Secretarul General al Ministerului Justitiei, Gabriel Tanasescu si directorii Directiilor Elaborare Acte Normative si Financiar Contabila au avut marti, 9 august 2011, o intalnire de lucru cu vicepresedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Rodica Aida Popa, Adjunctul Procurorului General, Gabriela Scutea, Secretarul General Adjunct al Ministerului Administratiei si Internelor, Petre Toba, Decanul Baroului Bucuresti, Ion Ilie-Iordachescu si directorul Compartimentului Asistenta Juridica din cadrul Baroului Bucuresti. Intalnirea a avut loc la solicitarea Ministerului Justitiei, pornind de la necesitatea eficientizarii sistemului de ajutor public judiciar si asistenta juridica in materie penala.
Discutiile au vizat: evaluarea de catre autoritatile implicate a impactului aplicarii OUG nr. 51/2008 privind ajutorul public judiciar in materie civila si a Protocolului nr.113928/MJ/2008 privind stabilirea onorariilor avocatilor pentru furnizarea serviciilor de asistenta juridica, in cadrul sistemului de ajutor public judiciar si de asistenta juridica in materie penala; identificarea de solutii si masuri pentru eficientizarea sistemului de plata a onorariilor ocazionate de astfel de servicii, precum si cresterea calitatii acestora.
Intalnirea reprezinta debutul unui proces de consultare inter-insitutionala care urmareste instituirea unui mecanism de gestionare mai eficienta a fondurilor destinate platii onorariilor avocatilor din oficiu pentru serviciile de asistenta juridica prestate in cadrul sistemului ajutorului public judiciar si al asistentei juridice in materie penala si interventii punctuale asupra reglementarilor aplicabile in materia ajutorului public judiciar si a asistentei juridice in materie penala.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<