Acreditarea serviciilor sociale, respectiv acordarea licentei provizorii si a licentei de functionare pentru servicii sociale destinate copiilor, persoanelor cu dizabilitati, victimelor violentei domestice si persoanelor varstnice vor fi realizate nu doar de catre Ministerul Muncii (MMFPSPV), ci si de catre cele 3 autoritati centrale specializate din subordinea acestuia, infiintate in anii 2014-2015, respectiv: Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie (ANPDCA), Agentia Nationala pentru Egalitate de sanse intre Femei si Barbati (ANES) si Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati (ANPD).
Executivul a modificat si completat, printr-o hotarare adoptata in sedinta de astazi, prevederi ale Hotararii nr. 118/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale si ale HG nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale precum si a regulamentelor-cadru de organizare si functionare a serviciilor sociale.
Potrivit actului normativ aprobat astazi, la nivelul MMFPSPV, ANPDCA, ANES si ANPD se infiinteaza cate un compartiment de acreditare a serviciilor sociale (licentiere), cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat pentru aceste institutii, care va derula activitatile de evaluare si certificare a calitatii serviciului pentru care se solicita licenta, precum si de reglementare privind conditiile de acreditare, conform legislatiei privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale. Decizia de acordare a licentei de funtionare sau, dupa caz de retragere a acesteia este luata de conducerea institutiilor mentionate, la propunerea evaluatorului din cadrul compartimentului de specialitate.
Pana in prezent, doar directia de specialitate din cadrul Ministerului Muncii indeplinea atat formalitatile legate de acreditarea furnizorilor publici si privati de servicii sociale cat si de acordarea de licente de functionare pentru astfel de servicii. Prin extinderea atributiilor de acreditare a serviciilor sociale (licentiere) si la nivelul celor 3 autoritati nationale din subordinea sa, sunt responsabilizate institutiile care cunosc cel mai bine problemele si conditiile pe care ar trebui sa le indeplineasca furnizorii de servicii sociale, in domeniile specifice de activitate.
Totodata, prin completarea atributiilor institutiilor de mai sus se asigura si premisele coerentei prevederilor legislative in vigoare, prin crearea unui cadru procedural unitar.
In scopul simplificarii procedurii de acreditare, actul normativ mai prevede eliminarea urmatoarelor documente: certificatul de acreditare a furnizorului serviciului social, certificatul de inregistrare fiscala si conventia de colaborare intre furnizorul privat si consiliul judetean/local pe a carui raza administrativ-teritoriala functioneaza serviciul social, pe baza prevederilor art.2 alin. (2) si art.8 din OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative si pe baza principiilor asumate prin Memorandmul cu tema "Masuri de simplificare si de coordonare a procedurilor administrative din administratia publica centrala de specialitate". in acelasi timp, exista prevederi cu privire la folosirea cu precadere a mijloacelor electronice in procesul de acreditare.
Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele IX-XII
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Mai mult, pentru procesul de reacreditare nu se solicita documentele justificative depuse la dosarul initial de acreditare. Aceasta se va realiza in baza cererii de reacreditare, a raportului de evaluare in teren, realizat in cadrul procesului de monitorizare a respectarii standardelor minime si a notificarii de reacreditare transmisa de catre agentia judeteana pentru plati si inspectie sociala.
De asemenea, actul normativ modifica si HG 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum si a regulamentelor-cadru de organizare si functionare a serviciilor sociale, in sensul in care sunt modificate definitii ale unor termeni, se reincadreaza in Nomenclator anumite tipuri de servicii sociale, se modifica raportul angajat/beneficiar necesar asigurarii resursei umane, precum si prevederi referitoare la procentul personalului de specialitate din totalul personalului centrului de servicii sociale etc.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE