Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

ITP-ul va putea fi facut in Rep. Moldova, Elvetia si alte 25 de state

Inspectia Tehnica Periodica (ITP-ul) a vehiculelor va putea fi facuta in Republica Moldova, Elvetia si alte 25 state. In aceasta lista nu este inclusa Marea Britanie, din cauza Brexit.

"Activitatea de inspectie tehnica periodica (ITP-ul) a vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in Romania constituie o activitatea deosebit de importanta pentru doua segmente importante ale functionarii socetatii romanesti, respectiv, in ceea e priveste siguranta circulatiei rutiere si in ceea ce priveste protectia mediului. 

In prezent, cifre semnificative de vehicule inmatriculate in Romania se afla in folosinta unor cetateni romani aflati pentru medie sau lunga durata in afara Romaniei, cu precadere in statele europene. Astfel, un numar foarte mare de cetateni romani sunt in situatia de a suporta un disconfort major si costuri mari, determinate de obligatia de a asigura ITP-ul pentru vehiculele detinute si care sunt inmatriculate in Romania, la intervale situatie intre sase luni si doi ani", sustin initiatorii PSD ai proiectului de lege.

Cei doi senatori mai arata in expunerea de motive ca se "pleaca de la premisa ca toti cetatenii sunt egali si statul are obligatia de a extinde, atunci cand este posibil, reteaua de servicii in relatia cu acestia, in asa fel incat sa reduca sa chiar sa elimine defavorizarea".

OG nr. 81/2000 privind ITP-ul vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in Romania stabileste in momentul de fata ca:
(...)
Art. 4
(7) Inspectiile tehnice periodice sunt efectuate de catre inspectori tehnici atestati de catre RAR. Pentru atestare acestia trebuie sa indeplineasca cerintele de calificare profesionala si competenta stabilite prin reglementarile prevazute la art. 1 alin. (2)

(8) RAR indeplineste urmatoarele atributii:
(...)
d) monitorizeaza persoanele autorizate prin masuri cum ar fi:
(i) supravegherea tehnica a statiilor de inspectie tehnica periodica, inclusiv prin mijloace informatice, prin analiza rezultatelor inspectiilor tehnice periodice folosind metode statistice;

(9) Persoanele autorizate sa efectueze inspectii tehnice periodice trebuie sa asigure posibilitatea conectarii informatice la sistemul national de supraveghere informatica a inspectiilor tehnice periodice, gestionat de RAR si prin personalul implicat in activitatea de inspectii tehnice periodice trebuie sa respecte cerintele de utilizare a programelor informatice furnizate de RAR.

Intelegem, asadar, ca in prezent monitorizarea activitatii de ITP se poate face si prin mijloace informatice, lucru subliniat si de catre initiatorii legii. "Norma actuala a reglementat deja ipoteza ca monitorizarea activitatii de ITP sa se realizeze si prin mijloace informatice, aspect ce nu este restrictionat de granitele teritoriale ale statelor. De asemenea, conectarea informatica si programele informatice realizate in conditiile stabilite de RAR implica si monitorizarea video in timp real".

Noutatile propuse de cei doi senatori sunt urmatoarele.

Nota! Procedura de urgenta a fost aprobata pentru acest proiect de lege.

inspectia tehnica periodica moldova elvetia ue see

1. La articolul 4, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(2) Activitatea de inspectie tehnica periodica se poate realiza, atat pe teritoriul Romaniei, cat si pe teritoriul Republicii Moldova, pe teritoriul statelor membre al Spatiului Economic European si pe teritoriul Confederatiei Elvetiene, prin operatori economici autorizati, numai pe baza unui contract de franciza incheiat cu RAR de catre acestia, in conditiile legii".

2. Dupa articolul 4 se introduce un nou articol, art. 4^1, cu urmatorul cuprins:
Art. 4^1 - (1) Pe teritoriul Republicii Moldova, pe teritoriul statelor membre ale Spatiului Economic European si pe teritoriul Confederatiei Elvetiene, activitatea de inspectie tehnica periodica a vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in Romania se face numai prin persoane autorizate in Romania, in conditiile prezentei legi.
(2) Persoanele autorizate sa realizeze activitatea de inspectie tehnica periodica in afara teritoriului Romaniei si statiile de inspectie tehnica periodica aferente, functioneaza in conditiile prezentei legi si in acord cu legislatia statului pentru care primesc autorizarea RAR.
(3) Autorizarea activitatii de inspectie tehnica periodica in afara teritoriului Romaniei se face in conditiile prevazute de prezenta lege, fara costuri suplimentare pentru RAR.
(4) Cheltuielile suplimentare ocazionate de procedura de autorizare si de monitorizare a activitatii de inspectie tehnica periodica in afara teritoriului Romaniei sunt suportate integral, dupa caz, de catre persoanele care solicita autorizarea, respectiv, de catre persoanele autorizate.

Art. II - In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor va actualiza Reglementarile privind inspectia tehnica periodica a vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in Romania - RNTR 1, aprobate prin Ordinu ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.133/2005, publicat in M. Of. nr. 1160/2005.

"Pentru cetateni romani din diaspora europeana, egali in drepturi cu cetatenii romani care traiesc in interiorul granitelor Romaniei, costurile aferente, necesare ITP, se vor reduce in mod semnificativ, acestui beneficiu adaugandu-i-se eliminarea disconfortului inerent deplasarii in tara pentru o obligatie legala", sustin, pe final, initiatorii.

Avand in vedere cele relatate mai sus, romanii vor putea face ITP-ul si in: Islanda, Portugalia, Spania, Irlanda, Franta, Belgia, Olanda, Germania, Luxemburg, Elvetia, Italia, Polonia, Letonia, Lituania, Estonia, Suedia, Finlanda, Norvegia, Austria, Bulgaria, Grecia, Slovacia, Slovenia, Croatia si Ungaria. Odata cu iesire din UE, Marea Britanie paraseste si Spatiul Economic European (SEE).

Atentie! Prevederile actului nu se afla in vigoare! Pentru a se aplica este nevoie de votul senatorilor si al deputatilor, de promulgarea presedintelui si de publicarea in Monitorul Oficial! In prezent, a fost inregistrat in Senat (prima camera sesizata) pentru dezbatere si se asteapt un aviz de la Consiliul Economic si Social impreuna cu un punct de vedere de la Guvern. 

SEE depaseste cadrul acordurilor traditionale de liber schimb (ALS), aplicand tarilor din cadrul AELS (cu exceptia Elvetiei) toate drepturile si obligatiile aferente pietei interne a UE. SEE include cele patru libertati ale pietei interne (libera circulatie a bunurilor, a persoanelor, a serviciilor si a capitalului) si politicile conexe (concurenta, transportul, energia si cooperarea economica si monetara). Acordul contine politici transversale strict legate de cele patru libertati: politici sociale (inclusiv sanatatea si securitatea in munca, dreptul muncii si egalitatea de tratament intre barbati si femei), politici privind protectia consumatorilor, mediul, datele statistice si dreptul societatilor comerciale, precum si o serie de politici conexe, cum ar fi cele legate de cercetare si de dezvoltarea tehnologica, care nu decurg din acquis-ul UE si nici din actele obligatorii din punct de vedere juridic, dar sunt puse in practica in cadrul unor activitati de cooperare.

de

Data aparitiei: 12 Iunie 2019
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "ITP-ul va putea fi facut in Rep. Moldova, Elvetia si alte 25 de state":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016