Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Viza anuala pentru autorizatia de mediu

Companiile vor fi obligate sa obtina o viza anuala pentru a prelungi valabilitatea autorizatiei de mediu, intrucat aceasta nu va mai avea o valabilitate prestabilita.

Valabilitatea autorizatiilor de mediu va depinde de obtinerea unor vize anuale prin care se atesta faptul ca situatia din locul respectiv este in continuare conforma. Firmele vor trebui sa depuna cu 60 de zile inainte de expirarea autorizatiei de mediu sau a vizei documentele necesare pentru a prezenta situatia autoritatilor relevante. Urmeaza, bineinteles, controlul si obtinerea unei noi vize cu valabilitatea de 12 luni. In caz ca sunt constatate probleme care nu sunt rezolvate la timp, autorizatia de mediu va trebui obtinuta din nou!

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului a primit vara asta o modificare privind valabilitatea autorizatiilor de mediu, prin care s-a stabilit ca autorizatiile sa ramana valabile atata timp cat beneficiarii lor obtin anual viza pentru prelungirea acelei valabilitati, pe durata de functionare a activitatii economice. S-a eliminat practic ideea de autorizatie valabila cinci sau zece ani. Inainte, firmele cereau o noua autorizatie cand expira cea in baza careia au functionat, iar procedura de emitere a unei noi autorizatii nu este deloc una simpla. Introducand insa ideea de a prelungi, daca nu s-au schimbat conditiile, valabilitatea autorizatiei deja emise, an dupa an, lucrurile devin mult mai simple pentru firme, per total.

"Autorizatia de mediu si autorizatia integrata de mediu isi pastreaza valabilitatea pe toata perioada in care beneficiarii lor obtin viza anuala", scrie acum in OUG privind protectia mediului. Practic, autorizatia de mediu se obtine o singura data si, anual, se asigura ambele parti ca totul functioneaza in parametri legali. Mai departe, ca sa se asigure ca functioneaza legal, adica avand autorizatie valabila, operatorul economic trebuie sa solicite anual Ministerului Mediului/ Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", cu macar 60 de zile inainte de ziua si luna in care a fost emisa autorizatia, o viza pentru noul an.

De exemplu, daca firma obtine autorizatia pe 15 martie 2019, trebuie sa ceara viza, in fiecare an, cu cel putin 60 de zile inainte de 15 martie ca sa functioneze legal si anul urmator.

Potrivit ordinului ministrului mediului, solicitarea vizei la emitentul autorizatiei se face in baza urmatoarelor documente:

  • o cerere speciala, disponibila in anexele ordinului mentionat;
  • raportul anual de mediu, dupa caz;
  • o declaratie pe propria raspundere ca desfasoara activitatea in aceleasi conditii pentru care a fost emisa autorizatia de mediu sau autorizatia integrata de mediu si ca nu au intervenit schimbari care sa afecteze conditiile stabilite prin autorizatie (exista un model pentru declaratia aceasta in acelasi ordin).

 

In termen de 10 zile de la inregistrarea solicitarii la autoritatea emitenta a actului de reglementare, autoritatea publica competenta pentru protectia mediului verifica documentatia depusa si stabileste data verificarii amplasamentului, scrie in proiect. Daca, in urma vizitei de amplasament, autoritatile constata ca inca exista concordanta intre ce scrie in autorizatie si cum stau lucrurile la fata locului, atunci va acorda viza anuala. In caz de nereguli insa, i se va da operatorului economic un termen de 30 de zile ca sa puna lucrurile in legalitate.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h

Daca problemele remarcate nu sunt rezolvate in 30 de zile, autorizatia de mediu isi inceteaza efectele (deci va trebui ceruta alta noua) si se va ajunge la instiintarea Garzii Nationale de Mediu cu privire la functionarea operatorului fara autorizatie.

"Autorizatiile de mediu si autorizatiile integrate de mediu pentru care nu se obtine viza anuala isi inceteaza efectele juridice", scrie, mai exact, in Ordinul nr. 1171/2018.

Prin viza anuala pe care o cere operatorul economic se ajunge, astfel, la o dubla verificare a conditiilor de functionare a activitatii in parametrii legali.

de
Data aparitiei: 27 Noiembrie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Viza anuala pentru autorizatia de mediu":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Proprietatea spatiului verde din spatele blocului

Intrebare: Unul dintre vecini a avut surpriza neplacuta de a-si gasi masina avariata din cauza unui copac cazut in spatele blocului, iarna trecuta. Masina a fost reparata insa ASIGURATORUL are acum pretentia de a-si recupera banii de la asociatia de proprietari (AP). Juristul asiguratorului acuza acum AP ca fiind responsabila pt producerea daunei, prin faptul ca nu a luat masuri la timp pt toletarea copacilor de pe spatiul verde aferent blocului. Intrebare: spatiul verde din spatele blocului se afla in proprietatea asociatiei sau a primariei? Exista o reglementare juridica? Pe titlul de proprietate scrie suprafata apartamentului si cota parte de teren (~10mp) - care din cate stiu este terenul pe care este construit blocul, nu terenul din jurul acestuia.

Raspuns: Multumesc pentru raspuns. Am fost astazi la primaria de sector si acest lucru nu e asa de simplu.... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016