Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stabilirea TVA la constructia de imobile

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 271/18.04.2011
=================================================

*** ORDIN Nr. 1.865/2011 al ministrului Finantelor Publice pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2011

Firme interesate
Institutii publice, autoritatile publice centrale si locale

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, consultant fiscal

Index
Situatiile financiare care se intocmesc de institutiile publice la finele trimestrelor I, II si III in anul 2011 se compun din: bilant, contul de rezultat patrimonial, situatia fluxurilor de trezorerie, conturi de executie bugetara si anexe la situatiile financiare, care includ politici contabile si note explicative.
Situatiile financiare trimestriale se intocmesc pe modelele aprobate prin:
- Ordinul ministrului finantelor publice nr. 629/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2009, cu modificarile si completarile ulterioare (anexele 1-7, 14a, 14b, 15, 16, 17, 18, 30, 40a-40c);
- Ordinul ministrului finantelor publice nr. 980/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2010, cu completarile ulterioare (anexele 27 si 28);
- prezentele norme metodologice.
1.3.(1) Normele metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 629/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
- dupa anexa 7 "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" se introduce anexa 7b "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli", care are cuprinsul prevazut in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice;
- anexa 9 "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Venituri" se modifica si va avea cuprinsul prevazut in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice;
- anexa 11 "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Cheltuieli" se modifica si va avea cuprinsul prevazut in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice;
- anexa 12 "Contul de executie a bugetului local - Venituri" se modifica si va avea cuprinsul prevazut in anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice;
- anexa 13 "Contul de executie a bugetului local - Cheltuieli" se modifica si va avea cuprinsul prevazut in anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice;
- anexa 29 "Situatia platilor efectuate din buget si nejustificate prin bunuri, lucrari, servicii la finele perioadei" se modifica si va avea cuprinsul prevazut in anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice;
- dupa anexa 30 "Plati restante" se introduce anexa 30b "Plati restante", care are cuprinsul prevazut in anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice;
- dupa anexa 31 "Situatia actiunilor detinute de institutiile publice, in numele statului roman, la societati comerciale, societati/companii nationale, precum si in capitalul unor organisme internationale si companii straine la data de" se introduce anexa 31b "Situatia actiunilor/partilor sociale detinute direct/indirect de unitatile administrativ-teritoriale la operatorii economici", care are cuprinsul prevazut in anexa nr. 8 la prezentele norme metodologice;
- anexa 41 "Corelatii intre formularele de situatii financiare" se modifica si va avea cuprinsul prevazut in anexa nr. 9 la prezentele norme metodologice.
Institutiile publice intocmesc situatiile financiare trimestriale in anul 2011 potrivit modelelor adaptate structurii indicatorilor aprobati prin Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010, prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010, prin Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si potrivit celorlalte acte normative in vigoare.
Modelele formularelor valabile pentru raportarile trimestriale in anul 2011 sunt publicate si pe site-ul Ministerului Finantelor Publice: www.mfinante.ro/domenii de activitate/reglementari contabile/institutii publice/legislatie
Ca urmare a prevederilor Legii nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora bugetul unitatilor administrativ-teritoriale si al institutiilor subordonate, cu exceptia bugetelor fondurilor externe nerambursabile si a bugetelor imprumuturilor externe si interne, dupa caz, se aproba separat pentru sectiunea de functionare si pentru sectiunea de dezvoltare, incepand cu situatiile financiare trimestriale aferente trimestrului I 2011 si cu raportarile financiare lunare aferente lunii aprilie 2011, formularele de situatii financiare si anexele se intocmesc astfel:
Formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7 la Normele metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 629/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare situatii financiare) se completeaza de autoritatile publice, ministere, celelalte organe ale administratiei publice centrale, institutiile publice autonome si institutiile publice aflate in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea lor, pe structura bugetului aprobat, cu detaliere pe naturi de cheltuieli, distinct pe fiecare capitol de cheltuieli, titluri, articole si alineate (clasificatia economica).
Formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7b la situatiile financiare) se completeaza de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice de subordonare locala indiferent de modul de finantare a acestora, pe structura bugetului aprobat, cu detaliere pe naturi de cheltuieli, distinct pe fiecare capitol de cheltuieli, titluri, articole si alineate (clasificatia economica).
Formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Venituri" (anexa 9 la situatiile financiare) se completeaza de institutiile publice si activitatile finantate integral din venituri proprii sau din venituri proprii si subventii, de subordonare locala, cu informatii privind veniturile realizate si subventiile primite de la bugetul local, pe structura bugetului aprobat.
Formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Cheltuieli" (anexa 11 la situatiile financiare) se completeaza de institutiile publice si activitatile finantate integral din venituri proprii sau din venituri proprii si subventii, de subordonare locala, cu informatii privind cheltuielile realizate, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).
La sectiunile de functionare si dezvoltare se completeaza informatiile numai la nivel de capitol.
Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se efectueaza pe capitole, titluri, articole si alineate, in formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7b la situatiile financiare).
Formularul "Contul de executie a bugetului local - Venituri" (anexa 12 la situatiile financiare) se completeaza de catre unitatile administrativ-teritoriale (comune, orase, municipii, judete), creditori bugetari ai bugetelor locale, cu informatii privind veniturile, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).
Formularul "Contul de executie a bugetului local - Cheltuieli" (anexa 13 la situatiile financiare) se completeaza de catre unitatile administrativ-teritoriale (comune, orase, municipii, judete) si institutiile subordonate finantate din bugetul local cu informatii privind cheltuielile realizate, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).
La sectiunile de functionare si dezvoltare se completeaza informatiile numai la nivel de capitol.
Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se efectueaza pe capitole, titluri, articole si alineate in formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7b la situatiile financiare).
Formularul "Situatia platilor efectuate din buget si nejustificate prin bunuri, lucrari, servicii la finele perioadei" (anexa 29 la situatiile financiare) se completeaza de toate institutiile publice indiferent de subordonare si de sursa de finantare. Randul 16 se completeaza cu soldurile altor conturi de disponibil in lei deschise la trezorerie sau disponibil in lei si valuta deschise la institutiile de credit, al caror sold provine din finantarea bugetara (contul 770 "Finantarea de la buget"). Tot la acest rand se raporteaza si soldul contului 5121 "Disponibil la banci in lei" la institutiile publice care primesc mijloace banesti in contul de trezorerie 50.26 "Disponibil din finantarea din alte bugete locale" si efectueaza cheltuieli din bugetul capitalei sau bugetul consiliilor judetene.
Formularul "Plati restante" (anexa 30 la situatiile financiare) se completeaza de autoritatile publice, ministere, celelalte organe ale administratiei publice centrale, institutiile publice autonome si institutiile publice aflate in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea lor.
Formularul "Plati restante" (anexa 30b la situatiile financiare) se completeaza de unitatile administrativ-teritoriale, precum si de institutiile publice din subordinea acestora, indiferent de modul de finantare.
Soldurile finale ale platilor restante la 31 decembrie 2010 aferente fondurilor in afara bugetului local (sursa 11), care au fost incluse in bugetul local (sursa 02), se vor raporta ca solduri initiale la bugetul local (sursa 02), la codul 42. Soldurile finale ale platilor restante la 31 decembrie 2010 aferente fondurilor care nu au fost incluse in bugetul local si care se gestioneaza prin conturi de disponibilitati deschise la trezorerie se vor raporta ca solduri initiale la codul 50.
Formularul "Situatia actiunilor/partilor sociale detinute direct/indirect de unitatile administrativ-teritoriale la operatorii economici" (anexa 31b la situatiile financiare) se completeaza de catre unitatile administrativ-teritoriale care detin actiuni si parti sociale la operatorii economici, direct sau indirect, cu informatiile de la 31 decembrie 2010.
Coloana 3 se completeaza cu codul judetului din care face parte unitatea administrativ-teritoriala.
Coloana 6 se completeaza cu unitatea administrativteritoriala care este actionar direct la operatorul economic (situatia in care o unitate administrativ-teritoriala detine in nume propriu actiuni sau parti sociale la un operator economic).
Coloana 7 se completeaza cu unitatea administrativ-teritoriala care este actionar indirect la operatorul economic (situatia in care un operator economic, la care o unitate administrativ-teritoriala detine in nume propriu, integral sau majoritar, actiuni sau parti sociale, este actionar sau detine parti sociale la un alt operator economic).
In cazul municipiului Bucuresti, autoritatile administratiei publice locale de la nivelul sectoarelor raporteaza operatorii economici la care administreaza/controleaza actiuni sau parti sociale, potrivit hotararilor Consiliului General al Municipiului Bucuresti, in numele municipiului Bucuresti.
Coloana 10 se completeaza cu denumirea operatorilor economici, societati comerciale la care o unitate administrativteritoriala detine actiuni sau parti sociale, respectiv regii autonome aflate in subordinea autoritatilor administratiei publice locale. Se vor raporta toti operatorii economici la care unitatea administrativ-teritoriala este actionar direct sau indirect.
Formularul "Corelatii intre formularele de situatii financiare" - anexa 41 la situatiile financiare.
Patrimoniul unitatilor sanitare cu paturi desfiintate, aflate in reteaua autoritatilor publice locale, stabilit pe baza bilantului contabil de inchidere, insotit de balanta de verificare sintetica, balantele de verificare analitice, contul de rezultat patrimonial, situatia fluxurilor de trezorerie, conturile de executie si celelalte anexe, inclusiv cele care se intocmesc la finele anului, potrivit normelor in vigoare, impreuna cu protocolul de predare-primire, se preia de catre caminele pentru persoanele varstnice infiintate in conditiile Hotararii Guvernului nr. 212/2011 pentru aprobarea Programului de interes national "Dezvoltarea retelei nationale de camine pentru persoanele varstnice".
Datele din coloana 1 "Sold la inceputul anului" din bilantul unitatilor sanitare cu paturi desfiintate trebuie sa se regaseasca in coloana 1 din bilantul caminelor pentru persoane varstnice.
In situatia in care unitatile sanitare cu paturi s-au desfiintat si nu s-au infiintat camine pentru persoane varstnice, situatiile financiare de inchidere vor fi preluate in situatiile financiare centralizate ale unitatii administrativ-teritoriale. In acest caz, datele din coloana 1 "Sold la inceputul anului" din bilantul unitatilor sanitare cu paturi desfiintate trebuie sa se regaseasca in coloana 1 din bilantul centralizat al unitatii administrativ-teritoriale, precum si in celelalte anexe centralizate la situatiile financiare in care se raporteaza solduri initiale, iar datele din coloana 2 "Sold la sfarsitul perioadei" din bilantul unitatilor sanitare cu paturi desfiintate trebuie sa se regaseasca in coloana 2 din bilantul centralizat al unitatii administrativ-teritoriale, precum si in celelalte anexe centralizate la situatiile financiare in care se raporteaza soldurile finale. Soldurile conturilor in afara bilantului se inregistreaza pe baza protocoalelor de predare-primire.
Patrimoniul unitatilor sanitare cu paturi reorganizate aflate in reteaua autoritatilor publice locale, stabilit pe baza bilantului contabil de inchidere, insotit de balanta de verificare sintetica, contul de rezultat patrimonial, situatia fluxurilor de trezorerie, conturile de executie si celelalte anexe, inclusiv cele care se intocmesc la finele anului, potrivit normelor in vigoare, impreuna cu protocolul de predare-primire, se preia de catre unitatile sanitare cu paturi stabilite prin hotararea consiliului local/judetean.
Datele din coloana 1 "Sold la inceputul anului" din bilantul unitatilor sanitare cu paturi reorganizate trebuie sa se regaseasca in coloana 1 din bilantul unitatilor care le-au preluat.
Unitatile sanitare care preiau alte unitati sanitare au obligatia sa intocmeasca bilantul contabil de deschidere la data preluarii. Soldurile conturilor in afara bilantului se inregistreaza pe baza protocoalelor de predare-primire.
Din formularele de situatii financiare se elimina urmatoarele:
anexa 8 "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral din venituri proprii (de subordonare locala) - Venituri";
anexa 10 "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral din venituri proprii (de subordonare locala) - Cheltuieli";
anexa 19 "Contul de executie a veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara bugetului local - Venituri";
anexa 20 "Contul de executie a veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara bugetului local - Cheltuieli".
La "Conturile de executie a bugetului - Cheltuieli" (anexele 6, 7, 15, 16 si 18 la situatiile financiare) si la "Conturile de executie a bugetului - Cheltuieli" (anexele 7b, 11 si 13 la situatiile financiare), coloana 1 "Credite de angajament" se completeaza cu creditele de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare.
Platile efectuate din fonduri externe nerambursabile de preaderare (PHARE, ISPA, SAPARD) de catre agentii/autoritati de implementare in numele institutiei publice, care se raporteaza in "Conturile de executie a bugetului - Cheltuieli" (anexele 6 si 7 la situatiile financiare), intocmite de autoritatile publice, ministere, celelalte organe ale administratiei publice centrale, institutiile publice autonome si institutiile publice aflate in subordine, in coordonare sau sub autoritatea lor, vor purta viza agentiilor/autoritatilor de implementare prin care se confirma exactitatea platilor raportate in conturile de executie de catre institutiile publice - beneficiari ai fondurilor externe nerambursabile.
Platile efectuate din fonduri externe nerambursabile de preaderare (PHARE, ISPA, SAPARD) de catre agentii/autoritati de implementare in numele institutiei publice, care se raporteaza in formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7b la situatiile financiare) si in formularul "Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile - Cheltuieli" (anexa 18 la situatiile financiare), vor fi puse de acord cu datele din evidenta agentiilor/autoritatilor de implementare (Oficiul de plati si contractare PHARE sau alte agentii/autoritati de implementare).
Autoritatile publice, ministerele si celelalte organe ale administratiei publice centrale, precum si institutiile publice autonome raporteaza urmatoarele:
a) executia centralizata a bugetelor institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii, aflate in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea lor, inclusiv a activitatilor finantate integral din venituri proprii (potrivit art. 65 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare) si, respectiv, a Fondului pentru mediu, in formularul "Contul de executie a bugetului institutiei publice - Venituri" (anexa 5 la situatiile financiare), respectiv in formularele "Contul de executie a bugetului institutiei publice - Cheltuieli" si "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexele 6 si 7 la situatiile financiare)
La raportarile lunare, in formularul "Contul de executie a bugetului institutiei publice - Venituri" (anexa 5 la situatiile financiare) se completeaza numai coloana 6 "Incasari realizate", iar in formularele "Contul de executie a bugetului institutiei publice - Cheltuieli" (anexa 6 la situatiile financiare) si "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7 la situatiile financiare) se completeaza numai coloana 6 "Plati efectuate".
Detalierea pe clasificatia economica se efectueaza pe capitole, titluri si articole de cheltuieli;
b) executia cheltuielilor efectuate de la titlul 56 "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare" in formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7 la situatiile financiare)
Anexele intocmite pentru cheltuielile efectuate pentru proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56) se completeaza cu informatiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare trimestriale cumulate si plati efectuate pentru raportarile lunilor ianuarie-noiembrie, iar pentru raportarile lunii decembrie se completeaza cu informatiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare initiale, credite bugetare definitive si plati efectuate.
Detalierea pe clasificatia economica se efectueaza pe capitole, titluri, articole si alineate de cheltuieli.
Unitatile administrativ-teritoriale raporteaza lunar urmatoarele:
a) executia cheltuielilor efectuate din finantarile rambursabile externe si interne, in formularele: "Contul de executie a bugetului creditelor externe - Cheltuieli" si "Contul de executie a bugetului creditelor interne - Cheltuieli (anexele 15 si 16 la situatiile financiare), precum si in formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7b la situatiile financiare)
La raportarile lunare, in formularele "Contul de executie a bugetului creditelor externe - Cheltuieli" (anexa 15 la situatiile financiare), "Contul de executie a bugetului creditelor interne - Cheltuieli (anexa 16 la situatiile financiare) si "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7b la situatiile financiare) se completeaza numai coloana 6 "Plati efectuate".
Detalierea pe clasificatia economica se efectueaza pe capitole, titluri si articole de cheltuieli;
b) executia centralizata a bugetelor institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii, inclusiv a activitatilor finantate integral din venituri proprii, in formularele: "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Venituri" (anexa 9 la situatiile financiare), "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Cheltuieli" (anexa 11 la situatiile financiare) si "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7b la situatiile financiare)
La raportarile lunare, in formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Venituri" (anexa 9 la situatiile financiare) se completeaza numai coloana 6 "Incasari realizate", iar in formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Cheltuieli" (anexa 11 la situatiile financiare) si in formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7b la situatiile financiare) se completeaza numai coloana 6 "Plati efectuate".
In formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral sau partial din venituri proprii (de subordonare locala) - Cheltuieli" (anexa 11 la situatiile financiare), la sectiunile de functionare si dezvoltare informatiile se completeaza numai la nivel de capitol.
Detalierea pe clasificatia economica se efectueaza pe capitole, titluri si articole de cheltuieli;
c) executia cheltuielilor efectuate de la titlul 56 "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare" in formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7b la situatiile financiare)
Formularul "Contul de executie a bugetului institutiilor publice - Cheltuieli" (anexa 7b la situatiile financiare), intocmit pentru cheltuielile efectuate pentru proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare (titlul 56), se completeaza cu informatiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare trimestriale cumulate si plati efectuate pentru raportarile aferente lunilor ianuarie-noiembrie, iar pentru raportarile aferente lunii decembrie se completeaza cu informatiile referitoare la credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare initiale, credite bugetare definitive si plati efectuate.
Detalierea pe clasificatia economica se efectueaza pe capitole, titluri, articole si alineate de cheltuieli.
Toate institutiile publice, indiferent de subordonare si modul de finantare a cheltuielilor, raporteaza lunar urmatoarele:
a) formularul "Plati restante" (anexa 30 la situatiile financiare) si formularul "Plati restante", dupa caz (anexa 30b la situatiile financiare), care vor fi insotite de nota explicativa prevazuta la pct. 13 din Normele metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 629/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) urmatorii indicatori din bilant: "Creante comerciale si avansuri", cod rand 22, "Avansuri acordate", cod rand 22.1, "Datorii comerciale si avansuri", cod rand 61, "Avansuri primite", cod rand 61.1, "Datoriile institutiilor catre bugete", cod rand 63, "Contributii sociale", cod rand 63.1, "Salariile angajatilor", cod rand 72, "Alte drepturi cuvenite altor categorii de persoane (pensii, indemnizatii de somaj, burse)", cod rand 73, "Pensii, indemnizatii de somaj, burse", cod rand 73.1.
Aceasta raportare va fi insotita de o nota explicativa pentru cresterile/reducerile semnificative ale sumelor raportate in bilant la indicatorii mentionati mai sus.

*** ORDINUL AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA Nr. 1.967/2011 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art. 153 alin. (1) lit. a) sau c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal si pentru aprobarea modelului si continutului unui formular

Firme interesate
Societati comerciale care efectueaza operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, consultant fiscal, contabil, expert contabil, inspector din doemniul recuperarii creantelor bugetare

Index
1. Prezenta procedura se aplica pentru eliberarea Deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (1) lit. a) sau c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanelor impozabile care au sediul activitatii economice in Romania si realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere, care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata la organul fiscal competent in urmatoarele situatii:
a) inainte de realizarea unor astfel de operatiuni, daca declara fie ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1) din Codul fiscal, fie ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
b) daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire, dar persoana impozabila opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa.
2. Persoana impozabila care solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in conditiile art. 153 alin. (1) lit. a) sau c) din Codul fiscal, depune la organul fiscal competent declaratia de inregistrare/mentiuni, avand completata rubrica "Date privind vectorul fiscal", sectiunea "taxa pe valoarea adaugata".
3. Ca urmare a analizei informatiilor cuprinse in declaratia de inregistrare/mentiuni prin care persoana impozabila solicita inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata si in documentele anexate acestei declaratii, organul fiscal competent emite "Decizia privind inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (1) lit. a) sau c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare".
4. In cazul aprobarii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, decizia se emite avand bifata casuta corespunzatoare, dupa cum urmeaza:
a) in situatia persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, se bifeaza casuta corespunzatoare inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, valabila incepand cu data comunicarii deciziei de aprobare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in temeiul pct. 66 alin. (1) lit. e) din normele metodologice;
b) in situatia persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, se bifeaza casuta corespunzatoare inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, valabila incepand cu prima zi a lunii urmatoare celei in care s-a comunicat decizia de aprobare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in temeiul pct. 66 alin. (1) lit. d) din normele metodologice.
5. In cazul respingerii inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, decizia se emite avand bifata casuta corespunzatoare, cu indicarea motivelor de fapt si de drept pe baza carora a fost respinsa solicitarea de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.
6. Decizia privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata se intocmeste in doua exemplare; un exemplar se comunica persoanei impozabile solicitante, potrivit art. 44 din Codul de procedura fiscala, iar al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
7. Dupa comunicarea deciziei prin care se aproba inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata catre persoana impozabila, compartimentul de specialitate opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA.
8. Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, emis de organul fiscal competent in baza deciziei prin care se aproba inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, avand inscrisa data inregistrarii, se comunica persoanei impozabile in conditiile prevazute de art. 44 din Codul de procedura fiscala.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 26 Aprilie 2011
Votati articolul "Stabilirea TVA la constructia de imobile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre contructia de imobile
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016