Documentele necesare pentru inregistrarea in Registrul Comertului a fuziunii prin transferarea patrimoniului uneia sau mai multor societati care se dizolva fara a intra in lichidare, unei alte societati existente (art. 238 alin. (1) lit. a) din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) - absorbtie:
Etapa I
1. Cerere de depunere si mentionare acte pentru desemnarea expertilor/expertului sau hotararea adunarii generale prin care se renunta la expertiza si depunerea proiectului de fuziune intocmit de fiecare din societatile participante la fuziune, semnata de reprezentantii acestora (original);
2. Proiectul de fuziune semnat de reprezentantii fiecareia din societatile participante (original);
3. Declaratiile fiecareia din societatile care inceteaza a exista, despre modul cum au hotarat sa stinga pasivul lor (original);
4. Declaratia privind modalitatea de publicare a proiectului de fuziune, respectiv prin publicare in Monitorul Oficial al Romaniei sau pe pagina de Internet a societatii/societatilor care participa la fuziune si pe pagina de Internet a ONRC;
5. Daca este cazul: - avizele prealabile prevazute de legile speciale (original); - imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxa de registru; tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, daca este cazul.
Etapa a-II-a
1. Cerere de depunere si mentionare acte, bifata la pct. 5.15: care se completeaza cu: „Cerere adresata Presedintelui Sectiei comerciale a Tribunalului in a carui raza teritoriala se afla sediul solicitantului, prin care solicita inregistrarea fuziunii in Registrul Comertului”;
2. Cerere adresata Presedintelui Sectiei comerciale a Tribunalului in a carui raza teritoriala se afla sediul societatii absorbante, prin care solicita inregistrarea in Registrul Comertului (3 exemplare);
3. Hotararile adunarilor generale ale asociatilor/actionarilor fiecareia din societatile participante privind aprobarea fuziunii (original);
4. Actul constitutiv al societatii absorbante actualizat conform modificarilor intervenite (original);
5. Dovada publicarii proiectului de fuziune vizat de directorul Oficiului Registrului Comertului de pe langa tribunal si/sau persoana sau persoanele desemnate. Confirmarea publicarii se efectueaza de ORCT.
6. Situatia financiara de fuziune, care va avea aceeasi data pentru toate societatile participante la fuziune (copie);
7. Certificatul de inregistrare al societatii absorbante si, dupa caz, anexa/anexele daca intervin modificari ale elementelor cuprinse in acesta (activitate principala, denumire, forma juridica, sediu) si certificatele de inregistrare si anexa/anexele la acesta ale societatilor comerciale care inceteaza a exista (original);
8. Daca este cazul, declaratia-tip pe propria raspundere, in original, semnata de asociati sau administratori, din care sa rezulte asumarea de catre solicitant a responsabilitatii privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate;
9. Daca este cazul: - avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie); - imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
10. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: Taxa judiciara de timbru si timbru judiciar; taxa de registru; tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Toate documentele pe care se intemeiaza cererile din etapa a II-a se depun in 2 exemplare identice, respectiv in original sau in copie certificata, dupa cum este prevazut pentru fiecare document, la Oficiul Registrului Comertului, care le va transmite tribunalului competent.