Programul "Stagiar la Senatul Romaniei", aprobat recent de Biroul Permanent, va debuta cu cinci proiecte de cercetare in domenii precum drept constitutional si parlamentar, intarirea capacitatii administrative, istorie, arhivistica, comunicare si informatica, desfasurate in parteneriat cu institutii prestigioase din invatamantul superior si preuniversitar, proiecte care vor oferi tinerilor stagiari oportunitatea participarii la activitatea practica a legislativului, asa cum se desfasoara ea la Senat, si se vor finaliza cu realizari importante pentru ambele parti.
Prin Protocolul de colaborare cu tema „Proceduri parlamentare referitoare la alegerea sau numirea de membri ai autoritatilor publice aflate sub control parlamentar. Identificarea elementelor de practica parlamentara referitoare la dezbaterile din cadrul Senatului” - cel dintai incheiat din seria celor cinci - intre reprezentantii institutiei Senatului Romaniei si conducerea Facultatii de Drept a Universitatii Bucuresti, studentii interesati din ultimul an al Facultatii de Drept, urmeaza sa fie angrenati, pe parcursul anului universitar 2011-2012, in activitatea propriu-zisa a unor compartimente din cadrul Senatului.
Aici ei vor lua contact cu ansamblul documentelor de lucru legate de tematica abordata in acest prim an de colaborare inter-institutionala si axata pe doua componente, respectiv: proceduri parlamentare referitoare la alegerea sau numirea membrilor autoritatilor sau institutiilor publice aflate sub control parlamentar si identificarea elementelor de practica parlamentara referitoare la dezbaterile din cadrul Senatului.
Astfel, studentii stagiari vor prelucra un amplu documentar legislativ alcatuit din documente referitoare la candidaturi, adrese, rapoarte ale comisiilor, stenograme, referitor la institutiile publice aflate sub control parlamentar, si vor avea prilejul sa-si valorifice experienta teoretica acumulata, in vederea elaborarii de fise, dosare, arhive ale acestor institutii, pentru a realiza, in final, fisa evenimentelor procedurale ori sinteze pe diferite tipuri de probleme procedurale.
De asemenea, ei vor analiza stenograme cu ajutorul carora vor parcurge etapele dezbaterii unei initiative legislative in plenul Senatului, precum si aprobarea ordinii de zi si a programului de lucru, desfasurarea sesiunii de intrebari si interpelari, dezbaterea actelor politice, in scopul identificarii aspectelor de practica parlamentara si a evolutiei lor in timp.
Prin efortul lor, studentii si elevii stagiari angrenati in acest proiect vor deveni protagonistii unui demers institutional de exceptie privind colectarea, arhivarea si sistematizarea documentelor legislative din sfera tematicii delimitate, in perspectiva informatizarii intregii documentatii legate de activitatea parlamentara din ultimele doua decenii. Ei vor participa la o opera in acelasi timp de modernizare institutionala si reconstituire istorica. Vor crea premisele imbunatatirii activitatii administrative a Senatului si deschiderii mai largi a institutiei legislative catre societatea civila, in spiritul transparentei si accesului direct si eficient la informatia de interes public.
Elevi, studenti, masteranzi, cercetatori, istorici sau simpli cetateni interesati vor putea beneficia de rezultatele activitatii lor in cadrul programului Stagiari la Senat.
La incheierea stagiului, tinerii implicati in proiectul de cercetare vor primi atestate oficiale constand in diplome care sa certifice calitatea de stagiar pe care au avut-o la Senatul Romaniei, participarea la proiect fiind echivalata de institutia de invatamant cu stagiul de practica din programele de studii si numar de credite corespunzatoare, conform Cartei universitare. Diplomele eliberate vor atesta formarea stagiarilor la standarde de calitate in cadrul activitatii desfasurate la Senat si ii vor recomanda pentru o posibila candidatura la postul de functionar public parlamentar sau alte functii in sistemul public sau privat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu cateva informatii despre procesul de declarare a posturilor vacante vacantate si nou create in platforma ANOFM. Cumva cu posturile nou create, mi-e mai simplu de inteles. Completez aici oferta, recrutam, inchid oferta - la speta asta am o singura intrebare: nu pot face operatia de incadrare daca data oferta a expirat desi logic pot avea o oferta deschisa pana pe 31.03 si angajarea propriu-zisa sa fie ulterioara acestei date. Trebuie cumva sa trec un termen pentru oferta...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un salariat este sanctionat disciplinar cu reducerea salariului pe 3 luni insa refuza sa primeasca personal decizia, se trimite acasa prin curier cu confirmare de primire art. 252 Codul muncii insa refuza sa primeasca plicul. Decizia respectiva se va pune in aplicare daca salariatul NU o primeste. Cum se procedeaza in acest caz? Daca se pune in aplicare cu ce data - cu data revenirii plicului in societate? Cand se transmite in Revisal ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie: speta ar fi: salariata cu norma intreaga peste 26 ani, Salar brut 6000 lei la fel si ultimele 6 luni anterioare concediului medical, fara pers. in intretinere, fara tichete, sporuri., are stagiu de cotizare. Are 17 zile de concediu prenatal si 4 zile lucrate. La calculul salariului aferent timpului lucrat avem 1143 Ron la care trebuie sa ii aplicam deducerea de baza. Intrebarea ar fi, cat este deducerea personala de baza in aceasta situatie? 4050*20%...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<