Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "10 Modele de contracte – actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Legile justitiei 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titlul IV Organizarea si functionarea Institutului National al Magistraturii - Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara

Titlul IV Organizarea si functionarea Institutului National al Magistraturii - Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara
Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara - Titlul IV Organizarea si functionarea Institutului National al Magistraturii
 
Articolul 114
(1) Institutul National al Magistraturii este institutia publica cu personalitate juridica, aflata in coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii, care realizeaza formarea initiala a judecatorilor si procurorilor, formarea profesionala continua a judecatorilor si procurorilor in functie, formarea formatorilor, in conditiile legii, precum si organizarea si desfasurarea examenelor sau concursurilor, in conditiile legii.
(2) Institutul National al Magistraturii poate desfasura actiuni de cooperare cu institutii de formare profesionala a judecatorilor si procurorilor din alte state, cu aprobarea prealabila a Consiliului Superior al Magistraturii. In conditiile stabilite prin hotarare a Guvernului, Institutul National al Magistraturii poate suporta din bugetul propriu sau, dupa caz, din fonduri externe cheltuielile efectuate pentru participarea reprezentantilor institutiilor din alte state la actiunile de cooperare desfasurate in Romania.
(3) Institutul National al Magistraturii nu face parte din sistemul national de invatamant si educatie si nu este supus dispozitiilor legale in vigoare cu privire la acreditarea institutiilor de invatamant superior si la recunoasterea diplomelor.
(4) Institutul National al Magistraturii are sediul in municipiul Bucuresti.
 
Articolul 115
(1) Institutul National al Magistraturii este condus de un director, ajutat de 2 directori adjuncti, numiti si revocati de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Numirea directorului Institutului National al Magistraturii si a celor doi adjuncti ai acestuia se face din randul personalului de instruire de specialitate juridica al institutului, al judecatorilor si procurorilor sau al cadrelor didactice din invatamantul superior juridic acreditat potrivit legii.
(3) Directorul raspunde in fata Plenului Consiliului Superior al Magistraturii de intreaga activitate a Institutului National al Magistraturii.
(4) In cadrul Institutului National al Magistraturii functioneaza, cu rol consultativ, consiliul stiintific format din 13 membri: un judecator al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, un procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, un judecator al Curtii de Apel Bucuresti, un procuror de la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Bucuresti, desemnati de Consiliul Superior al Magistraturii, 3 profesori universitari, recomandati de Facultatea de Drept a Universitatii Bucuresti, Facultatea de Drept a Universitatii „Alexandru Ioan Cuza“ din Iasi si Facultatea de Drept a Universitatii „Babes-Bolyai“ din Cluj-Napoca, 3 reprezentanti alesi ai personalului de instruire din cadrul institutului, un reprezentant al auditorilor de justitie, un reprezentant al asociatiilor profesionale legal constituite ale judecatorilor si procurorilor, precum si directorul Institutului National al Magistraturii, care face parte de drept din consiliu si il prezideaza.
(5) Desemnarea judecatorilor si procurorilor in consiliul stiintific se face dintr-o lista de 3 propuneri, inaintata Consiliului Superior al Magistraturii de catre colegiile de conducere ale instantelor si parchetelor prevazute la alin. (4).
(6) Profesorii universitari de la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Drept a Universitatii „Alexandru Ioan Cuza“ din Iasi si Facultatea de Drept a Universitatii „Babes-Bolyai“ din Cluj-Napoca vor fi recomandati de decanatele celor 3 facultati, la solicitarea institutului, transmisa cu 3 luni inainte de expirarea mandatelor.
(7) Reprezentantii personalului de instruire din cadrul institutului sunt alesi prin vot secret, in adunarea generala a acestuia, convocata si prezidata de directorul institutului National al Magistraturii.
(8) Reprezentantul auditorilor de justitie este ales prin vot secret, in adunarea generala a auditorilor de justitie, convocata si prezidata de directorul Institutului National al Magistraturii. Alegerea se face in cel mult 30 de zile de la inceputul anului de invatamant. Reprezentantul auditorilor de justitie participa cu drept de vot la sedintele consiliului stiintific al institutului in care se dezbat probleme ce privesc admiterea la Institutul National al Magistraturii, examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii sau orice alte probleme ce privesc auditorii de justitie.
(9) Reprezentantul asociatiilor profesionale, legal constituite, ale judecatorilor si procurorilor este desemnat de Consiliul Superior al Magistraturii dintre propunerile formulate de aceste asociatii. Criteriile de selectie a candidatilor se stabilesc prin hotarare a Consiliului Superior al Magistraturii, dupa consultarea tuturor asociatiilor profesionale, legal constituite, ale judecatorilor si procurorilor.
(10) Consiliul stiintific isi desfasoara activitatea in prezenta a doua treimi din numarul membrilor sai si adopta hotarari cu votul majoritatii membrilor prezenti. Sedintele consiliului stiintific sunt ordinare sau extraordinare si se convoaca de directorul Institutului National al Magistraturii. Consiliul stiintific se intruneste lunar in sedinta ordinara.
(11) Durata mandatului membrilor consiliului stiintific este de 3 ani si poate fi reinnoit, cu exceptia mandatului reprezentantului auditorilor de justitie, care este ales pe un an.
(12) Calitatea de membru al consiliului stiintific al Institutului National al Magistraturii este incompatibila cu calitatea de membru al unui partid politic.
(13) Cheltuielile de transport al membrilor consiliului stiintific al Institutului National al Magistraturii care nu au domiciliul in municipiul Bucuresti se suporta din bugetul Institutului National al Magistraturii.
 
Articolul 116
(1) Directorul Institutului National al Magistraturii si directorii adjuncti sunt numiti de Consiliul Superior al Magistraturii, pentru un mandat de 3 ani, cu posibilitatea reinvestirii in conditiile prezentului articol.
(2) Anuntul privind organizarea procedurii de ocupare a functiilor vacante de director sau de director adjunct se publica pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii.
(3) Candidaturile pentru ocuparea functiilor de conducere prevazute la alin. (1) se depun la Consiliul Superior al Magistraturii, in termen de 30 de zile de la data publicarii anuntului prevazut la alin. (2), insotite de un curriculum vitae, un plan managerial privitor la exercitarea atributiilor specifice functiei, precum si de orice alte acte considerate relevante de catre candidat.
(4) In termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea candidaturilor, directia de resurse umane din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii intocmeste un referat privind indeplinirea conditiei art. 115 alin. (2), pe care il inainteaza de indata Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, impreuna cu dosarele candidatilor. Pe baza referatului intocmit, Plenul valideaza lista candidatilor. In termen de 3 zile de la validarea listei candidatilor, Consiliul Superior al Magistraturii publica pe pagina sa de internet lista cu candidatii inscrisi ce indeplinesc conditiile prevazute de lege pentru numirea in functie si planurile manageriale privitoare la exercitarea atributiilor specifice functiei depuse de catre candidati.
(5) In vederea numirii in functie, candidatii sustin un interviu in fata Plenului Consiliului Superior al Magistraturii. Interviul are ca scop verificarea aptitudinilor manageriale ale candidatilor.
(6) Interviul consta in:
a) sustinerea planului managerial sub urmatoarele aspecte: prezentarea sintetica a atributiilor si structurii organizatorice a institutului; identificarea unor eventuale disfunctii si vulnerabilitati, precum si a solutiilor propuse pentru prevenirea si inlaturarea acestora; propuneri pentru imbunatatirea activitatii manageriale a institutului; compatibilitatea planului managerial intocmit de candidat cu cel al directorului Institutului National al Magistraturii, daca este cazul;
b) verificarea aptitudinilor manageriale si de comunicare, vizand in esenta capacitatea de organizare, capacitatea rapida de decizie, rezistenta la stres, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa si capacitatea de adaptare rapida;
c) verificarea cunostintelor specifice functiei pentru care s-a depus candidatura.
(7) Membrii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii vor adresa candidatului intrebari referitoare la planul managerial si la imprejurari rezultate din prezentarea acestuia.
(8) La interviu poate participa si un psiholog din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii care poate adresa intrebari candidatilor in scopul evaluarii motivatiei si competentelor umane si sociale ale acestora.
(9) Candidatul declarat admis la interviu va fi numit in functia de conducere prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii. In cazul in care au fost depuse mai multe candidaturi pentru aceeasi functie, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii selecteaza una dintre candidaturi, motivand alegerea acesteia; hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii va cuprinde si o analiza detaliata a tuturor candidaturilor depuse, cu justificarea respingerii celorlalte candidaturi.
(10) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate dispune delegarea persoanelor enumerate la art. 115 alin. (2), cu acordul acestora, in functiile de director, respectiv director adjunct, pe o perioada determinata, pana la ocuparea posturilor in conditiile prezentului articol. Dispozitiile alin. (5) si (6) se aplica in mod corespunzator.
(11) Judecatorii si procurorii numiti sau delegati in functiile de conducere prevazute la alin. (1) vor fi detasati la Institutul National al Magistraturii, in conditiile legii.
(12) Directorul Institutului National al Magistraturii si adjunctii acestuia pot fi revocati din functie de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, in conformitate cu criteriile legale de revocare a judecatorilor si procurorilor din functiile de conducere de la instante si parchete, care sunt aplicabile in mod corespunzator.
 
Articolul 117
(1) Consiliul stiintific al Institutului National al Magistraturii propune proiectul de buget si are rol consultativ cu privire la problemele care privesc organizarea si functionarea institutului.
(2) Institutul National al Magistraturii este finantat de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii, in conditiile legii.
(3) Directorul Institutului National al Magistraturii este ordonator tertiar de credite.
 
Articolul 118
(1) Numarul maxim de posturi pentru Institutul National al Magistraturii se stabileste prin hotarare a Guvernului.
(2) Structura organizatorica, statele de functii si statele de personal ale Institutului National al Magistraturii se aproba de Consiliul Superior al Magistraturii.
 
Articolul 119
(1) Personalul de instruire al Institutului National al Magistraturii este asigurat, de regula, din randul judecatorilor si procurorilor in functie, care pot fi detasati in conditiile legii, cu acordul lor, in cadrul institutului, la propunerea directorului Institutului National al Magistraturii. Statutul personalului de instruire se adopta de directorul Institutului National al Magistraturii, cu consultarea consiliului stiintific.
(2) Institutul National al Magistraturii poate folosi, in conditiile legii, si cadre didactice din invatamantul juridic superior acreditat potrivit legii, alti specialisti romani si straini, precum si personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor pentru desfasurarea procesului de formare profesionala.
(3) Personalul de instruire din cadrul Institutului National al Magistraturii este evaluat profesional o data la 3 ani de consiliul stiintific, in functie de rezultatele evaluarii acesta putand fi mentinut in aceasta calitate in cadrul institutului. Criteriile si procedura de evaluare se stabilesc prin statutul prevazut la alin. (1).
 
Articolul 120
Salarizarea personalului de instruire al Institutului National al Magistraturii, la plata cu ora, se face in functie de activitatile desfasurate si de indemnizatia bruta lunara maxima a unui judecator cu functie de executie la Inalta Curte de Casatie si Justitie, cu vechimea cea mai mare in munca si in functie, astfel:
a) in cazul activitatilor de predare de tip curs sau conferinta, orele efectuate se inmultesc cu un coeficient de 2,5;
b) in cazul activitatilor de seminar, precum si al altor activitati didactice si/sau conexe procesului de formare initiala si continua, orele efectuate se inmultesc cu un coeficient de 1,5;
c) celelalte activitati specifice formarii initiale si continue vor fi cuantificate pe baza unei metodologii aprobate prin hotarare a consiliului stiintific al institutului.
 
Click AICI pentru a reveni la cuprinsul Legii nr. 304/2022 privind organizarea judiciara

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Titlul IV Organizarea si functionarea Institutului National al Magistraturii - Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciara":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Poate sunteti interesat si de:
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI