
Ziua de 2 mai a fost declarata zi libera pentru angajatii de la stat, facand astfel legatura intre ziua libera de joi, 1 mai, si zilele nelucratoare de la sfarsitul saptamanii. Vestea referitoare la noua "punte" pentru sectorul public a fost anuntata vineri, 10 ianuarie, intr-un comunicat al Guvernului.
"Guvernul a stabilit ca ziua de vineri, 2 mai 2025, sa fie zi libera pentru salariatii din sectorul public, facand astfel legatura intre ziua libera de joi, 1 mai, declarata prin lege sarbatoare legala, cu ocazia Zilei Muncii, si zilele nelucratoare de weekend, 3-4 mai" reiese din comunicat.
Conform Hotararii Guvernului, ziua de 2 mai urmeaza sa fie recuperata de personalul din institutiile si autoritatile publice prin prelungirea corespunzatoare a programului de lucru pana la data de 31 mai 2025, potrivit planificarilor stabilite prin acte administrative emise la nivelul fiecarei autoritati si institutii publice. Munca astfel prestata in contul zilei de 2 mai nu va fi compensata cu timp liber.
Este important de mentionat ca acordarea zilelor libere prin hotarare de Guvern nu se aplica in toate domeniile. De exemplu, de regula nu au liber persoanele a caror activitatea nu poate fi intrerupta datorita caracterului procesului de productie sau specificului activitatii.
"In cazul locurilor de munca in care activitatea nu poate fi intrerupta datorita caracterului procesului de productie sau specificului activitatii, ziua de vineri, 2 mai 2025, va avea caracterul unei zile normale de lucru. De asemenea, prevederile prezentei Hotarari nu se aplica magistratilor si altor categorii de personal din cadrul instantelor judecatoresti implicate in solutionarea proceselor cu termen in ziua de 2 mai 2025 si nici participantilor in aceste procese. In data de 2 mai 2025, pot fi efectuate, prin Centrala Ministerului Finantelor, operatiunile de incasari si plati privind serviciul datoriei publice, precum si eventualele operatiuni de debitare dispuse de Comisia Europeana din contul de resurse proprii in lei deschis la Trezoreria Statului", mai informeaza Guvernul.
Zile libere in 2025
In anul 2025 sunt 17 zile libere legale, astfel:
1 ianuarie – Anul Nou (miercuri)
2 ianuarie – Anul Nou (joi)
6 ianuarie – Boboteaza (luni)
7 ianuarie – Sfantul Ioan Botezatorul (marti)
24 ianuarie – Ziua Unirii Principatelor Romane (vineri)
18 aprilie - Vinerea Mare (vineri)
20 aprilie - Pastele ortodox 2025 (duminica)
21 aprilie - a doua zi de Paste (luni)
1 mai – Ziua Muncii (joi)
1 iunie – Ziua Copilului (duminica)
8 iunie - Rusalii (duminica)
9 iunie - Rusalii (luni)
15 august – Adormirea Maicii Domnului (vineri)
30 noiembrie – Sfantul Andrei (duminica)
1 decembrie – Ziua Nationala a Romaniei (luni)
25 decembrie – prima de Craciun (joi)
26 decembrie – a doua zi de Craciun (vineri)
La aceasta lista se adauga si ziua de 2 mai 2025, declarata, prin decizia Guvernului, zi libera pentru salariatii din sectorul public.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate ce isi desfasoara activitatea sub codul CAEN 4941 Transporturi rutiere de marfuri doreste sa angajeze un cetatean din Republica Moldova cu functia sofer autocamion a cod COR 833201. Cetateanul moldovean detine un permis de sedere in Romania cu drept de munca, cu valabilitate pana in 2027 si un aviz de munca eliberat in data de 10.09.2024 pentru un angajator tert, relatia de munca cu acesta a incetat. In situatia in care dorim sa incheiem un contract de munca cu respectivul cetatean...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Cum poate proceda angajatorul in cazul in care la intoarcerea din concediul fara plata de 2 ani al unui angajat, angajatorul nu mai are job-ulpozitia disponibila. Poate sa nu mai aprobe reluarea activitatii, pentru acel angajat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Vin la dumneavoastra cu cateva nelamuriri referitoare la noul Reges. 1. cine este persoana care trebuie sa creeze noul cont in reges, pe baza de semnatura digitala? eu, ca persoana de HR, desemnata prin decizie de catre angajator, sau administratorul firmei si apoi acesta imi da accces in platforma? accesul in platforma se va face de fiecare data cu semnatura digitala? sau daca aleg 2. odata creat contul, datele se vor introduce numai in noul Reges? 3. referitor la declararea locului de munca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<