Codul rutier va fi modificat astfel incat sa cuprinda tarifele maxime posibile pentru ridicarea, transportul si depozitarea masinilor abandonate sau parcate ilegal. Vom sti prin lege cat avem de achitat, daca e stabilit pretul cel mai mare.
O veste buna pentru soferii din Romania: tarifele maxime pentru ridicarea, transportul si depozitarea masinilor parcate ilegal sau abandonate urmeaza a fi incluse in
OUG nr. 105/2002. Aceste preturi nu vor mai reprezenta o necunoscuta si ar trebui sa le aflam cu precizie doar daca autoritatile locale aleg sa foloseasca un prag mai mic decat cel specificat in viitoarea Anexa nr. 3 din
Codul rutier.
Initiativa apartine mai multor parlamentari PMP, printre care se numara si actualul candidat la Primaria Capitalei al formatiunii, Catalin Iliescu. Acestia sustin ca ridicarea vehiculelor este "utila si deserveste interesul public in masura in care, prin aplicarea sa, se urmareste fluidizarea circulatiei pe drumurile publice", dar "aplicarea masurii tehnico-administrative poate genera situatii excesive".
"Cheltuielile aferente operatiunilor se suporta de catre de^inator, care poate pretinde restituirea vehiculului daca face dovada achitarii tarifelor aferente operatiunilor efectuate, in baza documentelor care atesta proprietatea ori de^inerea legala a acestuia. Insa, OUG nr. 195/2002 nu stabile§te standarde de cost privind activitatile de ridicare, transport si depozitare a vehiculului, astfel incat tarifele se pot stabili fara nicio limita", mai spun alesii.
Pentru ca tarifele maxime pentru ridicarea, transportul si depozitarea masinilor sa fie incluse in Codul rutier se modifica, in primul rand, art. 64, unde, dupa alin. (2), se introduc 4 noi alineate, dupa cum urmeaza:
Asadar, ridicarea unei masini care e in mana autoritatilor ar trebui sa aiba un cost de sub 200 de lei (daca nu e lasata prea mult la unitatea responsabila), indiferent de ce localitate vorbim.
Proiectul de lege a fost introdus pentru dezbatere la Senat, asadar deputatii vor avea votul decizional.
Procedura de urgenta nu a fost aprobata.
Punctul de vedere al Guvernului nu a fost solicitat inca.
Pentru ca tarifele maxime sa se aplice e nevoie de votul senatorilor, al deputatilor, de promulgarea presedintelui si de publicarea in Monitorul Oficial.
Urmarim evolutia
proiectului de lege si revenim cu actualizari imediat ce acestea vor fi disponibile.