Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Propunerile Ministerului Justitiei privind modificarea si completarea Regulamentului privind transferul si detasarea judecatorilor si procurorilor

Domnului judecator Nicolae Horatius DUMBRAVA, Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii

Stimate Domnule Presedinte,

Urmare adresei Consiliului Superior al Magistraturii cu nr. 11296/1154/5.05.2011 prin care au fost transmise Ministerului Justitiei o serie de propuneri privind modificarea si completarea Regulamentului privind transferul si detasarea judecatorilor si procurorilor, delegarea judecatorilor, numirea judecatorilor si procurorilor in alte functii de conducere, precum si numirea judecatorilor in functia de procuror si a procurorilor in functia de judecator, aflate in discufia Comisiei Eficientizarea activitatii si performanta judiciara a instantelor si parchetelor, va comunicam urmatoarele:

Din analiza propunerilor transmise cu adresa nr. 11296/1154/5.05.2011 rezulta ca, in cea mai mare parte, acestea sunt identice celor comunicate anterior Ministerului Justitiei cu adresa nr. 5734/1154/2011 a Consiliului Superior al Magistraturii, motiv pentru care mentinem observatiile ce v-au fost comunicate anterior, prin adresa noastra nr. 23183/19.04.2011.

1) Cu privire la modificarea si completarea procedurii pentru numirea judecatorilor si procurorilor in alte functii de conducere la instante si parchete, este de precizat ca, din analiza dispozitiilor Legii nr. 303/2004, republicata, modificata si completata, rezulta intentia legiuitorului de a recunoaste conducatorului de instanta sau parchet un rol important in procedura de numire in aceste functii, comparativ cu procedura de numire in functii de conducere, prin concurs sau examen.

Or, proiectul limiteaza drastic rolul conducatorului de instanta/parchet in formarea echipei de conducere a instantei/parchetului. Evident, Consiliul Superior al Magistraturii este cel care numeste in aceste functii, potrivit legii, dar posibilitatea acestuia de a cenzura propunerile formulate trebuie sa fie limitata, eventual prin instituirea doar a obligatiei de a motiva respingerea unei anumite propuneri.

Procedura propusa pentru numirea judecatorilor si procurorilor in alte functii de conducere la instante si parchete prevede conditii mai restrictive chiar decat procedura de ocupare a functiilor de conducere de la instante sau parchete prin concurs sau examen.

2) Cu privire la completarea Regulamentului cu prevederi care reglementeaza procedura de avizare de catre Consiliul Superior al Magistraturii a propunerilor ministrului justitiei de numire in functiile de procuror general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, de prim-adjunct si adjunct al acestuia, de procuror general al Parchetului National Anticoruptie, de adjunct al acestuia, de procuror sef de sectie la aceste parchete, precum si de procuror sef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si terorism si de adjuncti ai acestuia:

Potrivit prevederilor art. 54 din Legea nr. 303/2004, republicata, modificata si completata ministrul justitiei are obligatia de a solicita avizul Consiliului Superior al Magistraturii, adica a opiniei acestei institutii in legatura cu legalitatea si oportunitatea propunerii respective. Insa, avizarea de catre Consiliul Superior al Magistraturii a propunerii ministrului justitiei nu presupune nici depunerea de catre persoana desemnata a unui proiect privind exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere, impreuna cu zece lucrari intocmite in compartimentele in care si-a desfasurat activitatea anterior ori alte inscrisuri considerate relevante si nici intervievarea acesteia de catre Sectia de procurori, astfel cum prevede proiectul. In aceste conditii, proiectul, prin continutul sau, adauga la prevederi legale cu forta juridica superioara, stabilind o serie de obligatii in sarcina persoanei propuse pentru numirea in functie, neprevazute prin dispozitiile Legii nr. 303/2004.

De altfel, unde legiuitorul primar a dorit o astfel de etapa procedurala a reglementat-o in mod expres; in acest sens sunt dispozitiile art. 61 alin. (2) din Legea nr. 303/2004 unde este prevazuta intervievarea candidatilor sau prevederile art. 48 alin. (4) si art. 49 alin. (4) din aceeasi lege unde se face referire expresa la prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atributiilor specifice functiei de conducere.

3) Reiteram, de asemenea, o observatie cu caracter general, si anume ca nicio prevedere legala, in sensul dispozitiilor art. 4 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative - potrivit carora actele normative date in executarea legilor, ordonantelor sau a hotararilor Guvernului se emit in limitele si potrivit normelor care le ordona - nu abiliteaza Consiliul Superior al Magistraturii sa normeze, prin hotarare, o procedura de numire a judecatorilor si procurorilor in alte functii de conducere la instante si parchete ori una privind avizarea propunerii ministrului justitiei formulata in conditiile art. 54 din Legea nr. 303/2004, republicata, modificata si completata.

In final, va adresam rugamintea de a ne preciza daca proiectul in discutie a fost transmis spre consultare si instantelor judecatoresti si parchetelor.

Cu deosebita consideratie,

Ministrul Justitiei
Catalin Marian Predoiu


Click aici pentru a citi si Adresa Consiliului Superior al Magistraturii



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 10 Mai 2011
Votati articolul "Propunerile Ministerului Justitiei privind modificarea si completarea Regulamentului privind transferul si detasarea judecatorilor si procurorilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016