Pe Ordinea de zi a Guvernului a intrat si proiectul de hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.118/2014, si a Hotararii Guvernului nr.867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum si a regulamentelor-cadru de organizare si functionare a serviciilor sociale.
Proiect de HOTARARE
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor din legea 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 118/2014, si a Hotararii Guvernului nr.867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum si a regulamentelor-cadru de organizare si functionare a serviciilor sociale
in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata si al art. II din Ordonanta Guvernului nr. 27/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, aprobata prin Legea nr.60/2016 Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare:
ART. I Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii in domeniul serviciilor sociale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 118/2014, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 172 din 11 martie 2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2 - in cadrul procesului de acreditare, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si institutiile publice aflate in subordinea sa, respectiv Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie, Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati, Agentia Nationala pentru Egalitatea de sanse intre Femei si Barbati si Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala au responsabilitatea elaborarii standardelor, criteriilor si indicatorilor prevazuti de lege, precum si a organizarii, coordonarii si implementarii activitatilor de evaluare, certificare, monitorizare si control al calitatii in domeniul serviciilor sociale".
2. Alineatul (1) al articolului 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) in scopul realizarii activitatilor de evaluare si certificare a calitatii, precum si a celor de reglementare privind conditiile de acreditare prevazute de lege, in cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, precum si in cadrul institutiilor aflate in subordinea sa, respectiv, Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie, Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Dizabilitati, Agentia Nationala pentru Egalitatea de sanse intre Femei si Barbati, se organizeaza un compartiment de specialitate, denumit in continuare compartiment de acreditare. infiintarea noilor compartimente se face cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat, potrivit legislatiei in vigoare, pentru aceste institutii".
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
3. Alineatul (3) al articolului 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Certificatul de acreditare autorizeaza pe perioada nedeterminata furnizorul sa acorde servicii sociale licentiate".
4. Alineatul (5) al articolului 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins :
"(5) Documentele justificative prevazute la alin. (2)-(4) se prezinta in copie.";
5. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9 (1) Dosarul de acreditare al furnizorului se poate depune direct la registratura Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, poate fi trimis prin posta, cu confirmare de primire sau electronic in format needitabil;
(2) in primele situatii prevazute la alin. (1), dosarul de acreditare al furnizorului se prezinta in plic inchis, format A4, pe care sunt inscrise numele si adresa destinatarului si ale expeditorului, cu mentiunea "Solicitare de acreditare furnizor"".
6. Alineatul (1) al articolului 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(1) Dosarele de acreditare ale furnizorilor, precum si data primirii lor se inregistreaza intr-un registru special de evidenta a solicitarilor de acreditare a furnizorilor".
7. Alineatul (5) al articolului 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(5) In cazul in care din dosarul de acreditare al furnizorului lipsesc mai mult de 3 documente justificative, se notifica electronic furnizorul si se solicita completarea documentatiei in termen de zece zile lucratoare de la transmiterea notificarii. Necompletarea dosarului in termenul solicitat, conduce la sistarea evaluarii, iar furnizorul serviciului este notificat electronic cu privire la faptul ca este necesar sa depuna o noua cerere de acreditare, cu respectarea conditiilor prevazute la art. 7 si 8."
Cititi AICI integral proiectul de hotarare.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE