Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se modifica regulile pentru cazierul fiscal. Noi atributii in sarcina compartimentelor juridice

Toate organele de administrare fiscala ale ANAF cu atributii de constatare a faptelor de natura a fi inscrise in cazier si de aplicare a sanctiunilor vor primi competente extinse de intocmire a fiselor de inscriere a faptelor in cazierul fiscal, ca urmare a completarii listei faptelor care se inscriu in cazierul fiscal al contribuabililor, conform HG 1000/2015.

Astfel, ca urmare a acestei extinderi, fisele de inscriere a faptelor care constituie contraventii, care se constata de organele fiscale cu atributii de administrare a veniturilor statului (ex. pentru nedepunerea la termen a declaratiilor de inregistrare fiscala/de mentiuni), se intocmesc de aceste organe fiscale.

PROIECTUL POATE FI CONSULTAT AICI.

Tot prin acest ordin, supus acum dezbaterii publice, se vor clarifica si procedurile prin care sunt stabilite organele fiscale teritoriale competente pentru gestionarea cazierului fiscal, ca urmare a infiintarii administratiilor pentru contribuabili mijlocii din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice.

De asemenea, vor fi stabilite reguli de intocmire a fiselor de inscriere in cazierul fiscal a contraventiilor constatate de organe din afara Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care au atributii de aplicare a sanctiunilor pentru unele fapte de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal.

CAZIERUL FISCAL reprezinta un mijloc de evidenta si urmarire a respectarii disciplinei fiscale, contabile si financiare de catre contribuabili, in care se tine evidenta persoanelor fizice, juridice si a entitatilor fara personalitate juridica ce au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, contabile, vamale si de cele care privesc disciplina financiara.

Certificatul de cazier fiscal:

- este gratuit, pentru eliberarea certificatului nu se percepe nicio taxa.

- se elibereaza numai la cererea scrisa a contribuabililor sau a reprezentantilor acestora, depusa la orice organ fiscal competent in eliberarea cazierului fiscal, indiferent de domiciliu.

- eliberarea se face de indata si se emite in scris, pe suport hartie sau in forma electronica - in cazul emiterii in forma electronica, comunicarea se face prin mijloace electronice de transmitere la distanta ori de cate ori contribuabilul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare.

- este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul pentru care a fost eliberat.

Sursa: ANAF
 

 


de Paula Petrache
Redactor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 19 Iulie 2016
Votati articolul "Se modifica regulile pentru cazierul fiscal. Noi atributii in sarcina compartimentelor juridice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre fise de inscriere
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016