Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare fiscala mediator

Doua pesoane fizice, autorizati ca mediatori (in baza autorizatiei emise de Consiliul de Mediere), au infiintat un "birou de mediatori asociati".

Ce declaratii si ce documente trebuie sa completam pentru inregistrarea fiscala? Cine se inregistreaza fiscal - Biroul de mediere sau/si persoanele fizice mediatori? Ce taxe si ce impozite sunt obligati sa plateasca?

Se va tine o contabilitate in partida simpla pentru biroul de mediere? Persoanele fizice trebuie sa isi tina si ele o contabilitate in partida simpla? Daca una din persoane este salariat iar cealalta nu este salariat cum se va inregistra plata contributiei la pensie?

Raspuns:
Raspunsul porneste de la prezumtia ca acest birou de mediatori este denumirea generica a colaborarii profesionale dintre doua cabinete de mediatori, ce se realizeaza in baza unui contract de asociere, ce nu genereaza o persoana juridica cu personalitate proprie. Asocierea nu are personalitate juridica.

Din punct de vedere fiscal, asocierile fara personalitate juridica vor fi inregistrate la autoritatile fiscale in termen de 15 zile de la incheierea acestora. Contractele de asociere trebuie sa cuprinda obligatoriu clauze privind persoanele contractante, persoana responsabila cu conducerea contabilitatii, modul de incetare a asocierii si mai ales procentele fiecarui asociat cu care participa la asociere.

Acest procentaj este definitoriu din punctul de vedere al impozitarii persoanei fizice, deoarece stabileste nivelul veniturilor si cheltuielilor atribuibile unui mediator si, implicit, prin diferenta dintre aceste sume, baza de calcul a impozitului pe venitul persoanei fizice.

Asocierea nu este subiect de impozite deoarece nu are personalitate juridica, impozitul pe venit se datoreaza de persoanele fizice asociate, desigur cumuland veniturile din asociere cu alte venituri realizate in nume propriu.

Asocierea are obligatia sa depuna declaratia 204 cu veniturile din asociere, pana pe data de 15 martie a anului urmator. De aici, sarcina declararii si impozitarea se muta la nivelul persoanei fizice.

Persoana fizica ce desfasoara o profesie libera (activitate independenta) are obligatia sa conduca contabilitatea in partida simpla conform OMFP 1040/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, utilizand documentele si registrele enumerate de acest act normativ.

Pana pe data de 25 mai a anului urmator, persoana fizica ce desfasoara o profesie libera depune declaratia anuala de impozit pe venit formular 200, in baza careia declara veniturile realizate si cheltuielile aferente pentru ca autoritatea fiscala sa stabileasca impozitul pe venit.

Consideram ca declaratiile anuale de venit trebuie depuse la autoritatea fiscala competenta unde se realizeaza veniturile, conform art. 31 alin. (1) lit b) coroborat cu art. 89 din Codul de procedura fiscala
. Acest loc unde se realizeaza veniturile poate sa fie diferit de domiciliul persoanei fizice.

Desigur, persoanele fizice au obligatia ca anterior inceperii unei activitatii, in termen de 15 zile de la inceperea activitatii sa se inregistreze fiscal si sa isi declare vectorul fiscal in baza formularului de inregistrare 070.

Dupa ce fiecare mediator a primit documentele de autorizare de la Consiliul de mediere trebuie sa parcurga urmatorii pasi pentru a putea functiona cu forma de exercitare a profesiei aprobata:

1. Inregistrarea fiscala, care presupune depunerea la Administratia financiara a localitatii de domiciliu a urmatoarelor acte:
- copie dupa Hotararea CM de autorizare a formei de exercitare a profesiei, copie dupa Adeverinta sau Autorizatia de mediator emisa de CM – cate un exemplar;
- copie dupa Actul constitutiv al formei de exercitare a profesiei cu mentiunea ”Inregistrat in REFEP la pozitia nr. …..”  si stampila CM; 1 ex.
- copie dupa actul de detinere a spatiului in care se va desfasura activitatea - acelasi prezentat si la CM pentru autorizare – contract de vanzare-cumparare, inchiriere, comodat; 1 ex.
-  copie dupa Cartea de identitate sau Buletinul de identitate, 1 ex.;  
- Declaratia de inregistrare fiscala 070, 2 ex. originale;
- Declaratie privind venitul estimat 220, 2 ex. originale;  
Declaratiile se pot descarca si de pe site-ul ANAF si se depun personal, prin corespondenta sau prin reprezentant fiscal.

2. Ridicarea Certificatului de inregistrare fiscala de la Administratia financiara. Se face numai personal de catre titularul inregistrarii, in doua zile de la depunerea actelor mentionate mai sus.
Data aparitiei: 25 Octombrie 2013
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Inregistrare fiscala mediator":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016