Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tarifele maxime pentru ridicarea si depozitarea masinilor, in Codul rutier

Tarifele maxime pentru ridicarea si depozitarea masinilor, in Codul rutier
Codul rutier va fi modificat astfel incat sa cuprinda tarifele maxime posibile pentru ridicarea, transportul si depozitarea masinilor abandonate sau parcate ilegal. Vom sti prin lege cat avem de achitat, daca e stabilit pretul cel mai mare.

O veste buna pentru soferii din Romania: tarifele maxime pentru ridicarea, transportul si depozitarea masinilor parcate ilegal sau abandonate urmeaza a fi incluse in OUG nr. 105/2002. Aceste preturi nu vor mai reprezenta o necunoscuta si ar trebui sa le aflam cu precizie doar daca autoritatile locale aleg sa foloseasca un prag mai mic decat cel specificat in viitoarea Anexa nr. 3 din Codul rutier.

Initiativa apartine mai multor parlamentari PMP, printre care se numara si actualul candidat la Primaria Capitalei al formatiunii, Catalin Iliescu. Acestia sustin ca ridicarea vehiculelor este "utila si deserveste interesul public in masura in care, prin aplicarea sa, se urmareste fluidizarea circulatiei pe drumurile publice", dar "aplicarea masurii tehnico-administrative poate genera situatii excesive".

"Cheltuielile aferente operatiunilor se suporta de catre de^inator, care poate pretinde restituirea vehiculului daca face dovada achitarii tarifelor aferente operatiunilor efectuate, in baza documentelor care atesta proprietatea ori de^inerea legala a acestuia. Insa, OUG nr. 195/2002 nu stabile§te standarde de cost privind activitatile de ridicare, transport si depozitare a vehiculului, astfel incat tarifele se pot stabili fara nicio limita", mai spun alesii.

Pentru ca tarifele maxime pentru ridicarea, transportul si depozitarea masinilor sa fie incluse in Codul rutier se modifica, in primul rand, art. 64, unde, dupa alin. (2), se introduc 4 noi alineate, dupa cum urmeaza:
  • "(2^1) Tarifele maxime pentru ridicarea, transportul si depozitarea vehiculului stationat neregulamentar sunt prevazute in anexa nr. 3.
  • (2^2) Tarifele maxime prevazute la alin. (2^1) se pot indexa cu rata inflatiei si se revizuiesc prin hotarare a Guvernuiui, la propunerea Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei.
  • (2^3) Administratiile publice locale sau, dupa caz, administratorul drumului public, au obligatia sa stabileasca tarifele pentru ridicarea, transportul si depozitarea vehiculului stationat neregulamentar in limitele tarifelor maxime prevazute la alin. (2^1).
  • (2^4) Administratiile publice locale sau, dupa caz, administratorul drumului public, au obligatia sa comunice detinatorului vehiculului, la data ridicarii, tarifele pentru ridicarea, transportul si depozitarea vehiculului stationat neregulamentar, precum si orice alte informatii stabilite prin regulament."

In al doilea rand, art. 105 va avea doua noi puncte, pct. 31 si 32, dupa cum urmeaza:
  • "31. neindeplinirea de catre administratiile publice locale sau, dupa caz, administratorul drumului public a obligatiei de a stabili tarifele pentru ridicarea, transportul si depozitarea vehiculului stationat neregulamentar in limitele tarifelor maxime potrivit prevederilor art. 64 alin. (2^3);
  • 32. neindeplinirea de catre administratiile publice locale sau, dupa caz, administratorul drumului public a obligatiei de co!;,iunica de^inatorului vehiculului la data ridicarii a tarifelor pentru ridicarea, transportul, depozitarea vehiculului stationat neregulamentar, respectiv a celorlalte informatii stabilite prin reguiament, potrivit prevederilor art. 64 alin (2^4)."

In al treilea rand, introducerea Anexei nr. 3 in Codul rutier stabileste ca preturile pentru:
  • ridicarea, transportul si depozitarea vehiculelor cu masa totala maxima autorizata de pana la cinci tone inclusiv vor fi 100 lei, 3 lei/km, respectiv 2,5 lei/ora;
  • ridicarea, transportul si depozitarea vehiculelor cu masa totala maxima autorizata de peste cinci tone vor fi 150 lei, 3,5 lei/km, respectiv 5 lei/ora.

Asadar, ridicarea unei masini care e in mana autoritatilor ar trebui sa aiba un cost de sub 200 de lei (daca nu e lasata prea mult la unitatea responsabila), indiferent de ce localitate vorbim. 

Proiectul de lege a fost introdus pentru dezbatere la Senat, asadar deputatii vor avea votul decizional.

Procedura de urgenta nu a fost aprobata.

Punctul de vedere al Guvernului nu a fost solicitat inca.

Pentru ca tarifele maxime sa se aplice e nevoie de votul senatorilor, al deputatilor, de promulgarea presedintelui si de publicarea in Monitorul Oficial.

Urmarim evolutia proiectului de lege si revenim cu actualizari imediat ce acestea vor fi disponibile.

Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 16 Septembrie 2020
Votati articolul "Tarifele maxime pentru ridicarea si depozitarea masinilor, in Codul rutier":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre tarife maxime
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016