Pentru un administrator al societatii, nerezident pana la dec. 2012, am considerat cheltuielile cu cazarea (atunci cand venea in Romania pentru rezolvarea a diverse probleme) deductibile. In anul 2013 a devenit rezident fiscal in Romania.
Pot sa mai consider deductibile cheltuielile cu cazarea atata timp cat administratorul respectiv are incheiat un contract de inchirire pentru un spatiu locativ aici in Romania, acesta fiindu-i necesat pentru obtinerea rezidentei fiscale?
Raspuns:
Cheltuielile de cazare si de transport al administratorilor unei societati sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, indiferent de rezidenta fiscala, conform art. 21 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal,
Desigur, se necesita ca aceste cheltuieli sa fie efectuate in interesul societatii, in scopul realizarii activitatii acesteia, chiar in scopul realizarii de venituri impozabile.
Retinem si aspectul ca ne asteptam ca aceste cheltuieli sa fie efectuate cu discernamant si rationalitate, in sensul ca daca exista o locatie inchiriata pentru cazarea administratorului, consideram ca in aceeasi perioada nu se mai impun cheltuieli cu cazarea la un hotel din aceeasi localitate.
De asemenea, va reamintim si faptul ca decontarea unor cheltuieli proprii ale administratorului sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit, conform art. 21 alin. (4) lit. e) din "Codul fiscal
si reprezinta in acelasi timp distribuire de dividend, analizate din punct de vedere fiscal, conform art. 7 alin. (1) pct. 12 din "Codul fiscal.
In concluzie, daca aceasta cazare este utilizata in favoarea societatii, consideram ca aceasta cazare este deductibila la calculul impozitului pe profit, indiferent de rezidenta administratorului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 . Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de acord...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate de distributie bauturi, prin natura activitatii e necesar sa livram marfa si sambata deci noi am definit saptamana de lucru, pentru departamentul care face distributia format din soferi si muncitori ca fiind de Marti-Sambata in loc de Luni-Vineri si cu zilele libere de repaus saptamanal Duminica si Luni in loc de sambata -Duminica. Intrebarea este cum e corect sa procedam cu ziua de LUNI in cazul in care apar totusi cateva comenzi. Putem chema? de ex doar trei, patru soferi cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<