In sedinta din data de 7 mai 2012, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat favorabil, cu observatii si propuneri, proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea Strategiei nationale pentru siguranta rutiera 2011-2020 si a Programului de Actiuni Prioritare pe perioada 2011-2020 de implementare a Strategiei nationale pentru siguranta rutiera 2011-2020.
Potrivit Programului de Actiuni prioritare pe perioada 2011-2020 privind implementarea Strategiei nationale pentru siguranta rutiera 2011-2020, se intentioneaza crearea unor instante judecatoresti specializate in domeniul circulatiei rutiere si derularea unor activitati vizand imbunatatirea practicii judiciare prin pregatirea magistratilor pentru intelegerea corecta a aspectelor, altele decat cele juridice, referitoare la accidentele rutiere.
Fata de initiativa crearii unor instante specializate in domeniul circulatiei rutiere, Plenul Consiliului a apreciat ca masura nu este oportuna, intrucat domeniul nu presupune o stricta specializare a judecatorilor, iar natura si numarul cauzelor avand acest obiect nu impun existenta unor instante specializate. Cat priveste propunerea de pregatire a magistratilor, aceasta poate face obiectul programelor de pregatire profesionala a magistratilor in conditiile in care se va aprecia oportun.
In perspectiva, infractiunile privind circulatia pe drumurile publice nu vor mai face obiectul legii speciale, acestea fiind preluate in noul Cod penal, aceasta categorie de infractiuni urmand a fi incluse in sfera dreptului comun.
In Strategie se propune introducerea tichetului de contraventie care va insoti permisul de conducere, destinat evidentierii sanctiunilor contraventionale la regimul rutier achitate, lipsa acestuia dovedind neachitarea contravalorii amenzii si atrage dupa sine suspendarea dreptului de a conduce autovehicule pana la plata amenzilor si la eliminarea prescrierii proceselor verbale.
Analizand aceasta propunere, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a apreciat ca obiectivul urmarit de Strategia nationala pentru siguranta rutiera 2011-2020 vizand eliminarea prescrierii proceselor verbale are in vedere prescriptia executarii sanctiunii amenzii contraventionale. Prin urmare, aceasta masura este de natura sa creeze un cadru sanctionator mai sever in cazul executarii sanctiunii contraventionale fata de aplicare acesteia. Or, ca si prescriptia raspunderii contraventionale, prescriptia executarii este justificata prin anihilarea eficientei sanctiunii aplicate daca nu a fost executata o perioada de timp. In acest context, Plenul a apreciat ca imbunatatirea gradului de colectare a amenzilor contraventionale nu justifica propunerea imprescriptibilitatii procesului verbal.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - salvamar
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<