Un Birou de Mediator este si Cabinet de Avocat.
Ce registre trebuie sa tina ca Birou de Mediator, cat si in calitate de Cabinet de Avocat?
Raspuns:
Din punct de vedere fiscal, veniturile obtinute de persoana fizica din exercitarea celor doua profesii intra in categoria veniturilor din activitati independente.
In acest sens, art. 46 alin. (1) din Codul fiscal stabileste ca veniturile din activitati independente cuprind veniturile comerciale, veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.
Articolul 48 din Codul fiscal prevede, ca regula generala, faptul ca venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile. Aceste elemente se determina in baza inregistrarilor contabile in partida simpla.
Potrivit prevederilor art. 48 alin. (8) din Codul fiscal persoana fizica este obligata sa organizeze si sa conduca contabilitate in partida simpla si sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de legislatia in materie. Aceste aspecte sunt reglementate prin Norma metodologica privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal aprobata prin OMFP 1040/2004.
Potrivit prevederilor acestora, contribuabilii au obligatia de a tine Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) si Registrul-inventar (cod 14-1-2/a). Acestea se numeroteaza, se snuruiesc si se parafeaza inainte de depunerea lor la organele fiscale pentru inregistrare.
Alte documente si formulare necesare (dupa caz) in tinerea evidentei contabile in partida simpla sunt:
- factura;
- chitanta;
- fisa mijlocului fix;
- bon de consum;
- lista de inventariere;
- chitanta pentru operatiuni in valuta;
- registru de casa (in valuta):
- borderou de achizitie;
- stat de salarii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate de contabilitate doreste sa incheie o conventie cadru privind efectuarea stagiului de practica in cadrul programelor de studii universitare. Va rugam sa ne ajutati cu raspuns la urmatoarele intrebari: 1. care este legislatia aplicabila? 2. exista vreo prevedere in legislatie privind perioada maxima pentru incheierea unei conventii de practica? 3. in cazul unui cotnrol ITM ce documente se solicita? care este abordarea organelor de control vis s vis de acest tip de contract? 4. orice...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As dori sa stiu mai multe detalii cu privire la o speta. Firma are 39 de salariati, si undeva, in perioada urmatoare va trimite in afara tarii, intr-o tara UE sau NON UE inca nu este sigur, care, o echipa formata din 3 salariati care va efectua o lucrare pe o perioada de 2 sau 3 saptamani. Firma noastra ii va plati. Va rog sa imi spuneti daca salariatii vor trebui suspendati in Revisal, daca se face vreo modificare, daca trebuie declarat ceva, la ITM, daca trebuie intocmit vreun act aditional...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<