Orice persoana interesata de eliberarea unui act din partea unei autoritati publice, se va putea adresa respectivei autoritati sau serviciului public in vederea emiterii actului solicitat.
Actul administrativ este actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publica, in regim de putere publica, in vederea organizarii executarii legii sau a executarii in concret a legii, care da nastere, modifica sau stinge raporturi juridice; sunt asimilate actelor administrative si contractele incheiate de autoritatile publice care au ca obiect punerea in valoare a bunurilor proprietate publica, executarea lucrarilor de interes public, prestarea serviciilor publice, achizitiile publice.
Autoritatea publica - orice organ de stat sau al unitatilor administrativ-teritoriale care actioneaza, in regim de putere publica, pentru satisfacerea unui interes legitim public; sunt asimilate autoritatilor publice, persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obtinut statut de utilitate publica sau sunt autorizate sa presteze un serviciu public, in regim de putere publica;
Serviciu public - activitatea organizata sau, dupa caz, autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii unui interes legitim public;
Reprezinta astfel de acte: autorizatia de mediu, certificatul de urbanism, autorizatia de constructie etc.
Aceste acte trebuie emise cu respectarea legislatiei in vigoare aplicabila in diverse domenii.
Orice refuz nejustificat de eliberarea a actului solicitat ori lipsa raspunsului da dreptul petentului de a urma procedura plangerii prealabile, iar in cazul in care raspunsul la plangerea prealabila este considerat ca-i lezeaza petentului drepturile sale legitime, acesta se va putea adresa instantei de contencios administrativ.
Catre: (institutia publica emitenta)
Adresa: __________________
Cerere privind emiterea __________________
(actul administrativ)
Subsemnatul(a)/subscrisa_____________________________________________________ avand domiciliul/sediul in judetul _________________________________________________ orasul/comuna/satul __________________ sectorul ______ cod postal __________________ strada ______________nr. ________, bl. ______ sc. ______ et. ______ ap. ______ telefon / fax __________________e-mail __________________.
In temeiul prevederilor art. __________ale Legii nr. ___ din anul , solicit
Emiterea (actului administrativ)
Pentru a-mi folosi la/in vederea ___________________________________________________
_____________________________________________________________________________.
_____________________________________________________________________________.
Anexez prezentei cereri urmatoarele acte:
1. __________________
2. __________________
3. __________________.
Declar pe propria raspundere ca datele mentionate in prezenta cerere sunt exacte si ma angajez sa respect, in cunostinta prevederilor legii actul administrativ si documentatia aferenta vizata spre neschimbare daca aceasta exista.
Data:
SEMNATURA,
Nota:
1 In practica se pot formula diverse cereri de emitere a unor acte administrative ca: autorizatia de mediu emisa de autoritatea regionala de mediu, certificatul de urbanism, autorizatia de constructie emisa de primaria localitatii pe raza careia se afla locatia viitoarei constructii etc.
2 Aceste acte trebuie emise cu respectarea legislatiei in vigoare aplicabila in diverse domenii cum ar fi: Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 195/2005 privind protectia mediului, Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii etc.