In calitate de presedinte al Consiliul Superior al Magistraturii solicit implicarea responsabila a tuturor institutiilor abilitate in solutionarea acestei probleme: Guvernul Romaniei, in ansamblul sau, Ministerul Justitiei, Comisiile juridice ale celor doua camere ale Parlamentului si Inalta Curte de Casatie si Justitie", a sustinut judecatorul Horatius Dumbrava. AGERPRES
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<